Toon posts:

Wii op router hangen met mac filtering

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het zit zo, ik zou graag men Wii met het internet verbinden. De netwerksetup is als volgt:
er is een router (niet draadloos) die niet in mijn beheer is die filtert op mac adressen, ik heb 1 mac adres toegewezen gekregen, dit is natuurlijk het mac adres van mijn gewone pc die met de router verbonden is met een kabel. Deze pc (p5w deluxe mobo) kan dienen als accespoint. Dus heb ik er al voor gezorgd dat de Wii hier netjes mee kan connecteren probleem is deze kan niet op internet. Heb geprobeert met het delen van de internetverbinding van men lan dit werkt echter niet. Kan het zijn dat het mac adres van de draadloze verbinding doorgegeven wordt via de gedeelde internetverbinding? Vervolgens heb ik het geprobeert met een netwerkbrug aan te leggen tussen de 2 verbindingen (lan en wifi). Nu heb ik echter geen manier gevonden om het mac adres van deze verbinding (de brug) te configureren en ook met spooftooltjes wordt deze brug niet gevonden. Met natuurlijk als resultaat dat ik nog steeds niet op het internet kan.

Weet hier iemand een oplossing op want google kan mij blijkbaar geen antwoord geven.

tx

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2008 14:46 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:25
Zelf er een (nat) router tussen hangen met mac cloning of je pc laten routeren met 2 nic's.
edit: netwerkbrug (bridge) kan niet, want dat is hetzelfde als een switch, mac adres wordt dan gewoon doorgelaten. Enige methode is NAT of proxy.. maar de Wii kan geen proxy.

[ Voor 49% gewijzigd door DukeBox op 01-03-2008 14:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 14:45:
Zelf er een (nat) router tussen hangen met mac cloning of je pc laten routeren met 2 nic's.
edit: netwerkbrug (bridge) kan niet, want dat is hetzelfde als een switch, mac adres wordt dan gewoon doorgelaten. Enige methode is NAT of proxy.. maar de Wii kan geen proxy.
Was ook al aan het denken aan nat nog even verder googlen dan want ik kreeg niet echt duidelijke resultaten van hoe ik dit kan configureren in windows xp pro

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je kunt toch gewoon een draadloze router kopen, daarin clone je dan het mac adres van je pc. Vervolgens zorg je ervoor dat jou eigen router in een ander subnet routert en dan ben je volgens mij klaar.

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 15:04:
Je kunt toch gewoon een draadloze router kopen, daarin clone je dan het mac adres van je pc. Vervolgens zorg je ervoor dat jou eigen router in een ander subnet routert en dan ben je volgens mij klaar.
Ja dat kan inderdaad maar dan kost het geld en aangezien ik al een accespoint in men pc ingebouwd heb zou het logischer zijn om deze te gebruiken.

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-03 10:17
Ik zou zeggen dat dat accespoint zelf maar moet regelen hoe het verkeer wordt doorgegeven. Zij het door internet connection sharing of iets anders. Dat hoort in elk geval in de bijbehorende handleiding te staan. Met ics doen je mac filtering instellingen er niet toe want het verkeer van de WII ziet er op ethernet niveau uit alsof het van jou pc komt en niet van de WII. Het is pas op IP niveau dat je het verschil kan zien. Je kan natuurlijk in windows ook ip forwarding aanzetten en je WII en je wireless accesspoint/NIC thingie een statisch IP meegeven en vervolgens in je routing tabellen gaan knoeien.
Ik denk dat je met 2 routing table instellingen toekomt. 1 in je computer en 1 in je router.
Pagina: 1