BSOD bij overzetten grotere data-blokken

Pagina: 1
Acties:

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Heb hier al een tijdje (dik jaar ongeveerr een pc uit snogard (DE) staan, en die heeft tot nog toe nooit goed gewerkt, is al aantal keer in RMA geweest, en werkt nog niet, winkel weigert 'm terug te nemen).

Heb 'm deze week even naar een shop gedaan waar ik even gewerkt heb, en zij gignen even kijken, ze hebben 'm gestresst met futuremark 03, beetje bestanden (iso's en een VMachine van ca 4Gb) verplaatst maar zij kregen geen bsod.

Ik nu die pc heir terug thuis, aangekoppeld, ik dacht al dat het aan stroomtoevoer zou liggen, hij staat normaal op mijn kamer, zit een voeding in van 480watt.

Als ik nu file verplaats krijg ik ook op eerste zicht niets.

Haal ik bv via rapidshare via rapget een kopie binnen krijgen gegarandeerd een BSOD.
Bsod geeft een foutcode van volgende:
A PROCESS OR THREAD CRUCIAL TO SYSTE, OPERATION HAS UNEXPECTEDLY EXITED OR BEEN TERMINATED"
met errorcodes:
0x000000f4 (0x00000003,0x8a3d9378,0x8a3d94ce,0x805d11f8)

Ik word nu onderhand wel helemaal stiepel, hier bsod's, in bevriende shop niet, snogard had 'm ook gestressed.

CPU temps (van een intel core 2 duo e6600) in idle: 35 graden voor beide
Gainward bliss 7950GT
Asus P5N32 SLI PREMIUM WIFI AP edition
2x 1GB Corsair Valueselect
WDC WD3200KS

voltages uitgelezen met speedfan 4.32:
Vcore1: 1.26V
Vcore2: 3.26V
+3.3V: 0.00V
+5V: 5.03V
12V: 11.58V
-12V: -16,97V
-5V -8.78V
+5V: 4.97V
Vbat: 2.9V

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
0,00v voor de +3.3v is wel erg laag. :P
Kan je het niet via je BIOS checken? Dat is meestal wat betrouwbaarder. :)

Verwijderd

Gebruik je geaard stopcontact?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je de memory.dmp file door WinDbg heentrekt, komt daar nog iets nuttigs uit?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• HyperBart
  • Nu online
Saturnus schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 15:45:
0,00v voor de +3.3v is wel erg laag. :P
Kan je het niet via je BIOS checken? Dat is meestal wat betrouwbaarder. :)
Ga ik zo doen
Uiteraard ;) met een beveiligde stekkerdoos
alt-92 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 15:47:
Als je de memory.dmp file door WinDbg heentrekt, komt daar nog iets nuttigs uit?
Ik krijg zelfs geen memory.dmp of ik vind 'm niet.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:29

Onbekend

...

De 2 negatieve spanningen zijn ook veel te laag...

-5V -8.78V

Meet deze ook eens na....

Speel ook Balls Connect en Repeat

• HyperBart
  • Nu online
Onbekend schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 15:54:
De 2 negatieve spanningen zijn ook veel te laag...

-5V -8.78V

Meet deze ook eens na....
Dus op de draadjes, en niet via BIOS?
Mijn kennis van uitmeten en de juiste draden enzo is maar beperkt, dus hier graag wat advies en strikte raadgeving, want ik wil jullie voorzien van de correcte info van dit onheilsding.
Je wordt hier best wel depressief van, het ding heeft genoeg geld gekost, heb het bijna nooit kunnen gebruiken omdat het in duitsland zat en ik voel me behoorlijk bedrogen door snogard en de slechte dienstverlening.

Goedkoop kopen = duur kopen, dat is iets wat ik nu geleerd heb

Don't let me down boys !

Voltages uitgelezen in BIOS, gaf ie toch wel wat mooier aan:
BeschrijvingVoltages

Vcore

1.35V

3,3V

3.36V

5V

4.99V

12V

11.95V

[ Voor 8% gewijzigd door HyperBart op 01-03-2008 16:08 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

HyperBart schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 15:52:
Ik krijg zelfs geen memory.dmp of ik vind 'm niet.
Dan genereer je die door aan te geven dat ie een volledige dump moet doen bij een BSOD..
Daar hebben we zelfs een HOWTO voor gemaakt.

Maar ga die voltages maar eens meten, als een debug van die memorydump dan ook naar hardware oorzaken verwijst weet je in ieder geval in welke richting je moet zoeken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 14:26

Sebazzz

3dp

Pak eens een multimeter en test dan de voltages. Die onboard sensors die zijn nooit helemaal correct.

Doe ook een een memory check met behulp van Memtest86+, deze is te vinden op een Ubuntu Live CD of op een Ultimate Boot CD.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• HyperBart
  • Nu online
alt-92 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 16:18:
[...]

Dan genereer je die door aan te geven dat ie een volledige dump moet doen bij een BSOD..
Daar hebben we zelfs een HOWTO voor gemaakt.

Maar ga die voltages maar eens meten, als een debug van die memorydump dan ook naar hardware oorzaken verwijst weet je in ieder geval in welke richting je moet zoeken.
Heb ik gedaan ;) zelfs zonder HOWTO, geen biedt soelaas, hijs taat nu op 64kdumpje maken, maar ik krijg niets, of het moet ONGELOOFLIJK lang duren, maar hij blijft op de bsod staan, dumpt geen data.

Zal ik eens laten nameten bij de shop...
Sebazzz schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 16:41:
Pak eens een multimeter en test dan de voltages. Die onboard sensors die zijn nooit helemaal correct.

Doe ook een een memory check met behulp van Memtest86+, deze is te vinden op een Ubuntu Live CD of op een Ultimate Boot CD.
Zal ik hier ook nog eens een nacht laten doorbollen, maar de laatste keren (op verschillende locaties en hier ook) testen gaf ie niets aan, veel keer gepassed.

[ Voor 27% gewijzigd door HyperBart op 01-03-2008 17:19 ]

• HyperBart
  • Nu online
Was een dubbelpost, maar zet er nu een nuttige toevoeging bij:
daarnet kreeg ik ipv een "crucial process/thread terminated"achtig bsod'je een nieuwe (die ik nu ik 'm zag ook nog eens heb gehad in het begin van de pc meen ik mij te herinneren een jaar geleden)

kernel_stack_inpage_error met een 0x00000067

[ Voor 194% gewijzigd door HyperBart op 01-03-2008 17:40 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Probeer het systeem een te stressen met Mersenne Prime Test buiten Windows om, bijvoorbeeld via Ultimate Boot CD. Je hebt dan een indicatie of het wel of niet Windows-specifiek is.

• HyperBart
  • Nu online
Henk007 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 20:33:
Probeer het systeem een te stressen met Mersenne Prime Test buiten Windows om, bijvoorbeeld via Ultimate Boot CD. Je hebt dan een indicatie of het wel of niet Windows-specifiek is.
Ga ik ook even uitproberen!
Die zit er standaard in?
Ik gebruikte altijd UBCD4Win, en daar moest je een deel van je packages samensstellen
Pagina: 1