Toon posts:

harde schijf gaat in slaapstand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gisteren een clean install van windows vista ultimate gedaan op mijn raptorschijf. Nu heb ik ook nog een extra harde schijf van 400GB intern zitten die enkel dient om data op te slaan. Sinds het opnieuw installeren van vista valt deze schijf steeds in slaapstand (schijf stopt gewoon met draaien) na enkele seconden wanneer er niet op gewerkt wordt (dus wanneer er geen schrijf- of leesacties).

Aangezien ik regelmatig deze schijf raadpleeg om allerhande bestanden op kwijt te geraken, vind ik dit erg irriterend. Ik heb geen flauw idee hoe dit komt. bv. als ik even een softwareprogramma wil installeren die op de schijf staat moet ik enkele seconden wachten eer ze op volle toeren draait. Wanneer de installatie afgerond is en ik op de schijf geen acties meer uitvoer stopt ze na enkele seconden met draaien.

Kan er iemand mij uitleggen wat het probleem kan zijn en hoe dit opgelost kan worden. Laat mij duidelijk zijn: ik wil dat deze data schijf ALTIJD draait en niet in slaapstand gaat.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

In energiebeheer aanpassen. :)

Configuratiescherm>Energiebeheer>De schema instellingen wijzigen>Geavanceerde energie-instellingen wijzigen>Vaste schijf>Vaste schijf uitzetten na.....

Maar dit had je met F1 ook wel kunnen vinden hoor.

:w Welkom op GoT trouwens.

[ Voor 69% gewijzigd door Guardian Angel op 01-03-2008 00:00 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Dit zou inderdaad de gemakkelijkste oplossing geweest zijn moest ik dit natuurlijk nog niet gecontroleerd hebben... Deze instelling staat op 'nooit' maar mijn probleem is nog niet opgelost.

Zijn er nog andere suggesties?

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 10:49:
Dit zou inderdaad de gemakkelijkste oplossing geweest zijn moest ik dit natuurlijk nog niet gecontroleerd hebben... Deze instelling staat op 'nooit' maar mijn probleem is nog niet opgelost.

Ik heb nog wel een sugestie, vertel wat je al gedaan hebt. De opmerking van Guardian Angel was goed maar omdat jij niet had gemeld dat je het al in die richting had gekeken helaas tijdverspilling voor Guardian Angel.

Vertel dus eerst wat je hebt en wat je al hebt gedaan dan kunnen wij je sneller helpen.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:14

Haan

dotnetter

Er zijn meer mensen die hier last van hebben (waaronder ikzelf), maar een oplossing is niet zo makkelijk te vinden

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Mentox schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 11:55:
[...]

Ik heb nog wel een sugestie, vertel wat je al gedaan hebt. De opmerking van Guardian Angel was goed maar omdat jij niet had gemeld dat je het al in die richting had gekeken helaas tijdverspilling voor Guardian Angel.

Vertel dus eerst wat je hebt en wat je al hebt gedaan dan kunnen wij je sneller helpen.
Ik heb dus in energiebeheer zitten zoeken en niets gevonden. In mijn bios settings (van maximus formula) vind ik ook al niets. Meer mogelijkheden zijn er volgens mij niet. Op het internet vind je ook al weinig over dit probleem

De vorige installatie van vista was wel eentje die ik met vLite gemaakt had (had er toen ongeveer 5 GB overbodige dingen uitgezwierd), waar ik dit probleem niet had. Als iemand van jullie denkt dat dit ligt aan een of andere toepassing of service of whatever van de standaard versie van vista kan ik altijd een lijstje geven met toepassingen die ik uit de vLite versie heb gehaald.

Een oplossing zou voor vele tweakers welkom zijn :)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 10:49:

Zeg dat dan voortaan, is een eerste vereiste bij een startpost. :(

ARME AOW’er

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dit kán haast niets anders zijn dan een energiebeheer-instelling. Kun je een screenshot plaatsen van hoe je eea hebt ingesteld anders?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Er zijn 3 schema's en als je de 1e of de 2e gebruikt terwijl je alleen de 3e aanpast gaat het sowieso niet werken natuurlijk. En dat is het enige wat het kan zijn. :)

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet zeggen dat de schijf langzaam minder om minder in slaapstand gaat. 'S nachts heb ik de pc is laten opstaan en vandaag is ze nog steeds niet in slaapstand gegaan. Vraag mij niet waarom want ik heb niets anders veranderd.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Naar mate de schijf meer wordt gebruikt zal er dus meer geïndexeerd moeten worden. Dat is een mogelijke verklaring.

Wat je nog meer kunt doen is op die HD een apart partitie maken voor het wisselbestand (kies voor een vaste grootte) maar je kunt ook zónder een aparte partitie door pas na het defragmenteren van die HD het wisselbestand daar te plaatsen en ook een vaste grootte te gebruiken.

ARME AOW’er

Pagina: 1