Webserver met ASP

Pagina: 1
Acties:

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-04 10:51
Hoi allemaal,

Ik heb de volgende vraag:
Ik wil een Webserver gaan draaien die stabiel en veilig is, connectie kan maken met een NT machine met SQL-Server 7 erop & ASP kan draaien. Deze server kan zon 50 hits per minuut verwachten.

Nu zit ik met het probleem welke Distro te nemen. Ik zat zelf eerst te denken om OpenBSD te nemen vanwege zijn goede stabiliteit en veiligheid, maar op OpenBSD draait geen ChiliSoft. Dus zat ik zelf te denken aan SuSe 7.0.

Het is geen optie om ASP niet te gaan draaien want ik moet 100% compatible zijn met ASP aangezien ik een grote ASP site over moet zetten naar de Unixbased webserver. En ook is de connectie met SQL-Server van essentieel belang. Dus heb ik na nader onderzoek gezien dat Chilisoft een heel goed programma is die dit alles ondersteund (als er iemand een betere optie weet mag je het natuurlijk zeggen).

En wat voor een PC zal ik dan nemen? Ik wil wel een T-Bird maar dan weet ik niet welk Mobo er 100% wordt ondersteund en waar ik evt Raid op heb. Ik neem aan dat 256 MB Ram wel genoeg zal zijn.

bvd,
SiNisTrAD

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Voor de beste ASP-ondersteuning kun je nog altijd het beste Windows2000 kiezen. Dit systeem heeft bewezen zeer stabiel te zijn en Hotmail draait er bijv. ook op.:)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

Wat dacht je van windows 2000 of NT4 als platfrom.

Bij de NT4 versie wel ff de laatste service pack installeren zodat je IIS 5 heb

Dan zul je ook geen problemen hebben met je dsn connectie richting de SQL server.

Greetz Oreo *D

• SiNisTrAD
nee ik kan geen NT gaan draaien. De klant eist Unix based.

• SiNisTrAD
niemand ??

Verwijderd

De distro maakt in principe niet zoveel uit als je maar zorgt dat je hem zo kaal mogelijk installeert en dat je alle updates eroverheen gooit.

Ikzelf zou hem helemaal kaal installeren en dan handmatig allerlei apps toevoegen.

PS. hebben ze geen source-download ter beschikking zodat het niet uitmaakt op welke distro hij draait?

Verwijderd

SiNisTrAD: Ik wil een Webserver gaan draaien die stabiel en veilig is, connectie kan maken met een NT machine met SQL-Server 7 erop & ASP kan draaien.

Hmm... Connectie maken met SQL Server 7 moet altijd wel lukken lijkt me. Dus probleem is ASP (waarschijnlijk met VBScript?) draaien.

Ik zat zelf eerst te denken om OpenBSD te nemen vanwege zijn goede stabiliteit en veiligheid, maar op OpenBSD draait geen ChiliSoft. Dus zat ik zelf te denken aan SuSe 7.0.

Ja probleem, probleem... Er is Apache::ASP, maar dat is op basis van PerlScript en Apache/mod_perl.

Het is geen optie om ASP niet te gaan draaien want ik moet 100% compatible zijn met ASP aangezien ik een grote ASP site over moet zetten naar de Unixbased webserver.

Dat wordt dus moeilijk. Ik denk dat je ook door ASP COM niet om (mimimaal) herschrijven heenkomt.

Dus heb ik na nader onderzoek gezien dat Chilisoft een heel goed programma is die dit alles ondersteund.

Ik hoop voor je dat Chilisoft dat waar maakt.

Verwijderd

ErectionJackson: Voor de beste ASP-ondersteuning kun je nog altijd het beste Windows2000 kiezen. Dit systeem heeft bewezen zeer stabiel te zijn en Hotmail draait er bijv. ook op.:)

Laten we het niet te lang over de omschakeling van *nix naar WinDOS van Hotmail hebben... This is not something you want to be reminded of. >:)

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-05 09:52
Distro maakt weinig uit, en je moet dan waarschijnlijk Chilisoft ASP hebben. Je kunt ook een Cobalt RAQ kopen, daar zit dat standaard bij.

Verwijderd

Bij een cobalt zit het er niet standaard bij. Is optioneel bij te bestellen :)

Verwijderd

hmmm.... die perl module voor asp kan je vergeten. die werkt maar zo zo... suse of redhat zijn denk ik je beste kansen op dit moment.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op vrijdag 16 februari 2001 19:28 schreef SiNisTrAD het volgende:
nee ik kan geen NT gaan draaien. De klant eist Unix based.
Weet die klant waar die het over heeft of heeft hij dat van "horen zeggen" dan *nix stabieler is?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• SiNisTrAD
Op zondag 18 februari 2001 11:18 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

Weet die klant waar die het over heeft of heeft hij dat van "horen zeggen" dan *nix stabieler is?
euh ja dat is nog de vraag, maar ik denk wel dat er een goede reden achter zit. Daar krijgen we vrij snel antwoord op van de technische mensen uit de VS.

• SiNisTrAD
Op zondag 18 februari 2001 02:01 schreef Paz het volgende:
hmmm.... die perl module voor asp kan je vergeten. die werkt maar zo zo... suse of redhat zijn denk ik je beste kansen op dit moment.
Ja dat dacht ik zelf ook al. Vooral met documenten als deze:
http://www.suse.com/en/linux/webserver/secure_webserver.txt
krijg je SuSe ook veilig.

Verwijderd

Paz: Die perl module voor asp kan je vergeten. Die werkt maar zo zo...

Ik heb er zelf nooit mee gewerkt, maar het lijkt alsof het werkt...

Suse of redhat zijn denk ik je beste kansen op dit moment.

Geinig dat je nou net RedHat noemt. Die gebruiken ook Apache::ASP, zie documentatie.

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:36
Ga het eens testen. (geld voor heel veel mensen)

Benodigdheden :
- PIII met 128 Mb
- huidige OS waar de site op draait
- W2k
- Linux distro('s)
- W3C compatible loggings van de huidige site
- Een benchmark programma
- De site

Begin met het huidige OS. Dat wordt je eerste baseline. Benchmark met standaard settings en ga daarna tweaken. Werk zo je lijstje OS-en af.
[edit]
Excuses als het kort door de bocht is. Ik ben erg ziek.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• SiNisTrAD
Op zondag 18 februari 2001 14:20 schreef Arien het volgende:
Paz: Die perl module voor asp kan je vergeten. Die werkt maar zo zo...

Ik heb er zelf nooit mee gewerkt, maar het lijkt alsof het werkt...

Suse of redhat zijn denk ik je beste kansen op dit moment.

Geinig dat je nou net RedHat noemt. Die gebruiken ook Apache::ASP, zie documentatie.
hmm maar de Apache::ASP code is niet een-op-een met Windows ASP, het is op hetzelfde principe gebaseerd. Chilisoft lijkt me meer geschikt om te gebruiken als ik een-op-een wil gaan poorten.
Pagina: 1