Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Verwijderd
Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door wij kunnen het ook niet ruiken.
Het kan ook je voeding zijn of CPU dus vervang een aantal onderdelen zover dit mogelijk is.
Het kan ook je voeding zijn of CPU dus vervang een aantal onderdelen zover dit mogelijk is.
Kan je de voeding proberen aan te sluiten op een ander moederbord? of een andere voeding op dat mobo? kan je die iig uitsluiten,
daarna zijn de opties om een andere cpu in het mobo te zetten of de cpu in een ander mobo (het liefst allebij) enz enz bij alle onderdelen, kortgezegd de troubleshooter.
daarna zijn de opties om een andere cpu in het mobo te zetten of de cpu in een ander mobo (het liefst allebij) enz enz bij alle onderdelen, kortgezegd de troubleshooter.
OK, heb een andere voeding geprobeerd, maar dit heeft geen effect. De originele voeding werkt ook prima op een ander moederbord. Volgens mij is deze dus OK.
Wat me wel erg opviel, was dat de temperaturen van de chips van het moederbord allemaal gewoon laag liggen, tot dat ik mijn vinger verbrandde aan de Broadcom 57xx chip. Volgens mij is dit de ingebouwde Ethernet chip.
Is dit wel normaal ? Een Ethernet chip, die eigenlijk geen werk heeft, na 45 sec. al zo heet dat ik mijn vingers heb verbrand ?
Wat me wel erg opviel, was dat de temperaturen van de chips van het moederbord allemaal gewoon laag liggen, tot dat ik mijn vinger verbrandde aan de Broadcom 57xx chip. Volgens mij is dit de ingebouwde Ethernet chip.
Is dit wel normaal ? Een Ethernet chip, die eigenlijk geen werk heeft, na 45 sec. al zo heet dat ik mijn vingers heb verbrand ?
Verwijderd
Hoort totaal niet warm te worden waarschijnlijk is je moederbord dus kapot of er is ergens kortsluiting dus controleer dit eerst goed.Petervanakelyen schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 17:48:
OK, heb een andere voeding geprobeerd, maar dit heeft geen effect. De originele voeding werkt ook prima op een ander moederbord. Volgens mij is deze dus OK.
Aan een kortsluiting zat ik ook al te denken, maar ik kan niets ontdekken.Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 18:16:
[...]
Hoort totaal niet warm te worden waarschijnlijk is je moederbord dus kapot of er is ergens kortsluiting dus controleer dit eerst goed.
Kan ik die chip er niet gewoon af slopen ?
Anders gooi ik het moederbordje gewoon weg, want die PC heb ik trouwens toch al 3 jaar niet meer gebruikt, en zal ik dus ook niet missen
Pagina: 1