Ik ben op zoek naar een soort van Airport, maar dan een die niet alleen met harde schijven en printers en zo om kan gaan, maar met alle USB hardware. Lantronix en Silex maken onder andere dit soort kastjes zag ik, maar de bijbehorende software draait alleen op Windows. Ik ben op zoek naar een oplossing die ook onder OS X werkt (Leopard). Iemand een idee?
Verwijderd
http://www.engadget.com/2...rk-usb-hub-gets-official/
Belkin network USB hub. Werkt ook met Mac OSX. Hier is de officiële link: http://www.belkin.com/networkusbhub/
Belkin network USB hub. Werkt ook met Mac OSX. Hier is de officiële link: http://www.belkin.com/networkusbhub/
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2008 01:01 ]
Wat een kinky apparaatje! En geen geld! Hij is in ieder geval best wel een stuk goedkoper dan de alternatieven die ik heb gevonden. Ik zie alleen niet in de handleiding of ergens anders staan dat ie met OS X overweg kan. Waar heb je dat gelezen?Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 01:00:
http://www.engadget.com/2...rk-usb-hub-gets-official/
Ik heb nog even gezocht en ook al staat op de product-pagina niet dat het hubje met OSX werkt, is er inmiddels wel een downloadbare driver voor gemaakt, alleen werkt deze nog niet met Leopard. Ik ga er maar eens eentje bestellen denk ik, dank je
Verwijderd
Toevallig tijdens jouw zoektoch iets gezien waarmee je ook niet-printers en opslag kan delen?
Heb al ooit eens zoiets gezocht voor een 2-tal dongles die ik bezit, waarvan ik de software op 1 pc tegelijk mag gebruiken, maar op meerdere pc's geinstalleerd mag hebben (effectief demo versie, niet opslaan niet printen).
Telkens die key (Alladin-key) in een andere pc steken werkt maar is niet makkelijk.
Een jaar terug ofzo gezocht en toen niks kunnen vinden.
Heb al ooit eens zoiets gezocht voor een 2-tal dongles die ik bezit, waarvan ik de software op 1 pc tegelijk mag gebruiken, maar op meerdere pc's geinstalleerd mag hebben (effectief demo versie, niet opslaan niet printen).
Telkens die key (Alladin-key) in een andere pc steken werkt maar is niet makkelijk.
Die Belkin hub is geschikt voor in principe alles begrijp ik. De kastjes van Silex en Lantronix zijn ook niet beperkt tot printers. Moxa heeft denk ik ook nog wel wat spullen die dit kunnenVerwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 17:14:
Toevallig tijdens jouw zoektoch iets gezien waarmee je ook niet-printers en opslag kan delen?
Ik ben ook zinnens dit te kopen, vraag me alleen af of dit gaat werken met mijn Western Digital MyBooks... Die schakelen namelijk automatisch uit met de pc of gaan alleszins in sleep. En op een powered USBhub die stroom krijgt als de pc nog aanstaat blijven ze up and running.
Even een kort verslagje: ik heb inmiddels een Belkin Network USB hub in huis, met daarop aangesloten een Linksys WRT54G wireless router. Mijn uiteindelijke doel was USB apparaten draadloos binnenkrijgen in Windows, draaiend op VMware Fusion. Dus Belkin software geïnstalleerd, het programma zag de aangesloten apparaten, maar kon er niet mee verbinden.
Vervolgens heb ik de OS X software geïnstalleerd en vanuit VMware Fusion de USB-apparaten overgenomen. Dit werkt wel. Als iemand nog een clue heeft waarom het niet rechtstreeks in Windows werkt, zou ik dat graag horen. De huidige oplossing volstaat voor mij in ieder geval, ik ben alleen nog benieuwd naar data doorvoersnelheden. Ik hang er zo even een USB stick aan om dat te testen.
edit: zowel van als naar hub toe kom ik op ongeveer 330KB/s
Vervolgens heb ik de OS X software geïnstalleerd en vanuit VMware Fusion de USB-apparaten overgenomen. Dit werkt wel. Als iemand nog een clue heeft waarom het niet rechtstreeks in Windows werkt, zou ik dat graag horen. De huidige oplossing volstaat voor mij in ieder geval, ik ben alleen nog benieuwd naar data doorvoersnelheden. Ik hang er zo even een USB stick aan om dat te testen.
edit: zowel van als naar hub toe kom ik op ongeveer 330KB/s
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2008 17:44 ]
Van de support van Belkin op mijn vraag of mijn Western Digitals zouden aan of afslaan:
Aangezien de schijven blijven draaien als ik een powered USB-HUB gebruik, veronderstel ik dat ze dus zullen blijven draaienIn de software van de Netwerk USB Hub geeft u aan welke apparaten op dat moment verbonden zijn met de computer en welke niet.
Of de Western Digital MyBook uit en aan gaat als u in de software aangeeft dat dit apparaat verbonden is met de computer, ligt er aan of de Western Digital MyBook reageert op de computer of alleen kijkt of er stroom op de USB poort staat.
Als deze alleen kijkt of er stroom op de USB poort staat, dan zal de Western Digital MyBook constant aan staan, aangezien de Netwerk USB hub normaal gesproken altijd stroom geeft aan de USB poorten.
[ Voor 8% gewijzigd door bwx op 05-03-2008 14:23 ]
Het ligt er ook aan welke schijf je gebruikt. Ik heb een MyBook essential (usb) en een premium (firewire). De essential blijft aan staan wanneer ik mijn Mac in sleep zet, de Premium gaat ook in slaap. Als ik tijd heb zal ik de Premium aansluiten op de network usb hub en kijken wat er dan gebeurtbwx schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:22:
Van de support van Belkin op mijn vraag of mijn Western Digitals zouden aan of afslaan:
[...]
Aangezien de schijven blijven draaien als ik een powered USB-HUB gebruik, veronderstel ik dat ze dus zullen blijven draaien
Ik heb enkel essentials... Moest je die al eens willen aansluiten, zou ik al fijn vinden. Die premium lukt toch niet? Firewire op die network hub?
Premium kan ook op USB. Essential doet het al niet rechtstreeks, dus ook niet via hub.bwx schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 22:36:
Ik heb enkel essentials... Moest je die al eens willen aansluiten, zou ik al fijn vinden. Die premium lukt toch niet? Firewire op die network hub?
Ik ben ook geïnteresseerd in dit apparaat, maar dan vooral om printers eraan te hangen. Heb je dat ook gedaan onder OSX-Leopard en werk het?Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:36:
Even een kort verslagje: .....
Pagina: 1