Raid 0 array meenemen naar een ander moederbord

Pagina: 1
Acties:

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
Hallo,

Ik heb de faq al doorgenomen, maar helaas.
Ik heb 2 hd's in raid 0 staan, op en sillicon Image controller, on-board.
Nu ga ik volgende week over op een ander moederbord, met een X38 chipset.
Dan is het de bedoeling dat de 2 schijven weer in raid 0 komen te staan, maar dan met de ICH9 chip.

Hoe kan ik zonder alles te backuppen, raid array af te breken en weer opnieuw opbouwen, de schijven op de ICH9 Sata poorten zetten en in raid 0 zetten?
Of is dit niet mogelijk?
Is hier een methode voor dan hoor ik het graag....

mijn systeem.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit kan niet. Zoals ook in de RAID FAQ staat:

* zelfde merk/type > zelfde merk/type = geen probleem
* zelfde merk, ene type > andere type = geen probleem, meestal alleen "forward compatible"
* ene merk > andere merk = no-go

Je zult dus moeten backuppen en een nieuwe array aanmaken op de Intel controller.

• earithramir84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08-2025

earithramir84

Programming for life

ik zou het toch gewoon even uit proberen.
Bij mij was mijn onboard sata poort kappot gegaan en ben toch overgestapt op een pci kaart:
van nvidia naar promise, toen ik de schijven aansloot op de promise kaart vond hij gewoon een raid0 nvidia array. (draaid nog steeds, na 6maanden en zonder problemen)
Ik had er zelfs niet eens bij stil gestaan en gewoon aangesloten op goed geluk :P
ben wel vaker geswitched van mobo maar was elke keer van nvidia naar nvidia (toevallig allebij het zelfde chipset toen, maar de promise pakte het gewoon!!:P)

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-02 23:48

M2M

medicijnman

Terw_Dan schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 21:36:
Dit kan niet. Zoals ook in de RAID FAQ staat:

* zelfde merk/type > zelfde merk/type = geen probleem
* zelfde merk, ene type > andere type = geen probleem, meestal alleen "forward compatible"
* ene merk > andere merk = no-go

Je zult dus moeten backuppen en een nieuwe array aanmaken op de Intel controller.
ik heb mijn raid0 config wel mee kunnen nemen, van een ICH5 of 6 naar een nvidia 430. Soms gaat het wel, soms gaat het niet, je belangrijkste data backuppen (iets wat je sowieso al met raid0 moet doen) en het gewoon proberen, kans bestaat dat het gaat, soms gaat het niet.

-_-

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Weet je zeker dat een ICH9 is? Die heeft geen RAID op zijn gewone SATAportjes. Ik denk dat je dan ICH9R bedoeld hoop ik?

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Vorkie schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 09:25:
Weet je zeker dat een ICH9 is? Die heeft geen RAID op zijn gewone SATAportjes. Ik denk dat je dan ICH9R bedoeld hoop ik?
Ken jij X38 moederborden zonder ICH9R? ;)

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
Ja er zit raid op...een Gigabyte GA- X38-DQ6

mijn systeem.

Pagina: 1