Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:14
Ben voornemens om mijn eenmanszaak die ik momenteel heb naast mijn fulltime baan, te gaan omzetten naar mijn full-time baan..;-)

Ik ben momenteel aan het kijken, of het financieel uit kan om mijn huidige baan op te zeggen, en full-time verder te gaan in mijn eenmanszaak. Ik heb wat potenties momenteel, die alleen goed uitpakken als ik daadwerkelijk de stap zet. Omdat ik nogal behoudend ben met risico's, en het op zich goed naar mijn zin heb op mijn baan, wil ik e.e.a op een rij zetten voordat ik daadwerkelijk de stap zet.

Een van de vragen die ik nu heb..hoeveel moet er bruto binnenkomen, om een X bedrag aan over te houden. Zo kan ik bepalen of de potentiele projecten voldoende opbrengen om er niet finacieel erop achteruit te gaan.

Als starter heb ik geen huisvestingskosten (ik ga in een pand zitten van een vriend), geen investeringen nodig (immers die zijn allemaal al gedaan voor mijn eenmanszaak), en de administratie doe ik voorlopig allemaal zelf nog. Mocht de administtatie uitbesteden nodig zijn, kan ik een deal sluiten voor 1000 euro per jaar om dit te regelen.

Heeft iemand een idee van een bruto bedrag wat ik zou moeten binnenslepen, om er zeg 2500 euro netto (dus de belastingen, pensioenfonds, etc er al af) aan over te houden?

Verwijderd

hier staat een en ander, let op zijn allemaal maar richtlijnen
http://www.esset.nl/brutonetto2007.htm

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:03

DukeBox

loves wheat smoothies

^

[ Voor 100% gewijzigd door DukeBox op 01-03-2008 14:59 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

zal ongeveer liggen tussen de 40-60 euro (bruto/uur bij 120 declareerbare uren per maand), heel grof weg berekend.
zet eerst eens een redelijk overzicht van te verwachten kosten op een rijtje.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2008 14:51 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:59

Onbekend

...

Weet je wat jij moet doen? kvk :+

Even serieus. Maak eerst een overzichtje met al je verwachte kosten zoals elektriciteit, materialen en gereedschappen, evtueel een auto, magazijnvoorraad en andere dingen.
Als je je eigen salaris er ook bij optelt krijg je een indicatie wat je cashflow moet zijn.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:26

Boss

+1 Overgewaardeerd

Tel zelf maar op:
2500 bruto, met iets van 30% inkomstenbelasting > 2500/.7 = 3571
maar je hebt nog een belastingvrije voet, zelfstandigen- en startersaftrek. Dus over het hele jaar genomen kan het wat minder zijn.

Pensioen is gewoon wat je er zelf in wilt stoppen. Als zelfstandige kan je dat helemaal zelf bepalen. Rond de 300 euro per maand in een potje lijkt me prima. Maar dat kan dan ook weer van je bruto inkomsten.

En dan heb je eventueel nog hypotheekrente aftrek, etc.

Kortom... een bruto/netto berekening is van heel veel afhankelijk. Uit eigen ervaring sprekend denk ik dat je met ongeveer 3.800 bruto wel op de 2500 netto in de maand kan uitkomen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Boss schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 14:50:
Kortom... een bruto/netto berekening is van heel veel afhankelijk. Uit eigen ervaring sprekend denk ik dat je met ongeveer 3.800 bruto wel op de 2500 netto in de maand kan uitkomen.
niet vergeten dat vakantie's/vrije dagen onbetaald zijn als zelfstandige, dus zal iets hoger uitkomen dan.
ligt er trouwens ook aan hoe en met wat er geld verdient gaat worden.

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
En niet te vergeten dat je eerst jezelf zal moeten ontwikkelen, het zal niet zo zijn dat hetgeen wat je voor ogen hebt om direct bv 40.000 jaarlijks binnen te halen ook lukt aangezien dit een geleidelijk traject is.
Pagina: 1