Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimielco
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 14:42
Ik wil een logo laten laseren, daarvoor is mij gevraagd het log naar een .dwg bestand om te zetten.

Nu heb ik het bestand met een converter omgezet maar wanneer ik beide logo's vergelijk mis ik bij het logo met dwg extentie heel veel lijnen.

Ik ben niet bekend met autocad.
Via google heb ik begrepen dat je in autocad kunt overtrekken.

Is er iemand die mij kan uitleggen hoe dit in autocad te krijgen en zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik het plaatje in autocad kan overtrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Mss is het een idee om het in Illustrator om te zetten naar een vectorbestand. De auto-features daar in dat programma zijn best goed. Als je eenmaal vectors hebt kun je ws. veel makkelijker de data omzetten naar een autocad-file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:06
mitchell schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 05:40:
Ik wil een logo laten laseren, daarvoor is mij gevraagd het log naar een .dwg bestand om te zetten.

Nu heb ik het bestand met een converter omgezet maar wanneer ik beide logo's vergelijk mis ik bij het logo met dwg extentie heel veel lijnen.

Ik ben niet bekend met autocad.
Via google heb ik begrepen dat je in autocad kunt overtrekken.

Is er iemand die mij kan uitleggen hoe dit in autocad te krijgen en zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik het plaatje in autocad kan overtrekken.
Als je het echt in autocad wil gaan doen ga je naar: Insert->Raster Image->Kies je je plaatje en druk je op ok-> plaatje goed zetten en overtrekken maar. Mochten je lijnen niet duidelijk zijn, zet ze op een andere kleur. Als de lijnen niet zichtbaar zijn op je plaatje, klik het plaatje aan en rechtermuistknop->Draw Order en dan send to back

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimielco
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 14:42
Oke het is me gelukt om via insert>raster image> het plaatje binnen te halen.
Nu wil ik alleen het plaatje overtrekken, bij het plaatje zit ook een witte achtergrond.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik nu alleen het plaatje hieruit krijg.
Ben al een beetje gaan stoeien met layers maar dat werkt niet.

Wanneer ik nu ga overtrekken maak ik gebruik van het commondo line maar hiermee krijg ik alleen rechte lijnen. Ook mbv van polylijnen krijg ik geen vloeiende lijnen.

Weet iemand hoe dit zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Laatst online: 07:06
mitchell schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 12:31:
Oke het is me gelukt om via insert>raster image> het plaatje binnen te halen.
Nu wil ik alleen het plaatje overtrekken, bij het plaatje zit ook een witte achtergrond.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik nu alleen het plaatje hieruit krijg.
Ben al een beetje gaan stoeien met layers maar dat werkt niet.

Wanneer ik nu ga overtrekken maak ik gebruik van het commondo line maar hiermee krijg ik alleen rechte lijnen. Ook mbv van polylijnen krijg ik geen vloeiende lijnen.

Weet iemand hoe dit zit!
Je kan die witte achtergrond niet weg halen maar dat maakt voor de rest toch niets uit? Je trekt hem over (om kromme lijnen te maken gebruik je het commando 'spline') en daar verwijder je je achtergrond plaatje en hou je je logo over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Laatst online: 01:13

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Tsja,basis-cursus autocad is normaal 5 volle dagen, dus dat ga je niet goed leren via een forum. Tevens is het een technisch tekenprogramma, en niet bedoeld als zijn de schetsprogramma.

Stel even boven bij je laag-instelling een kleur in, die niet in je plaatje zit, zodat deze opvalt. Ik weet niet hoe het met je plaatje zit, of dit alleen lijnen zijn of ook vlakken? Dan moet je eerst navragen hoe verschillende diktes van lijnen moet aangeven. En hoe vlakken.

Gelukkig voor mij en alle andere autocad-tekenaars is autocad niet iets, dat je ff op een zaterdagochtend in een uurtje doet, zou anders betekenen dat wat wij kunnen helemaal niet zo moeilijk is.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:29
De manier die hierboven aangehaald werd: plaatje importeren in Illustrator en dan 'tracen' is vele malen gemakkelijker als je nog niet bekend ben met AutoCAD.
Pagina: 1