Ben al enkele avonden zoet met het maken van een vertaalsysteem voor m'n website. Na het klikken op de gewenste taal wordt er een cookie aangemaakt die ik dan op alle pagina's kan raadplegen.
Ik heb daarvoor dit geklopt (gedeelte uit index.php)
en.php en nl.php zijn dan de taalbestanden waar de gewenste tekst in staat die via variabellen opgeroepen worden.
De links waarmee gebruikers hun taal selecteren zien er zo uit (verderop in index.php):
---
Nu mijn probleem: Op zich werkt het wel maar alleen als je twee keer op je gewenste taal klikt, oftewel, de pagina moet opnieuw geladen worden. Hoe kun je dit eenvoudig oplossen? Echt moeilijk hoeft het niet te zijn geloof ik...?
Ik heb daarvoor dit geklopt (gedeelte uit index.php)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| <?php if(isset($_GET['lang'])) { if($_GET['lang'] == 'nl') { setcookie("taal", "nl", time()+3600, "/"); } elseif($_GET['lang'] == 'en') { setcookie("taal", "en", time()+3600, "/"); } } if(isset($_COOKIE['taal'])) { $cookie = $_COOKIE['taal']; if($cookie == 'en') { include("./inc/en.php"); } else { include("./inc/nl.php"); } } ?> |
en.php en nl.php zijn dan de taalbestanden waar de gewenste tekst in staat die via variabellen opgeroepen worden.
De links waarmee gebruikers hun taal selecteren zien er zo uit (verderop in index.php):
code:
1
2
| <a href="?lang=nl">Nederlands</a> <a href="?lang=en" >English</a> |
---
Nu mijn probleem: Op zich werkt het wel maar alleen als je twee keer op je gewenste taal klikt, oftewel, de pagina moet opnieuw geladen worden. Hoe kun je dit eenvoudig oplossen? Echt moeilijk hoeft het niet te zijn geloof ik...?
[ Voor 4% gewijzigd door Martinique op 21-08-2009 20:15 ]