Verwijderd

Topicstarter
Tweakers!

Ben bezig met nieuwe game rig samen te stellen omdat deze computer reeds 2 jaar oud is.. Zit nog met enkele vragen:

Ik wil 4GB DDR2 1066Mh erin gooien, maar ik vroeg me af wat beter is (qwa benchmarks & gaming performance):

2x 2GB DDR2 modules 1066 Mhz
of
4x 1GB DDR2 modules 1066Mhz

Word bv bij een van deze opties de CPU meer belast ten opzichte van de andere optie? Welke optie is 'beter' voor gaming prestaties? Ik snap dat 2x 2Gb een voordeel heeft omdat je later makkelijk kan uitbreiden door er nog 2 bij te gooien maar dat ben ik toch niet van plan.
Alvast bedankt voor de info, alles is welkom!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:10
2x2g belast de chipset minder waardoor die waarschijnlijk hoger komt met overklokken, verder is er geen echt verschil in prestaties en mocht dat er wel zijn dan is het zo klein dat je dat niet gaat merken bij games.

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:26
Fanatic_FS schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 18:48:
2x2g belast de chipset minder waardoor die waarschijnlijk hoger komt met overklokken, verder is er geen echt verschil in prestaties en mocht dat er wel zijn dan is het zo klein dat je dat niet gaat merken bij games.
Er werd mij door een Mushkin support gast verteld dat 4x1gb een hogere overclock oplevert en dus heb ik toen maar 4x1gb gekocht :)

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

M2M

medicijnman

Bull schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 19:15:
[...]

Er werd mij door een Mushkin support gast verteld dat 4x1gb een hogere overclock oplevert en dus heb ik toen maar 4x1gb gekocht :)
of je de ene neemt of de andere zal kwa performance in de laatste procenten zitten. Enkel met benchmarks zullen verschillen te zien zijn. Als ik de ts was zou ik 2x2 nemen. Kun je later nog mooi uitbreiden naar 8 gigabytes :)

-_-