Toon posts:

8800GT SLI problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medeleden,

Ik heb sinds vandaag een XFX 8800GT xxx edition, erbij gekocht. Leek mij leuk om eens SLI te gaan draaien, dus vandaar de aankoop. Mijn verdere systeem,

CPU : Q6600 @ 2.7 ghz
RAM : Corsair TWIN2X2048-6400 > 2048 MB
VIDEO : 2x XFX GeForce 8800GT XXX 512MB (SLI)
MOEDERBORD : Asus P5N-E SLI > 650i chipset
VOEDING : Coolermaster Real Power M 700W Modular

*VIDEOKAART DRIVER : XTreme-G_174.16_XP_32bit ("http://www.tweakforce.com/")

Nu mijn probleem beschreven,

- Ik heb de nieuwe videokaart in de andere pci express slot gedaan, en heb vervolgens de 6pins stroomconnector aangesloten met de SLI brug op beide videokaarten.
- Nu start ik de computer op en windows detecteerd de pci brug (sli brug) en de andere videokaart. Ik druk dan op automatisch installeren en dat wordt allemaal zonder fout meldingen of wat dan ook gedaan.
- Nu heb ik in het Nvidia controlpanel, de sli fuctie enabled en configureerd alles zonder moeite.
- De computer heb ik gereset en alles draait prima in windows. Dus eerst eens even een 3dmark06 draaien en alles draait stabiel en netjes. ong 15400 punten.
- Nu had ik nog Crysis en Call of Duty 4 op mijn pc staan, dus ben eerst begonnen met Crysis draaien. Instellingen: "1680*1050 4xaa" draait als een zonnetje maar binnen een minuut draait de pc vast en kan ik gaan resetten. Nu ga ik Crysis nog een keer opstarten maar dan met de intellingen: "1024*768 met 0xaa" en ja hoor, na een minuutje loopt alles weer vast... :( Dus nu Call Of Duty met de optie "Dual Videocard: Yes" en loopt ook vast op alle resoluties, ook hoe laag ik de resoluties zet, maakt niet uit.
- Wat ik nu ben gaan doen is, de bios resetten en alle opties op "auto" laten. Maar dit maakt niet uit want de pc loopt nog vast, ook wat ik doe... 8)7

Wat ik zelf heb nagezocht:
* Ik heb met een wattage meter gekeken of mijn voeding de aantal wattage wel kan leveren wat de videokaarten vragen, en dat is ruimschoots dus dat is het probleem niet lijkt me.
* Daarna tempraturen geschecked,
- alle 4 de hdd rond een 21 graden
- cores van de cpu rond een : 35idle en max 45-50stress
- chipset koeling heb ik even gevoeld, en voelt echt niet warm/heet aan.
- geheugen rond een 30-40 graden max

Kan aub iemand mij helpen en raad geven, wat te doen? Ik ben namelijk een beetje de weg kwijt in dit "probleem". Als jullie nog iets behoren te weten over mijn pc instellingen of wat dan ook, vraag ze aub.

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!
MVG,
Paul :)

Verwijderd

Temperatuur van je videokaarten
Scan voor Artifacs met Atitool ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2008 12:05 ]

Verwijderd

GPU-temps?
Voeding stabiel?
Van de desbetreffende spellen laatste patches geïnstalleerd?
CPU-overklok stabiel? Komt het probleem ook voor @stock speeds?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2008 12:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even een reactie op "disco stu":
GPU Temps:
1ste kaart:
http://img264.imageshack.us/my.php?image=naamloos1xx0.jpg
2de kaart:
http://img143.imageshack.us/my.php?image=naamloos2lr4.jpg

Load tempraturen niet hoger dan 50-60 graden.

Voeding stabiel:
Hoe kan ik dit checken?

Patches zijn geinstalleerd voor de spellen.

Ik heb nu alles helemaal standaard draaien, en dat loopt de pc nog vast. Alles @stock speeds.

Iemand?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2008 12:52 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 12:51:
Even een reactie op "disco stu":
GPU Temps:
1ste kaart:
http://img264.imageshack.us/my.php?image=naamloos1xx0.jpg
2de kaart:
http://img143.imageshack.us/my.php?image=naamloos2lr4.jpg

Load tempraturen niet hoger dan 50-60 graden.

Voeding stabiel:
Hoe kan ik dit checken?

Patches zijn geinstalleerd voor de spellen.

Ik heb nu alles helemaal standaard draaien, en dat loopt de pc nog vast. Alles @stock speeds.

Iemand?
Die temperaturen zijn niet bij full load van je videokaart anders koelt die wel heel goed. ;)
En zo als ik al zei doe een Scan for Artifacs met Atitool en controleer dan de tempertuur.
Voeding kun je testen met een multimeter en als je die niet hebt probeer het dan met Speedfan en kijk of de temps niet te veel schommelen in idle en load. :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm bij full load haalt de gpu niet verder dan een 55 graden en het memory niet hoger dan 45 graden. Alleen na 7 minuten scannen komt er een blauw scherm en reset mijn pc... :( Ik voel de chip set en die is aardig heet. Wat is nu het beste?

Ouwe drivers deinstalleren en de nieuwe van Nvidia zelf nemen zonder tweaking driver. En daarna per kaart in het master slot kijken wanneer deze misschien artifacts vertoont..? Vaag ik weet het even niet meer...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 13:23:
Hmm bij full load haalt de gpu niet verder dan een 55 graden en het memory niet hoger dan 45 graden. Alleen na 7 minuten scannen komt er een blauw scherm en reset mijn pc... :( Ik voel de chip set en die is aardig heet. Wat is nu het beste?

Ouwe drivers deinstalleren en de nieuwe van Nvidia zelf nemen zonder tweaking driver. En daarna per kaart in het master slot kijken wanneer deze misschien artifacts vertoont..? Vaag ik weet het even niet meer...
Om die chipset te testen kan je misschien memtest laten lopen (hoewel ik niet weet dat die de chipset even warm laat worden als tijdens gamen).
Je kan ook gewoon een fan recht op de chipset sink laten blazen en zien of het probleem zich dan nog voordoet.
Drivers: als hier het probleem zit, dat is een moeilijke, sja gewoon driverversie zoeken waarbij het probleem zich niet voordoet.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben er misschien al achter en heb even jullie hulp nodig waarschijnlijk.

Als ik de nieuwe kaart in single draai, dan draait het hele systeem vast! Het systeem doet niks meer en ik kan restarten..... :(

Als ik mijn ouwe kaart er weer in doe, dan doet het systeem het weer helemaal, en atitool crashed niet..

Kan het hiet aan liggen jongens?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 14:10:
Nou ik ben er misschien al achter en heb even jullie hulp nodig waarschijnlijk.

Als ik de nieuwe kaart in single draai, dan draait het hele systeem vast! Het systeem doet niks meer en ik kan restarten..... :(

Als ik mijn ouwe kaart er weer in doe, dan doet het systeem het weer helemaal, en atitool crashed niet..

Kan het hiet aan liggen jongens?
Waarschijnlijk licht het aan je nieuwe videokaart. ;)
Kun je de nieuwe videokaart ook in een andere PC testen, want als die hier ook vast loopt is die gewoon kapot. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja precies en die andere pc heb ik gewoon even niet helaas.. Maare hele grote kans dat het gewoon ligt aan de nieuwe videokaart. Nogmaals : Als ik de nieuwe erin doe dan loopt alles vast en crasched de hele handel. Als ik de ouwe terug stop, doet deze het prima en kan ik meteen weer gamen zonder problemen. Atitool is nu 30 min aant kijken naar artifacts en heeft niks. Dat ging helemaal anders met die andere kaart waarbij blauw scherm kwam etc.. Nou ja terug sturen dan maar naar Azerty :P

Doe voortaan eens gebruik maken van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop als je zelf de laatste poster van de afgelopen 24 uur hebt en je wilt nieuwe info toevoegen ;)
[Edit]
Iedergeval als iemand hier nog een aanvulling over heeft, heel graag. Ik heb de kaart nog tot Maandag dus kan er nog wat mee doen als iemand nog een mogelijkheid heeft. Azerty is namelijk Zaterdag gesloten... Dus verstuur de videokaart Maandag wel.

ps: Ik wou nog wel even mijn erge dank uitbrengen aan iedereen die hier gereageert heeft en moeite heeft gedaan hier met wellichte oplossingen te komen, bedankt daarvoor.

[ Voor 40% gewijzigd door Ultraman op 01-03-2008 15:33 ]

Pagina: 1