Toon posts:

Usb toetsebord + muis met 1 usb aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net op mijn laptop een draadloos toetsebord en muis aangesloten

Omdat ik geen ps2 aansluiting meer had en alleen het keyboard een usb aansluiting had heb ik die maar aangesloten

Nou doet de muis het ook? Is verder geen probleem natuurlijk maar dan is mijn vraag waarom die ps2 connector er nog aan zit?

Voor zover ik weet zit er die altijd aan of ben ik gewoon niet goed op de hoogte en zijn er allang draadloze toetseborden en muizen met maar 1 usb aansluiting?

Verwijderd

Ehm, wat wil je nou precies weten? Of je een muis + toetsenbord op 1 usb aansluiting aan kan sluiten door middel van een dongle voor beide apparaten? Die zul je vast wel hebben maar ik vind je vraag wel een beetje vaagjes, kun je het iets beter toelichten?

Verwijderd

Topicstarter
Is geen vraag,

Ik verbaasde me er gewoon over en vroeg me af of dat vaker voorkomt

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:41:
Ik heb net op mijn laptop een draadloos toetsebord en muis aangesloten

Omdat ik geen ps2 aansluiting meer had en alleen het keyboard een usb aansluiting had heb ik die maar aangesloten

Nou doet de muis het ook? Is verder geen probleem natuurlijk maar dan is mijn vraag waarom die ps2 connector er nog aan zit?
Volgens mij is dat nog gewoon legacy, zodat je de muis op oudere systemen ook nog gewoon via de ps2 poort aan kunt sluiten.
Voor zover ik weet zit er die altijd aan of ben ik gewoon niet goed op de hoogte en zijn er allang draadloze toetseborden en muizen met maar 1 usb aansluiting?
Je bent inderdaad niet helemaal op de hoogte blijkbaar ;), volgens mij kunnen alle setjes die een usb + ps2 connector hebben ook alleen via de usb aangesloten worden (iig kunnen logitech setjes dat al jaren), tegenwoordig zijn er ook steeds meer setjes zonder ps2 connector.

Verwijderd

Topicstarter
Owzo oke

het verbaasde mij gewoon maar ik kon op google niks vinden want dan kom je alleen op aanbiedingen van draadloze setjes :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor die USB connector heb je waarschijnlijk ook een USB->PS/2 adaptertje liggen, zodat je muis en keyboard kunt aansluiten, als je geen gebruik wilt maken van USB.
Pagina: 1