Toon posts:

geluidskaart werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met het volgende probleem:
Heb afgelopen week in mijn Compaq PresarioC300 laptop een nieuwe harde schijf gezet. Hierna windows XP weer geinstalleerd... Alle benodigde drivers van internet afgehaald en erop gezet, maar nu blijf ik continu foutmeldingen krijgen als ik ook maar iets met geluid wil doen,.. als ik de audiodrivers wil installeren geeft hij aan dat hij geen geluidskaart kan vinden en in windows media player speelt hij niet eens muziek af; maar krijg ik direct een foutmelding dat er geen geluidskaart gevonden kan worden.. wat kan het probleem zijn? vorige week werkte het geluid nog prima...

Laptop: Compaq Presario C300
Moederbord: HP 30C6 78.08

iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? veel verstand heb ik er niet van,...maar wil eerst eeens kijken of ik het zelf kan oplossen voordat ik hem weg breng;)

Verwijderd

Ga eens naar apparaatbeheer (Rechts klikken op Deze Computer > Eigenschappen > Hardware > Apparaatbeheer).

Daar zie je als het goed is 'Besturing voor geluid, video en spelletjes' en dan zouden daar geen gele bolletjes met uitroeptekentjes moeten staan, of rode bolletjes met een kruisje er doorheen.

Als het niet goed is dan heb je geen ''Besturing voor geluid, video en spelletjes', maar staat er bij "Overigge hardware" een Onbekende Multimedia controller (of iets in die trant)...

Als dat laatste zo is betekend dat dat je drivers niet(goed) geinstalleerd zijn. Het kan zijn dat je voor meerdere type's/merken geluidskaarten een driver kan downloaden voor dezelfde laptop, soms word een nieuwe serie uitgebracht met een andere geluid chipje..

Kijk nog eens goed bij de drivers op de site van HP.

edit:

Ik heb goeie zin vandaag en niet zo veel te doen laatste uurtjes op mijn stage dus ik help je een beetje... :)

http://h10025.www1.hp.com...l&product=3213867&lang=nl

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2008 16:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gekeken bij apparaatbeheer... daar staat bij besturing voor geluid, video en spelletjes: Audiocodecs, legacy - audiostuurprogramma's, legacy-videovastlegapparaten, mediabeheerapparaten en videocodecs... voor al deze dingen staat een luidsprekertje...
De drivers die je gevonden had, heb ik ook al gevonden... maar die deden het niet... na de installatie krijg ik een foutmelding dat hij de geluidskaart niet kan vinden...

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

perongeluk uitgeschakeld in het bios? ;)

Verwijderd

Topicstarter
zou niet weten hoe ik daar achter moet komen,.. heb al in mijn bios gekeken,. maar kan daar niks vinden wat met mijn geluidskaart te maken moet hebben

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10 18:19
Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:57:
Ik heb gekeken bij apparaatbeheer... daar staat bij besturing voor geluid, video en spelletjes: Audiocodecs, legacy - audiostuurprogramma's, legacy-videovastlegapparaten, mediabeheerapparaten en videocodecs... voor al deze dingen staat een luidsprekertje...
De drivers die je gevonden had, heb ik ook al gevonden... maar die deden het niet... na de installatie krijg ik een foutmelding dat hij de geluidskaart niet kan vinden...
Je moet op zoek gaan naar een uitroeptekentje ;)

Verwijderd

Topicstarter
de enigste uitroeptekentjes die ik kan vinden in apparaatbeheer staan bij overige apparaten:
* onbekend apparaat
* PCI Device
* SM-Buscontroller
* Videocontroller
* Videocontroller (VGA-compatible)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 17:45:
de enigste uitroeptekentjes die ik kan vinden in apparaatbeheer staan bij overige apparaten:
* onbekend apparaat
* PCI Device
* SM-Buscontroller
* Videocontroller
* Videocontroller (VGA-compatible)
Heb ik ook met mijn presario c550ed je hebt er een speciale driver voor nodig dan werkt ut perfect.
PM me maar stuur ik um

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:53

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:52:
[...]

Heb ik ook met mijn presario c550ed je hebt er een speciale driver voor nodig dan werkt ut perfect.
PM me maar stuur ik um
Moet je je DM wel aan hebben staan hé handige harry. 8)7
Pagina: 1