Harde schijf ruimte verdwijnt zomaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds ongeveer 2 weken ben ik in het bezit van een PC met windows Vista.

Alles gaat nog aardig goed behalve met me harde schijf. In 2 weken tijd ben ik zomaar 10GB kwijtgeraakt terwijl ik geen updates of dingen heb gedownload.

Ik kwam op internet nog meer mensen tegen die dit probleem hadden alleen zei kwamen er ook niet uit. Ik heb het programma Diskdata geinstalleerd waarop je kunt zien hoeveel ik verbruik. Het programma geeft het goed aantal aan alleen als ik op eigenschappen klik van mijn C: schijf dan krijg ik iets heel anders te zien.

Ik heb even een foto gemaakt.
http://www.wildz.nl/diskdata.JPG

Weet iemand een oplossing voor dit probleem? ik hoor het graag.

mvg,
Conquer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkjeric
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-07 22:49
Kan dit niet een bescherming van Vista zelf zijn?

Ik herinner me dat vorige Windows versies vanaf een bepaalde grens vrije ruimte heel log werden en ook niet meer wilden defragmenteren (ik dacht 15% of minder vrije ruimte). Misschien heeft Vista nu een grenswaarde daarvoor ingebouwd, want laten we wel wezen, het laatste dat Vista kan gebruiken is NOG trager worden tov XP. Dus wellicht is die ruimte er wel degelijk, maar zal Vista beletten dat die volgeschreven wordt zodat het niet nog trager wordt en bepaalde functies (zoals defragmentatie) onmogelijk maakt.

Ofwel is dit wederom zo'n probleem van "wat is een gigabyte?". Daar bestaan al heel lang discussies over. De één rekent 1GB = 1024MB = 1024*1024KB = enz. De ander rekent 1GB = 1000MB = 1000*1000MB. Dat je daardoor andere resultaten krijgt, daar moet ik geen tekeningetje voor maken zeker.

Ik denk toch eerde het eerste, aangezien in het tweede geval hardware vs. software was: Je harde schij was 400GB, maar bleek in Windows een stuk kleiner te zijn. Hier is het software vs. software, dus denk toch eerder het eerste geval.

Edit: Onderstaande kunnen natuurlijk ook allemaal :)

[ Voor 33% gewijzigd door darkjeric op 01-03-2008 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Systeemherstel dat een paar herstelpunten heeft aangemaakt? Kost ruimte he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 13:08

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ten eerste, ik zie geen verschil in de getalletjes tussen diskdata en Vista hoor:
Vista geeft het in bytes aan en Diskdata in kilobytes, dus als je de getallen deelt of vermenigvuldigt (ligt er maar net aan of je bytes of kilobytes wil hebben), dan is er zo goed als geen verschil.

En die 10GB die je kwijt bent. Waarop basseer je dat dan? Heb je cijfers van een tijdje terug toen je die 10GB nog wel had? En 10GB is tegenwoordig niet zoveel meer, denk dat er genoeg processen zijn in Vista die wel wat data genereren.

[ Voor 12% gewijzigd door hars73 op 01-03-2008 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*systeemherstel
*pagefile
*tempfiles
*Internet explorer tempfiles
*100GB != 100GB (winkel vs hardware)
*installers die nog op je schijf staan (zoals acrobat bvb)
*een ongeledigde prullenmand? :)

ik zou zeggen ga eens naar www.ccleaner.com, en doe een "crapclean"
dit kan al veel van je problemen oplossen.

Hoeveel Ram heb je juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruikt:
70.987.194.368 Bytes = 69.323,432 KiloBytes = 67.698 MegaBytes = 66,1 GigaBytes.

Beschikbaar.
407.641.812.992 Bytes = 398.087.708 KiloBytes = 388.757 MegaBytes = 379 GigaBytes.

Totaal:
478.629.007.360 Bytes = 467.411.140 KiloBytes = 456.456 MegaBytes = 445 GigaBytes.

Wat klopt er niet volgens jou? :)

edit:
Hars was sneller :s Ik reken zo langzaam :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2008 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem al gevonden.

Ik had net nog 379GB vrij, ik heb nu systeemherstel bestanden verwijderd nu heb ik weer 425GB vrij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Heb je ook systeemherstel uitgezet? Anders blijven die bestanden weer komen he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
90% van je disk is leeg, wat is het probleem?!
Realiseer je je wel dat je *niets* hebt aan lege ruimte? Het heeft pas een functie als je het gebruikt...
Pagina: 1