[Router,Modem] wel internet, geen lokaal netwerk

Pagina: 1
Acties:

• maartenvdv737
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 17:47
Ik ben de afgelopen tijd bezig om het voor elkaar te krijgen dat lokale netwerk computers elkaar kunnen vinden en pingen, omdat ik bestanden en printers wil delen.

Mijn opstelling is als volgt:

De Zyxel P-2602r-d1a is aangesloten op de internet verbinding en is via een kabel aangesloten op 1 van de 4 LAN poorten op een Linksys wrt54gc wlan router. Er zijn 3 computers wireless aangesloten op de wlan router met een WPA-Personal encryptie geactiveerd.

- De linksys router haalt zijn IP dynamisch op bij de modem/router en heeft zelf DHCP uit staan.
- De computers krijgen via DHCP een IP toegewezen van de Zyxel modem.
- Alle pc's hebben toegang tot internet
- Alle pc's kunnen zowel de linksys router als de zyxel modem/router pingen
- Beide routers kunnen elkaar pingen
- Geen van de routers kan een lokaal netwerk pc pingen
- Alle firewalls staan uit op de lokale pc's tijdens het testen
- ICMP is toegestaan op de Zyxel modem voor lan2lan, wan2lan, lan2wan
- Firewall op de linksys router is uitgeschakeld
- Linksys router staat ingesteld als Router, maar ook als Gateway werkt het niet

Het is mij een raadsel waarom de pc's elkaar niet kunnen vinden. Hopelijk kan iemand nog wat ideeen geven?

Ik blijf er iig vrij nuchter onder....

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-03 10:25

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Heb je de pc's niet elk op een eigen netwerk gehangen (LAN1, LAN2, enz.)?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• maartenvdv737
Zou je kunnen toelichten hoe ik dat gedaan zou moeten hebben? Het is een WLAN, dus sowieso niet bekabeld in de LAN ingangen.

Verwijderd

Vergeef me als ik mogelijk bekende deurtjes intrap, maar.. ;)

Heb je getest of je, als je dhcp wel aanzet op de linksys, je binnen het netwerk/werkgroep kunt browsen?

Heb je nog wat info over de instellingen van werkgroep e.d.?

Verwijderd

Je linksys moet dhcp forwarden, neem verder aan dat alles in zelfde workgroup/subnet zit?

• maartenvdv737
DHCP aanzetten op de linksys router geeft geen verschil.

Verder zitten ze allen in subnet 255.255.255.0, de workgroups zijn verschillend, maar naar mijn weten heeft dat niets te maken met of pc's elkaar kunnen pingen..

Ik heb nog een 3e pc aangesloten, met daarop Vista en die kan ik wel pingen vanaf mijn XP machines, waardoor ik steeds meer vermoed dat het toch iets met firewalls te maken heeft.

Echter, alle firewalls staan uit en ook de windows firewall is niet ingeschakeld..

Pagina: 1