Stickers van lak verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:39
We hebben een tweede hands autotje voor erbij gekocht.
Maar daar zitten op de zijkant lelijke decoratie stickers.

Iemand een tip hoe deze te verwijderen zonder de lak al te veel schade toe te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-05 17:55
Warm maken met fohn/verfstripper wil nog wel eens helpen. Wel om denken dat je het niet te heet maakt anders fikt je verf op.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Daarom inderdaad de föhn pakken, werkt prima. Hou er wel rekening mee dat als die sticker er al jaren op zit de lak op die plek een andere tint zal hebben.

[ Voor 55% gewijzigd door pagani op 01-03-2008 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 15:41

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

fryskmantsje schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 10:15:
Warm maken met fohn/verfstripper wil nog wel eens helpen. Wel om denken dat je het niet te heet maakt anders fikt je verf op.
Uhhrr... jij wilt een verfstripper gaan gebruiken? Lekker een fohn pakken en een beetje warm maken en krabben. De rest kan je er meestal wel goed afkrijgen met commandant ofzo.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:39
Ik ga de föhn proberen.

tnx voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-05 17:55
AkroBatik schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 13:01:
[...]

Uhhrr... jij wilt een verfstripper gaan gebruiken? Lekker een fohn pakken en een beetje warm maken en krabben. De rest kan je er meestal wel goed afkrijgen met commandant ofzo.
Gaat prima hoor.... als je weet wat je doet. Voldoende afstand houden en niet te lang op 1 plek blazen. Bekijk het als een overgeclockte fohn :*)

[ Voor 10% gewijzigd door Fryskmantsje op 02-03-2008 01:55 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tot je je eigen lak eraf stript :/.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Vroeger zat ik ook altijd met een föhn te kutten. Heb een keer stickerverwijderaar gebruikt, maar dat liep uit op een ramp. Die meuk smelt gewoon gaten in plastic.

Tot nu toe heb ik alle stickerresten kunnen verwijderen door een stukje Gaffa tape op de lijm/stickerresten te wrijven, en daarna lostrekken. Blijven herhalen met nieuwe stukjes Gaffa totdat het oppervlakte weer schoon is.

Voordeel is dat dit ook werkt op ruwe oppervlakten zoals op muren en spac/stucwerk.

Gebruik wel de originele Gaffa van Nichiban en geen ducktape van Praxis, Gamma, Blokker of Action, hiermee krijg je nógmeer lijmresten...

[ Voor 12% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 02-03-2008 02:36 ]

Pagina: 1