File Moerdijkbrug versus Haringvlietbrug

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk zal ik binnenkort iedere dag van Rotterdam-Noord naar Roosendaal rijden. Op een rustige weg moet het lukken in ongeveer 50 minuten, maar aangezien de Moerdijkbrug onderhanden wordt genomen zit het er dik in dat je dat niet haalt.

De Verkeers Informatie Dienst (VID) heeft een File Top-50, maar daar kun je niet zien of een bepaalde file in de morgen of juist in de middag voorkomt. De VID heeft ook een 'Verkeersradar' die grafisch per kwartier een verwachting van de drukte op de weg laat zien, maar ik heb mijn vraagtekens bij de nauwkeurigheid.

Nu vroeg ik me af wat handig is. Gaat het meeste verkeer 's ochtends van noord naar zuid of andersom? Is de A16 vanuit Rotterdam over de Moerdijkbrug en dan de A17 handig, of is het beter via de A29 te rijden? Misschien verschilt dit wel voor de heen- en terugreis?

Na het zoeken op GoT kwam ik wel wat oude topics tegen, maar in een paar jaar kan er natuurlijk ook het een en ander veranderen. Zeker met wegwerkzaamheden. Heeft iemand ervaringen en tips wat betreft deze route?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:17
Ik rij elke Breda - Den Haag over de Moerdijkbrug. Meestal staat er een file in de late spits vanuit Dordrecht -> Breda/Roosendaal.

Ik heb er zelf niet zo heel vaak last van, aangezien ik in ploegendienst werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:07
Het meeste verkeer gaat s'ochtends van zuid naar noord. Je zult weinig last hebben denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:50

Rudedadude

Maybe we were born to run

Met Boeie. Ik moest een tijdje door de ochtendspits van Rotterdam naar Rucphen (naast Roosendaal) en behalve wat drukte op de ring noord had ik 's ochtends na de brienenoord nergens meer last van. 's middag idem dito.

De stelregel is heel simpel: 's ochtends probeert iedereen de randstad in te komen, 's middag iedereen de randstad weer uit. En de interne randstad snelwegen (A4, A12, A13, A2, A20, A10) zijn altijd een drama :P

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Rudedadude schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 15:20:...De stelregel is heel simpel: 's ochtends probeert iedereen de randstad in te komen, 's middag iedereen de randstad weer uit. En de interne randstad snelwegen (A4, A12, A13, A2, A20, A10) zijn altijd een drama :P
Dat klinkt inderdaad heel logisch. Ik was alleen bang dat de werkzaamheden bij de Moerdijk roet in het eten zouden kunnen gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Actuele verkeersinformatie (erg nauwkeurig op die plekken waar ze data van hebben)
http://anwb.nl/verkeer/ve...vigatie.hoofdbalk.verkeer

Dagelijkse files opgesplitst in ochtend en avond:
http://www.anwb.nl/publis...d-en-avond-pagina.nl.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Rudedadude schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 15:20:
[...]

En de interne randstad snelwegen (A4, A12, A13, A2, A20, A10) zijn altijd een drama :P
Valt ook best mee op sommige trajecten. A'dam - Utrecht is 's ochtends goed te doen, Utrecht - A'dam 's avonds ook. Omgekeerde is wel totale ellende

A20 is ook nogal richtinggebonden (muv ring R'dam, dat is idd altijd "leuk" in de spits)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Pooh schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 11:07:
Actuele verkeersinformatie (erg nauwkeurig op die plekken waar ze data van hebben)
http://anwb.nl/verkeer/ve...vigatie.hoofdbalk.verkeer

Dagelijkse files opgesplitst in ochtend en avond:
http://www.anwb.nl/publis...d-en-avond-pagina.nl.html
Geweldig, vooral die tweede link. Dit zocht ik dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

A20 is idd erg richting afhankelijk. Het kan soms helemaal vast staan bij vlaardingen, en zodra de afslag richting de benelux tunnel is geweest kan de file helemaal wegzijn.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
A29, zonder twijfel. De Moerdijkbrug is op het moment een zooitje en de Drechttunnels zijn voor velen een zeer populaire plek om stil te staan. Het enige punt waar ik op de A29 wel eens vast sta (buiten dan de Haringvlietbrug die wel eens open staat), is op Vaanplein, maar dat is dan hooguit een paar minuten (en alleen richting A15).

Verder gaat het verkeer zoals al gezegd is van Zuid naar Noord, dus zul je ongestoord door kunnen rijden.
Pagina: 1