Blu-Ray speler met 5.1 dedicated cinch bussen

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views

• DingieM
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik heb een receiver van Technics, de SA-AX7 en heeft 6 analoge cinch (tulp) ingangen om surround geluid rechtstreeks te verwerken.
Daarbij maakt-ie gebruik van de ingebouwde decoders van me Panasonic DVD speler (EISA award van het jaar 2000).

Aangezien de versterker geen digitale ingangen heeft, ben ik afhankelijk van de 6 ingangen om de beste geluidskwaliteit te kunnen weergeven.
Ik heb gelezen dat de bandbreedte van de 6 ingangen ruim voldoende is voor de beste geluidskwaliteit die afhankelijk wordt van de ingebouwde decoders in een speler.

Nu wil ik weten of er Blu-Ray spelers zijn of eraan komen die ingebouwde HD audio decoders heeft en die direct uitsturen over de 6 dedicated kabels.

Kan iemand mij daar bij helpen? Ik wil de versterker absoluut niet vervangen, ook omdat dat ding Bi-Amp heeft voor stereo mode. De versterker is te goed daarvoor.

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:38
Elke Blu-Ray speler heeft een ingebouwde HD-decoder, 8 DACs en 8 analoge uitgangen voor 7.1 geluid. Je kan daar ook maar 6 van gebruiken en de speler het geluid laten downm,ixen van 7.1 naar 5.1.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Tha Ra schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:55:
Elke Blu-Ray speler heeft een ingebouwde HD-decoder, 8 DACs en 8 analoge uitgangen voor 7.1 geluid.
PS3? Maar je hebt gelijk, de meeste players zullen het wel gewoon hebben. Kwestie van specs lezen... en keuze maken. Beetje zelf uitzoeken dus!

[ Voor 45% gewijzigd door voodooless op 29-02-2008 13:12 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Dit topic is gesloten.