Linksys WRT56GS werkt niet: alle leds aan

Pagina: 1
Acties:

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:33
Hallo allemaal,

mijn schoonzusje, woonachtig in Curacao, heeft een probleem met haar Linksys router. Aangezien haar vriend tot begin april in Suriname zit voor werk is er niemand die het probleem ter plekke op kan lossen, dus probeer ik het maar over afstand. Het betreft hier een Linksys WRT54GS V7.

Het probleem is als volgt. Van het ene op het andere moment stopt de router met alles: geen draadloze verbindingen mogelijk, geen bedrade verbindingen mogelijk. Opvallend is dat vrijwel alle leds branden, op die voor WLAN na. Ook de leds voor de bedrade verbindingen branden continu terwijl er niets zit aangesloten. Als alleen de spanning er op zit, brand alles al.

Nu weet ik dat zeg geprobeerd heeft de router te resetten en dat bij Linksys dan alle instellingen verloren gaan. Maar is het normaal dat na een dergelijke reset (en de router dus op fabrieksinstellingen staat) alle leds gaan branden, ook als er op een port (zowel WAN als LAN) niets aangesloten zit? Of duidt dit op hardware problemen?

Ook na opnieuw inschakelen nadat de stroom een tijdje van de router af is geweest gaan alle leds branden. Bij indrukken reset blijft alles branden.

Mijn eerste ingeving is inderdaad hardware problemen in de router, maar ik heb totaal geen ervaring met Linksys hardware dus weet niet of deze ingeving klopt. Lijkt mij toch dat draadloze clients ook in factory defaults gewoon moeten kunnen verbinden en via DHCP een IP-adres moeten kunnen opvragen.

Wie weet raadt?

[ Voor 5% gewijzigd door RvL op 01-03-2008 16:26 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Verwijderd

Mijn vader is ook woonachtig op Curacao (Jan Thiel) en ik in Nederland. In het begin hadden we een Linksys router staan (een V2 of 3 dacht ik) maar deze bracht af en toe problemen. Overgestapt op de WRTg54GS V7 (gehaald bij tapirama of hoe die gast heet) maar dit geval bleef uit vallen en de zelfde problemen die jij beschreef in je OP. Oplossing was simpel, een nieuwe WRT54G halen (wegens een ban bij tapirama maar bij educat bij promenade gehaald)

Schijnbaar is de V7.0 versie de minst stabiele. de versie die wij nu hebben staan (een V6) werkt tot op de dag van vandaag goed en is nog niet uitgevallen.

offtopic:
Ik neem aan dat je de PC van afstand over neemt...hoe doe jij dit, aangezien UTS bijna alle poorten heeft geblokkeerd zodat ik nu genoodzaakt ben dit via teamviewer te doen...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2008 16:37 ]

• RvL
Ja goed, dat is inderdaad de makkelijkste oplossing. Echter, haar vriend is dus niet thuis en zelf is ze niet zo technisch. Ik weet ook niet welke provider ze heeft en welke instellingen ze in haar router moet maken.

Dan is dus de tweede vraag, hoe kan ik makkelijk achter die gegevens komen? Zijn er meerdere providers op Curacao en zijn hun instellingen ergens terug te vinden op internet?

Computers neem ik niet over omdat ze momenteel dus geen verbinding heeft. Kan wel, moet ze de computer rechtstreeks bedraad aan internet hangen, zonder tussenkomst van een router. Schiet ook niet op, want dan kan ik dus niet de router in.

[ Voor 23% gewijzigd door RvL op 01-03-2008 16:39 ]

Nu de dekens nog...

Verwijderd

RvL schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 16:38:
Dan is dus de tweede vraag, hoe kan ik makkelijk achter die gegevens komen? Zijn er meerdere providers op Curacao en zijn hun instellingen ergens terug te vinden op internet?
Vergeet dat grapje maar, op curacao leven ze zelfs nog in de tijd dat routers verboden zijn :) Instellingen ga je dus niet krijgen. Wat ik wel kan aanraden is aan je zuster om even bij educat een nieuwe router te halen en alles aan te sluiten volgens de handleiding. Als ze zich niet comfortabel erbij voelt kan Educat alles in de winkel vast en zeker instellen. Die vent is er niet te beroerd voor.

De modems:
Die modems van scarlet/UTS (UTS gebruik Starlynx) zijn beveiligd met een wachtwoord van de provider die ze nooit zullen geven...

Mijn vader had een keer storing, bleek dat de modem kapot was en dat deze moest worden vervangen. Er kwam dus een pipo van UTS binnengewandeld, ziet die router en accesspoint daarachter en rukt alles los met de boodschap: "Dat is verboden meneer", nadat ik toen was gebeld door mijn vader, heb ik de monteur in kwestie laten weten dat zijn taakomschrijving niet omvat: "bemoeien met netwerk inrichtingen bij mensen thuis". De monteur plaatste de modem en kon weggaan...Weet je dat het daarna best knudde was om via skype uit te leggen hoe mijn vader (=a technisch) alles terug moest aansluiten?

edit:
Dat laatste had ik creatief opgelost dmv twee netwerkkaarten (zaten er standaard in) en de router op 1 verbinding en de internet op de andere...werkte redelijk voor het in te zetten...maar was blij toen alles goed was aangesloten...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2008 02:14 ]

• RvL
Nou, volgens mij is het instellen van een router, nu is lees dat ze een los modem heeft, niet zo heel moeilijk. Neem aan dat dat modem via DHCP een IP adres toekent aan de pc/router waarmee hij verbonden is. Dan is het dus een kwestie van dit toe laten kennen aan de router (WAN poort) ipv aan de pc.

In ieder geval bedankt voor je antwoorden, ik kan weer vooruit!

Nu de dekens nog...