Compu gaat aan; fans ook, geen opstart echter!

Pagina: 1
Acties:
  • 292 views

• Huggiedug
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-03-2022

Huggiedug

Nah so was!

Topicstarter
Was op zoek naar een noisy fan, werd er gek van. Leek de CPU fan te zijn, losgehaald, stofzuiger er even op om stof eraf te halen, CPU weer terug gezet. Bleek de fan van de videokaart te zijn, nieuwe videokaart (ook ATI radeon) gekocht en er in gezet.

Nu start ie niet meer op, alle fans draaien (lekker stil ook), maar hd begint niet aan bootprocedure. Ik krijg ook NIETS op m'n scherm. Geen piep van het moederbord ook, die normaal wel te horen was.

Ik heb de pc op tafel opengeschroefd en aangezet om de noisy fan te vinden, met alleen de stroomkabel erop, geen andere hardware aangesloten. Vintie niet leuk natuurlijk. Kan het daar aan liggen?

Of heb ik de CPU gemold? Ben er voorzichtig mee geweest, die gaat toch niet zomaar kapot?

Heeft iemand van jullie tips? Dank bij voorbaat. :P

Verwijderd

Wat zijn je specs?
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al geprobeerd.?

Verwijderd

hhmmmm als ik jou was zou ik even alles los koppelen alleen de CPU erop laten zitten en Mobospeaker en kijken of je dan wel piepjes hoort dan weet je meestal wel zeker dat je mobo en CPU nog wel goed zijn. En kan je ook wat meer uitleg geven over welke CPU je gebruikt en welk model Mobo.

Voeg me anders even toe op MSN dat is wat makkelijker praten acidbanger @ hotmail . com

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2008 15:17 . Reden: Typo ]

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Hmm, stofzuiger in je PC, niet zo'n goed idee. Hoop statische electriciteit en zo.

Weet je ook wel zeker dat je alle connectoren weer terug op je mobo gezet hebt? Ook die kleine 4/8-pins bovenin? Als je die vergeet, start ie ook niet meer op.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Verwijderd

Als je geheugen er niet in zit/ of problemen heeft (lees: stuk is)

dan hoor je meestal ook geen BIOS beeps :P

• Huggiedug

Huggiedug

Nah so was!

Topicstarter
albatross schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 15:19:
Hmm, stofzuiger in je PC, niet zo'n goed idee. Hoop statische electriciteit en zo.

Weet je ook wel zeker dat je alle connectoren weer terug op je mobo gezet hebt? Ook die kleine 4/8-pins bovenin? Als je die vergeet, start ie ook niet meer op.
ja dacht dat ik alleen de CPU fan loshaalde, maar die zit vast aan de processor, wist ik veel. Verder heb ik niets losgehaald.

Specs: vaio pcv rs702. pentium HT. weet niet wat voor mobo er in zit.

• albatross
Huggiedug schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 15:26:
[...]

ja dacht dat ik alleen de CPU fan loshaalde, maar die zit vast aan de processor, wist ik veel. Verder heb ik niets losgehaald.

Specs: vaio pcv rs702. pentium HT. weet niet wat voor mobo er in zit.
Huh? Je hebt niet je moederbord uitgebouwd, maar alleen je koeler van je CPU gehaald? (kan wel, maar erop zetten is ivm de druk die je later weer op het moederbord moet uitoefenen, wat problematischer).

Maar goed, toen zat je koeler vast aan de CPU?? Dat klinkt niet goed. Zo'n P4 zit namelijk vergrendeld. Als je die met geweld toch uit zijn socket wrikt, met koeler en al, hmm, dan kon er nog wel eens wat misgaan -- zeker als je hem ook zo weer terugzet! Ik zou die socket dan maar eens grondig inspecteren, en de pootjes van je CPU!

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Kan duiden op een dode CPU, maar kan ook zijn dat je P4 stekker naast je CPU los zit. En het kan nog veel meer zijn overigens...

• Huggiedug

Huggiedug

Nah so was!

Topicstarter
albatross schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 15:36:
[...]

Huh? Je hebt niet je moederbord uitgebouwd, maar alleen je koeler van je CPU gehaald? (kan wel, maar erop zetten is ivm de druk die je later weer op het moederbord moet uitoefenen, wat problematischer).

Maar goed, toen zat je koeler vast aan de CPU?? Dat klinkt niet goed. Zo'n P4 zit namelijk vergrendeld. Als je die met geweld toch uit zijn socket wrikt, met koeler en al, hmm, dan kon er nog wel eens wat misgaan -- zeker als je hem ook zo weer terugzet! Ik zou die socket dan maar eens grondig inspecteren, en de pootjes van je CPU!
Tja, ik heb er weer eens uitgehaald, de pootjes geinspecteerd, leek niets mis mee :P
Maar die koeling hoort dus niet vast te zitten aan de CPU? Hij zit vast met een mooi klikbeugeltje waarmee je em ook terugklikt in z'n socket, ik had het gevoel dat dat zonder problemen ging...

Heb de neiging om gewoon een andere pc te halen.... }:O wat 'n gekloot...

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-05 07:53

BHQ

De heatsink en de processor horen idd los te zijn, maar het komt maar al te vaak voor dat de CPU aan de heatsink blijft plakken door de koelpasta..

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:17
volgensmij hoort dat klikbeugeltje daar gewoon te zitten.. want hij kan gewoon niet aan de CPU vastzitten. heb je echt alles goed aangesloten?

• albatross
Huggiedug schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 16:15:
[...]

Tja, ik heb er weer eens uitgehaald, de pootjes geinspecteerd, leek niets mis mee :P
Maar die koeling hoort dus niet vast te zitten aan de CPU? Hij zit vast met een mooi klikbeugeltje waarmee je em ook terugklikt in z'n socket, ik had het gevoel dat dat zonder problemen ging...

Ik ken die VIO niet, dus ik hou een slag om de arm (je weet maar nooit wat ze designen), maar ik ben 99% zeker dat dit foute boel is. CPU's worden los verkocht, zonder aangeplakte koeler. Die er met koeler en al eraftrekken, dat kan niet goed wezen. Maar goed, heb je eerst een hendeltje overgehaald om hem los te halen? Kan me toch moeilijk voorstellen dat het echt zo ontworpen is, want je loopt gerede kans op verwrikking van de pootjes/socket (hefboom-effect). En heb je het hendeltje na afloop ook weer gesloten?

Even voor de test, wat gebeurt er als je hem er gewoon uitlaat? Doet je PC dan hetzelfde?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sorry, maar je hebt nagenoeg niets gedaan en komt niet in de buurt van de zaken die we van een Tweaker verwachten (GoT Huisregels...), en geeft het dan al op :X

Zelfs het opzoeken van je specs is zo te zien teveel gevraagd...

GoT helpt Tweakers die zichzelf helpen, niet degenen die zichzelf zielig vinden en niets eraan willen doen. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.