Wanneer ik een dvd film afspeel onder Vista met met welke playersoftware dan ook, hetzij Powerdvd of Windows Media Player de kwaliteit van de afgespeelde film is gewoon slecht. Het beeld is te omschrijven als een gedownloade cam opname, wat zwart in de film hoort te zijn is grijs. Kleuren zijn niet mooi enz. enz. Ik heb een aantal verschillende computers geprobeerd allemaal draaiend op Vista.
1 pot nat. Wanneer ik dezelfde DVD films onder Windows XP draai is de kwaliteit gewoon goed. Alles is scherp helder en goed van kleur. Zelfs op mijn zelfde pc met Dual boot. Ook heb ik al een aantal computer winkels hetzelfde laten zien op hun eigen schowmodel pc OOK draaiend op Vista.
Dit is toch zeer vreemd te noemen en zou hier graag een oplossing voor willen hebben. Ik heb totnu toe nog niks op internet kunnen vinden van mensen met ditzelfde probleem. Een vriend van me die net in het bezit is van een nieuwe pc met Vista zegt nu ook dat ie zijn dvd films en divx films niet meer graag op de pc kijkt omdat ook hij last heeft van de slechte kwaliteit.
PS. De geteste pc's hadden wisselend een anders merk/type videokaart erin.
Even ter informatie:
Pentium 4 2.8 Ghz.
1 GB werkgeheugen
ATI Radeon x1950 PRO
NEC DVD-RW drive
Maxtor 250 GB PATA
Windows XP Media Center editon + Windows Vista Ultimate.
Wie o wie heeft de oplossing. Ik heb al anders decoders/encoders geprobeerd. Waaronder Nvidia purevideo. En heb de nieuwste ATI Catalyst driver. Bekijk het desnoods zelf even op je eigen pc en vergelijk het onder een installatie van XP.
Groet Nick
1 pot nat. Wanneer ik dezelfde DVD films onder Windows XP draai is de kwaliteit gewoon goed. Alles is scherp helder en goed van kleur. Zelfs op mijn zelfde pc met Dual boot. Ook heb ik al een aantal computer winkels hetzelfde laten zien op hun eigen schowmodel pc OOK draaiend op Vista.
Dit is toch zeer vreemd te noemen en zou hier graag een oplossing voor willen hebben. Ik heb totnu toe nog niks op internet kunnen vinden van mensen met ditzelfde probleem. Een vriend van me die net in het bezit is van een nieuwe pc met Vista zegt nu ook dat ie zijn dvd films en divx films niet meer graag op de pc kijkt omdat ook hij last heeft van de slechte kwaliteit.
PS. De geteste pc's hadden wisselend een anders merk/type videokaart erin.
Even ter informatie:
Pentium 4 2.8 Ghz.
1 GB werkgeheugen
ATI Radeon x1950 PRO
NEC DVD-RW drive
Maxtor 250 GB PATA
Windows XP Media Center editon + Windows Vista Ultimate.
Wie o wie heeft de oplossing. Ik heb al anders decoders/encoders geprobeerd. Waaronder Nvidia purevideo. En heb de nieuwste ATI Catalyst driver. Bekijk het desnoods zelf even op je eigen pc en vergelijk het onder een installatie van XP.
Groet Nick