Hey mensen.
Ik zit al een tijdje met het volgende probleem!
Thuis heb ik een router en een modem, de modem zit in de meterkast en is van Tele2. De modem is dan weer verbonden met een router die boven staat, die geeft weer internet aan 3 andere computers. Maar deze geeft geen wireless. Ook heb ik een laptop, die wireless verbonden is met de modem van Tele2 in de meterkast! Allemaal leuk en aardig, maar ik zit met het volgende probleem!
Ik wil graag via mijn laptop bv. muziek luisteren die op mijn computer boven staat, via
het netwerk dus! Maar dit is niet mogelijk, terwijl ik wel via mijn PC kan kijken op mijn laptop.
Laptop naar computer die is verbonden met router is NIET mogelijk.
Computer naar laptop die is verbonden met modem(wireless) WEL mogelijk.
ip van laptop(wireless): 192.168.1.7
ip van modem: 192.168.1.1
ip van pc(wired): 192.168.2.100
ip van router: 192.168.2.1
als ik naar PC ping dan krijg ik timeout
als ik naar Laptop ping, vanaf pc dan krijg ik geen timeout.
/confused
Mijn router: Linksys BEFSR41
Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen!
EDIT: heb natuurlijk alle firewalls en andere zooi UIT!
Ik zit al een tijdje met het volgende probleem!
Thuis heb ik een router en een modem, de modem zit in de meterkast en is van Tele2. De modem is dan weer verbonden met een router die boven staat, die geeft weer internet aan 3 andere computers. Maar deze geeft geen wireless. Ook heb ik een laptop, die wireless verbonden is met de modem van Tele2 in de meterkast! Allemaal leuk en aardig, maar ik zit met het volgende probleem!
Ik wil graag via mijn laptop bv. muziek luisteren die op mijn computer boven staat, via
het netwerk dus! Maar dit is niet mogelijk, terwijl ik wel via mijn PC kan kijken op mijn laptop.
Laptop naar computer die is verbonden met router is NIET mogelijk.
Computer naar laptop die is verbonden met modem(wireless) WEL mogelijk.
ip van laptop(wireless): 192.168.1.7
ip van modem: 192.168.1.1
ip van pc(wired): 192.168.2.100
ip van router: 192.168.2.1
als ik naar PC ping dan krijg ik timeout
als ik naar Laptop ping, vanaf pc dan krijg ik geen timeout.
/confused
Mijn router: Linksys BEFSR41
Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen!
EDIT: heb natuurlijk alle firewalls en andere zooi UIT!