Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik denk dat mijn moederbord defect is (DOA) maar voordat ik er garantie werk van ga maken wil ik graag zeker zijn van mijn zaak. Het volgende systeem heb ik in elkaar gezet:

- MSI P7N SLI Platinum
- Intel Q2D E8200
- 2GB OCZ DC PC6400
- Sapphire PCI-e Radeon HD2600XT 512MB
- LC Power Powersupply LC-6550 550W
- 250gb hd + dvd drive

Nadat ik het systeem in elkaar gezet had drukte ik de powerswitch in. Helemaal niks. Vreemd dacht ik en ik zocht in de handleiding na of ik mijn powerswitch wel op de juiste plaats had aangesloten. Alles bleek goed te zitten en ik haalde een andere switch erbij om uit te sluiten dat het aan de switch lag (nieuwe pc kast). Toen ook dit niks opleverde ben ik alles gaan nalopen van de cpu (juiste manier geinstalleerd etc) tot de stroomtoevoer naar het moederbord. Alles bleek correct te zijn aangesloten en ik besloot het bios maar is te resetten, maar ook dit leverde niks op.

Mijn conclusie is dus dat het moederbord defect is maar aangezien ik al een behoorlijke tijd geen defecten meer heb meegemaakt twijfel ik toch aan mijn eigen inzicht. Zijn jullie het met mij eens dat het probleem bij het moederbord ligt of zie ik misschien toch nog iets over het hoofd?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Haal gewoon alle componenten los van je moederbord, inclusief de cpu.
Alleen de 24pin en 4 pin van je voeding aansluiten, en met een schroevendraaiertje en contact maken met de 2 pinnetjes waar je normaal je power button op aansluit.
Als Je het moederbord hoort booten (nouja je hoort iig wel je voeding draaien) ga dan elke keer een component erbij zetten, zoals cpu ram videokaart etc, met die 3 dingen zou die al beeld moeten geven.
Als die zonder componenten al niks doet kan je het beste even een andere voeding testen, als die dan nog niks doet is het mobo gewoon dood, als je na een component die je aansluit ineens niet meer boot dan maakt deze wss op 1 of andere manier kortsluiting waardoor die weigert te booten, ga dan erna verder op onderzoek uit en vervang dat component eventueel voor een andere.

[ Voor 6% gewijzigd door tjtristan op 29-02-2008 14:21 ]

http://specs.tweak.to/15535

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-05 09:00
Dooie voeding misschien. Er gaan zelfs geen fans draaien? Voeding correct aangesloten?

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-05 13:58

SECURITEH

Man of legend.

sjakietrekhakie schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:20:
Dooie voeding misschien. Er gaan zelfs geen fans draaien? Voeding correct aangesloten?
Vraag dan gelijk of de stekker in het stopcontact zit... :+

Verwijderd

Topicstarter
tjtristan schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:20:
Haal gewoon alle componenten los van je moederbord, inclusief de cpu.
Alleen de 24pin en 4 pin van je voeding aansluiten, en met een schroevendraaiertje en contact maken met de 2 pinnetjes waar je normaal je power button op aansluit.
Als Je het moederbord hoort booten (nouja je hoort iig wel je voeding draaien) ga dan elke keer een component erbij zetten, zoals cpu ram videokaart etc, met die 3 dingen zou die al beeld moeten geven.
Als die zonder componenten al niks doet kan je het beste even een andere voeding testen, als die dan nog niks doet is het mobo gewoon dood, als je na een component die je aansluit ineens niet meer boot dan maakt deze wss op 1 of andere manier kortsluiting waardoor die weigert te booten, ga dan erna verder op onderzoek uit en vervang dat component eventueel voor een andere.
Netjes beschreven post!

Zojuist alles eruit gehaald en idd het moederbord maar is los getest zonder enige componenten aangesloten. Deed weer niks. Toen de voeding maar is aangesloten op een oud athlon systeem en wat bleek, no boot. De voeding is dus iig een DOA. Blij dat ik het topic geopend heb want ik had het moederbord de schuld gegeven (al voelde ik me toch niet zeker (en terecht blijkt achteraf)).

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-05 13:51
voeding kun je testen door een paperclip oid in de juiste pinnetjes van de grote connector te doen (moet je even opzoeken) en dan meten :)

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
TheNymf schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 15:07:
voeding kun je testen door een paperclip oid in de juiste pinnetjes van de grote connector te doen (moet je even opzoeken) en dan meten :)
Had ik ook al gedaan idd, pin 14 (groen) aan een zwarte (com). Maar om er toch 100% zeker van te zijn maar eventjes snel de voeding op mijn server (die toch al open stond) aangesloten.

Afbeeldingslocatie: http://www.nucia.nl/forum/attachment.php?attachmentid=636&stc=1
Pagina: 1