Toon posts:

Gamedeveloper

Pagina: 1
Acties:
  • 441 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben erg nieuwsgierig als een gamedeveloper een game als Gold uit brengt wat dat betekent ?
Ook vind ik interresant om te weten als een gamedeveloper de game uitbrengt bijvoorbeeld 29 April 2008 waar deze als eerst terecht komt in wat voor een opslagruimte of gaan ze direct van developer naar de hoofdopslagruimte van een winkelketen als Bartsmit te Volendam ?
Volgens mij zijn er toch ook ongeveer 2 weken voor nodig dat de game van gamedeveloper naar de winkels belanden ?
Hoe gaat dit nou te werk en wie weet hier meer over dan hoor ik dit graag .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 18:29
Gold betekent dat een spel af is, oftewel klaar is om te drukken...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gold status: Wikipedia: Game testing

En voor wat betreft de distributie, die zal net zo gaan als met alle andere producten. Vanaf de fabriek wordt het verscheept naar de groothandel en vanaf daar naar de retailers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:25

Zeror

Ik Henk 'm!

Het leveren vanaf de fabriek waar de CD- of DVD-roms geperst wordt volgens mij al ruim van te voren naar de distributiecentra van de verkopende winkelketens gestuurd. Deze DC's sturen dan volgens de games al 1 of 2 weken voor de releasedatum naar de winkel zodat de winkel tijd genoeg heeft om het spel een plekje te geven en uit te stallen zodat het spel mooi op de dag van release verkocht kan worden.

[ Voor 22% gewijzigd door Zeror op 29-02-2008 16:55 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:32

Stewie!

Keen must die!

Rakkerzero schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:54:
Het leveren vanaf de fabriek waar de CD- of DVD-roms geperst wordt volgens mij al ruim van te voren naar de distributiecentra van de verkopende winkelketens gestuurd. Deze DC's sturen dan volgens de games al 1 of 2 weken voor de releasedatum naar de winkel zodat de winkel tijd genoeg heeft om het spel een plekje te geven en uit te stallen zodat het spel mooi op de dag van release verkocht kan worden.
Onjuist, daar zit maar 1 of 2 dagen tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-10 09:19
Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:49:
Ook vind ik interresant om te weten als een gamedeveloper de game uitbrengt bijvoorbeeld 29 April 2008 waar deze als eerst terecht komt in wat voor een opslagruimte of gaan ze direct van developer naar de hoofdopslagruimte van een winkelketen als Bartsmit te Volendam ?
Lichtelijk OT: Kraak aan het plannen? 8)7

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:27
starwave schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:57:
[...]

Lichtelijk OT: Kraak aan het plannen? 8)7
daar dacht ik ook meteen aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:25

Zeror

Ik Henk 'm!

DaMorpheus schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:56:
[...]

Onjuist, daar zit maar 1 of 2 dagen tussen.
Dan heb ik duidelijk een ander verhaal gehoord. Het zal wel liggen aan wat voor distributiecentrum en wat voor game het is.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hier is echt genoeg over te vinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.