Toon posts:

hele sterke Wifi Accespoint met WAN poort gezocht.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al aangeeft, ik heb een verzoek gekregen van een klant om een zeer sterke wifi verbinding te maken bij hem thuis, geld speelt geen rol, maar het moest wel A merk spul zijn.

op dit moment staat er dus een speedtouch 780 bij hem in de meterkast, die functioneerd alleen maar als WIFI accespoint op het moment, overal in het pand heeft hij wel goed ontvangst, alleen dus op bepaalde stukken van de woning ver achterin (25 meter ongeveer in de tuin wordt het signaal al zwakker waardoor het signaal soms wegvalt, kabels wou de beste man niet leggen voor een eventueele 2de wifi Accespoint/repeater.

nu dus mijn vraag aangezien ik zelf weinig van wifi produkten afweet,
met welk merk & wat voor router kan ik een sterk wifi signaal opwekken.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

wifi is ook gewoon aan een max signaalsterkte gebonden. Het zou wat zijn als je elkaar gewoon lekker dood mag stralen met je wifi verbinding. Je hebt uiteraard wel verschil in kwaliteit maar je bent vast niet de 1e die hier naar op zoek is dus probeer eerst zelf eens wat te vinden.

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07-2025

marrik

Live long and prosper

Ik gebruik nu de Draytek Vigor 2820n. Zeer goed apparaat met een sterk signaal dat werkt volgens de N standaard.
Heeft zowel ADSL als WAN aansluiting.

Marrik

Verwijderd

Tja, een goede verbinding 'staat' of 'valt' met een goede antenne..

grote kans dus dat als je de antenne van die 780 vervangt met een grotere (kan je overal in de winkel kopen..) betere antenne dat je wel goed ontvangst hebt tot aan het einde van de tuin

In het geval dat geen oplossing bied, kan je ook altijd nog aan een 'bridge' denken (gewoon AP in bridge mode) die hoef je dan ook niet met kabel te verbinden aan die 780..

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2008 13:33 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:20
Senao doet het wel goed is onze ervaring. Die dingen kosten zo'n 150 euro excl. btw maar dan heb je wel een goed apparaat wat echt meer bereik heeft dan een SpeedTouch o.i.d. Wij gebruiken ze vaak gewoon als aanvulling op een SpeedTouch om een fatsoenlijk bereik te realiseren.

http://www.routershop.nl/...idge-ap-wds-802-11b-g.htm

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:39

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Moet je alleen nog wel even zorgen dat de WLAN adapter aan de andere kant (PC, laptop?) ook krachtig is. Want met een boel zendvermogen aan de ene kant schiet je niks op, als de andere kant niet ook met een flink vermogen terugzendt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:20
Toevallig kom ik deze aanbieding net ook nog tegen: Senao AP + USB ontvanger: http://www.routershop.nl/...sb-adapter-mega-actie.htm

Verwijderd

Senao!!

Senao Wireless Indoor 100mW Multi-Client Bridge/AP/ WDS 802.11b/g

Deze heb ik geinstalleerd bij mijn vader op Curacao voor draadloos internet bij een viertal appartementen. Signaal is goed tot zeer goed in het verstgelegen appartement.

Kosten:
300Euro inclusief 9Dbi antenne van Canopi + prima service van wifishop.nl

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Senao!

Fantastische apparaten, zijn niet goedkoop maar ze zijn het zeker waard. Zijn echt uitstekende producten :)

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-03 12:11
Ik heb hier een Linksys WRT54GL. Als je daar de DD-WRT firmware opzet, kun je het zendvermogen opvoeren van 28mW tot 251mW...
Overigens kun je deze toestellen ook instellen als repeater. Zet je ergens je gewone wifi access point, en ergens steek je een WRT in als repeater. Die heeft daar geen netwerkaansluiting voor nodig, gewoon stekker in stopcontact en klaar.

[ Voor 48% gewijzigd door NjitsSs op 01-03-2008 18:16 ]

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
NjitsSs schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 18:14:
Ik heb hier een Linksys WRT54GL. Als je daar de DD-WRT firmware opzet, kun je het zendvermogen opvoeren van 28mW tot 251mW...
Schitterende router, schitterende firmware ook (al vind ik Tomato een stukje beter). Hou er echter rekening mee als je hardware gemaakt voor 51mW gaat opvoeren dat je ook meer ruis op je 'lijn' krijgt. En zoals hierboven gezegd, de andere kant dient ook meer zendvermogen te hebben. Beter zorg je voor een fatsoenlijke antenne, daar raak je je doel veel beter mee.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:39

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Niet alleen ruis, maar ook flinke warmteontwikkeling waar de boel niet op berekend is denk ik zo. Goede antenne is inderdaad nuttiger, aangezien die niet alleen het zenden verbeteren, maar ook gevoeliger zijn voor de ontvangst, waardoor je dus twee vliegen in een klap slaat.

[ Voor 47% gewijzigd door Orion84 op 02-03-2008 12:07 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Orion84 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 12:06:
Goede antenne is inderdaad nuttiger
Minstens zo belangrijk als de kwaliteiten van de antenne is de plaatsing ervan. Als z'n meterkast aan vijf zijden gewapend beton of steen (baksteen is relatief nat) is, gaat het nooit wat worden, zelfs niet met 100W en een antenne van 1000€. WiFi gebruikt grofweg dezelfde frequenties als een magnetron. Water is erg goed in het absorberen van juist die frequenties. Hout bevat overigens meer vocht en dempt 2.5GHz dus beter dan een goede bakstenen binnenmuur.

Zonder het verplaatsen van in ieder geval de antenne blijf je problemen houden, zelfs met apparatuur die de wettelijke normen (100mW voor een rondstraler) ver te boven gaat. Simpele test: zet z'n speedtouch in de gang en kijk naar de dekking achter in de tuin. Zet de speedtouch terug in de meterkast, en vergelijk. De kabeltjes zijn daar vast wel lang genoeg voor.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Pagina: 1