Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Applicaties methodisch vergelijken - SWOT analyse

Pagina: 1
Acties:

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Topicstarter
Voor het applicatie (die momenteel in de voorbereiding fase zit) moet er gekozen worden welke software er gebruikt gaat worden voor de database. Aan de hand voor onze bevindingen moeten we een advies rapport opstellen om een bewijs in handen te hebben waarom we voor de desbetreffende software hebben gekozen als database software.

Om de applicaties te vergelijken willen we een methodiek gebruik zoals SWOT maar ik kan geen informatie vinden over welke methodieken er nog meer geschikt zijn om applicaties met elkaar te vergelijken.

Mijn vraag is hierdoor welke methodieken zijn er allemaal (naast SWOT) om applicaties met elkaar te vergelijken?

[ Voor 3% gewijzigd door Facer op 01-03-2008 16:20 . Reden: Opbouw zinnen ]

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik gebruik SWOT eigenlijk alleen op businessniveau.

Een methodiek die mij zo in het hoofd schiet is Sim3.

Maar ik zie ook wel eens voorbeelden waar gemixed word tussen methoden. Dan worden functionaliteiten tegen bepaalde use-cases afgezet e.d. (icm kwaliteitseisen). Dan zie je ook heel snel wanneer er links ontbreken tussen de use-case en de functionaliteiten van de software.

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
SWOT is idd meer gericht op het analyseren van de positie van een onderneming of businessplan.

Je zou kunnen zoeken op 'Multiple Criteria Analysis'. Dit is een paraplu waar meerdere technieken onder vallen. Dit kan je simpel aanpakken (bv via een vorm van balanced score card) tot ingewikkelder, bijvoorbeeld analytical hierarchical process(AHP). Anyways het heeft op zich niet zoveel met software engineer an sich te maken.