Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visstick
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-11-2024
hallo,

Ik heb een laptop (asus z7000c) waar het scherm vanaf is. Ik kan er nu gewoon mee werken dmv. een gewoon beeldscherm. Alleen hij loopt langzaam de laatste tijd en ik vroeg me af of ik hem gewoon opnieuw kan installeren zonder dat ik problemen krijg met het beeldscherm, dat ik niets meer zie. Kunnen jullie mij vertellen of ik hem gewoon opnieuw kan installeren?

Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Ik heb in het verleden wel meegemaakt dat de VGA aansluiting op een laptop pas werkt als Windows erop staat, dus als je bij deze Windows eraf zou gooien heb je idd de kans dat je niks meer ziet.

Ik weet niet hoe nieuw deze laptop is maar ik zou eerst proberen om Windows er overheen te installeren en dan te kijken of je problemen zijn opgelost.

Wat je ook zou kunnen doen is een 2e monitor op die VGA aansluiting aansluiten en in Windows aangeven dat die monitor Monitor No. 1 is in 2 monitoren opstelling...

Daarna opnieuw opstarten en proberen om bijvoorbeeld in de BIOS te komen, Als je die BIOS dan ziet op die externe monitor dan weet je dus dat die VGA ook werkt voordat Windows is opgestart/geinstalleerd.

[ Voor 62% gewijzigd door crack_en_hack op 29-02-2008 18:35 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:06
Het komt ook vaak voor dat zolang er geen echte videodriver geladen is juist beide uitgangen actief zijn. Je zou even kunnen testen door in veilige modus op te starten, hier gebruikt Windows zijn algemene vga.sys driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visstick
@ crack_en_hack
het beeldscherm zit al op de vga aansluiting.

Heb m zojuist in veilige modus opgestart, maar dan krijg ik nadat je veilige modus hebt geselecteerd geen beeld meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 15:37
wat je moet doen is de connector van de "interne" monitor los halen hier door staat de externe monitor als hoofd ingesteld
ook in de bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visstick
heb net die connector eruit gehaald en nu geeft ie wel beeld in de veilige modus,
dus installeren die hap?? of tog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:50

DukeBox

loves wheat smoothies

je kan toch een install disk er ingooien ? Zolang je niet verder gaat op het punt dat je je hdd/partitie selecteerd. Heb je beeld in setup, dan gaat het wel werken verder.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visstick
Het is gelukt! ik had nog een oude hdd liggen en heb t daar eerst op geprobeert, dat lukte.
Dus bedankt voor de snelle reacties!
maarten
Pagina: 1