Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wayne1984
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-01-2021
Hey allemaal,

Ik heb de laatste tijd problemen met mijn geluid. als ik dvd's afspeel of een mp3 heb ik regelmatig een vertraging in het geluid. alsof hij moet bufferen. ik heb een laptop aspire 7720 en maak gebruik van realtek audio drivers. heb de oudste drivers geprobeerd (1.67) die mee is geleverd en de nieuwste 1.87 geprobeerd maar er blijft regelmatig een vertraging komen.

Link drivers

Kan dit ergens liggen aan andere drivers? Mochten jullie meer informatie nodig hebben over de hardware hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over hoeveel vertraging heb je het ongeveer en wat is er veranderd aan hard/software toen het probleem zich voor ging doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wayne1984
is een compleet nieuwe herinstallatie van de laptop. geen nieuwe hardware toegevoegd. heb toen ik de laptop kocht even gebruik gemaakt van windows vista maar overgeschakeld naar XP.. maar heb sinds ik windows xp gebruik er last van. na een paar keer herinstallatie blijft het probleem. vertraging van ongeveer 5 seconde.. ook stotteren (mp3's bij alle programma;s) en bij dvd afdraaien vertraagd ook het beeld. soms heb ik het ook als windows afsluit, dan hoor je het afsluit geluid en dan stottert hij ook..
Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:48:
Over hoeveel vertraging heb je het ongeveer en wat is er veranderd aan hard/software toen het probleem zich voor ging doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Weet je zeker dat je geen Vista draait :+

Hoe is de CPU load bij het afspelen van geluid, en welk proces neemt het meeste cpu en hoeveel?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wayne1984
jep weet ik zeker..blijf verlopig gewoon bij xp

cpu load is mooi en laag. als ie begint te haperen dan blijft die ook laag en er zijn geen programma's die veel geheugen nemen.. ik ben al aan het proberen met andere drivers en eerdere videokaart drivers.. kijken of dat wat uitmaakt