Toon posts:

Mobo of CPU kapot? Hoe kom ik hier achter....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vermoed dat mijn mobo of CPU kapot is, hoe kan ik hier achter komen? IK heb een multimeter thuis (modelletje Praxis) en ben niet echt een electronica techneut.

Achtergrond:
- De computer was aan en de led bij de aan-uitknop van de voorkant was verlicht, maar het beeldscherm gaf een zwart beeld. Aan/uit knop aan de voorkant reageerde niet, dus de aan/uit-knop bij de voeding een paar keer aan/uit gezet. Daarna reageerde de computer helemaal niet meer. Computer opengedraaid en iedere keer als ik het netsnoer in de computer stop zie ik de fan van de computer een klein beetje reageren, maar als je de aan/uit knop bij de computer aanzet of op de aan/uitknop van de voorkant drukt geen reactie. Bij een computerzaak de voeding laten nameten en ze dachten dat de voeding mogelijk kapot was. Andere voeding gekocht maar dat bleek niet het probleem te zijn. Gelukkig kon ik deze ruilen (prima service van MYCOM !).
Nu zit ik met een aantal opties wat de oorzaak zou kunnen zijn
- Schakelaar aan de voorkant is kapot (lijkt mij onwaarschijnlijk)
- Mobo kapot
- CPU kapot.

Mijn vraag hoe kom ik hierachter? En stel dat het mobo kapot is, dan kan ik een nieuwe kopen voor 70 Eur (MD5000 M-ATX). Is het makkelijk om een mobo te installeren? Ik heb nl al een nieuwe computer en zou de oude als file-server/backup kunnen gebruiken.

Gegevens computer
- Medion
- Mobo MD5000 M-ATX
- Pentium 4 (?)

Alvast bedankt! >:)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 14:26

Sebazzz

3dp

Zo kom je erachter: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Post van deze troubleshooter eens de resultaten.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

- Schakelaar aan de voorkant is kapot (lijkt mij onwaarschijnlijk)
Aansluiting van het moederbord af halen en proberen met een schroefendraaier sluiting tussen de twee pinnetjes te maken om de computer in te schakelen.
Als dit niet helpt moet je onderdelen vervangen zie ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor meer info. :)

Waarschijnlijk is je mobo kapot de CPU gaat namelijk niet zo snel kapot omdat een Pentium 4 uitschakeld als deze te warm wordt.

Edit: welkom op GoT trouwens. :w

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2008 14:25 ]