• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:09
Middels MS Deployment en WDS ben ik nou al een aantal dagen bezig om een image deployment werkend te krijgen. Elke keer loop ik echter tegen het zelfde probleem op: een rebootende XP PC.

Dit zijn de stappen tot nu toe genomen:
- XP SP2 os toegevoegd
- Deployment punt aangemaakt
- Out of the Box Drivers toegevoegd

Ik start mijn VM (VMware Server 1.04) van het netwerk met de gegenereerde Boot.wim. Selecteer de gewenste opties, Windows installeert netjes, apps worden geïnstalleerd, setup en sysprep worden gedraait en de image wordt gecaptured.

Echter na het terug zetten van de image (in dezelfde VM) wordt ik steenvast met een BSOD 0x0000007b begroet. Als ik een search doe op google dan komt steen vast een Mass Storage issue naar voren. De benodigde drivers zijn echter gewoon aanwezig, zowel in de OoB als in the Control\<ID>\$OEM$ map.

Het vage is dat dit dus gebeurt in m'n VM welke helemaal geen Mass Storage driver nodig heeft.
Heeft iemand een helder idee?

Specs!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kijk hier eens, is een speciaal topic over WDS + XP:
\[2003] How to: WDS + XP

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Johnny E
Dat er een WDS topic bestaat voor de combo met XP is aardig maar het gaat in mijn geval specifiek om de combinatie WDS en de Microsoft Deployment toolkit. Hoewel deze WDS gebruikt is het gebruik van de toolkit om een image te maken toch een duidelijk andere stap dan alleen het gebruik maken van WDS.

[ Voor 9% gewijzigd door Johnny E op 29-02-2008 22:09 . Reden: Typo ]

Specs!

• Johnny E
Het probleem van de reboots werd veroorzaakt door de gebruikte CD, deze orginele XP UK MUI CD reageerde verkeerd bij het slipstreamen van SP2. Ik heb dit verschillende keren gecontroleerd en steeds het zelfde issue. Nu heb ik een standaard XP UK VOL. cd gebruikt hierop SP2 geslipstreamed en het reboot probleem was verholpen.

Specs!