Verkleinen met DVD SHRINK duurt uren

Pagina: 1
Acties:

• jsr
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-11 11:44
Al jaren verklein ik video-bestanden via DVD SHRINK om deze te
kopieeren op DVD.
Dit ging altijd prima echter sinds enkele weken duurt het verkleinen i.p.v. maximaal een half uur
wel 12 tot 18 uur!

Inmiddels heb ik het volgende geprobeerd om het probleem op te lossen:

- Huidige versie DVD SHRINK verwijderd en nieuwe opnieuw geinstalleerd (laatste versie)
- PC gedefragmenteerd
- Weken op internet gezocht naar een oplossing

Niets heeft echter geholpen. Is er iemand die mij kan helpen aan een oplossing?
Mocht nu niets helpen moet ik dan misschien Cloon DVD proberen?

JS

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Kan je meten wat de boel vetraagt?
Disk, cpu etc.

Doe eens een chkdsk

Money for nothin' and your chicks for free

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:04

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Het is voor mij waarschijnlijk alweer 2 jaar geleden dat ik DVD-Shrink heb gebruikt, toch maar een gokje wagen. Ik vermoed dat je ergens een optie moet hebben staan waar je kunt kiezen om de film te transcoden / recoden. Transcoden is snel (maar iets slechtere kwaliteit tot gevolg), en recoden kan uren duren (afhankelijk van je processor).

Hier staat tekst

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:12
PIO / DMA ??

Temperatuur van je CPU / HDD enzo gecheckt?

[ Voor 65% gewijzigd door ThinkPad op 29-02-2008 12:09 ]

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Heb je het met meerdere dvd's geprobeerd? Kan zijn dat je een beveiligde dvd probeert te shrinken.

Mijn YouTube Channel

• jsr
Ik heb het met meerdere DVD's geprobeerd echter allen geven hetzelfde probleem.
Ook DVD's die eerder 'snel' te comprimeren waren duren nu wel 16 uur.
Ik heb inderdaad gedacht dat het een instelling zou kunnen zijn maar ik heb DVD SHRINK volledig verwijderd en daarna een nieuwere versie opnieuw geinstalleerd waarmee de instellingen waarschijnlijk ook weer 'gereset' worden.
Wat betreft de CPU. Ik weet waar ik dit kan zien echter hoe het probleem dan verder op te lossen?
Inmiddels heb ik CLOON DVD geinstalleerd en geprobeerd. Deze werkt ook goed en heeft een makkelijke interface echter het verkleinen duurt ook nog 1,5 uur. Tevens een nogal kostbare applicatie (eur 70,-). Momenteel heb ik dan ook tijdelijk de probeer versie. Mijn voorkeur gaat echter nog steeds uit naar DVD SHRINK (geen kosten) dus als het probleem valt op te lossen dan heel graag.

JS

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:12
Ik denk toch dat het een instelling is in DVD Shrink, want 1,5 uur rippen met CloneDVD kan wel kloppen, aangezien het voorheen ook ongeveer zolang duurde.

Ik zou toch eens kijken wat DVD Shrink precies doet met je DVD, of hij het wil omzetten naar een ander bestandsformaat o.i.d.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:17

Twazerty

AVCHDCoder developer

DVD-Shrink duurde bij mij altijd 15-20 minuten. CloneDVD zon 10-15 minuten. Rip je de dvd rechtstreeks van de dvd speler of vanaf de harddisk. Probeer DVD decrypter anders eens om de dvd te rippen naar de harddisk en vervolgens door dvd shrink halen.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Verwijderd

Hoe is de cpu-load?
Hoe is mem-gebruik?
Staat DMA aan?
Staat de hd constant te ratelen tijdens het shrinken?
Is de bron een fysiek DVD-schijfje (zouden misschien moeilijk leesbaar kunnen zijn) of ergens vanop hd? (Ik doe altijd eerst rippen met DVD Decrypter en dan shrinken met DVD Shrink.)

• Snowwie
Aangezien je al 'jaren' bezig bent met het verkleinen van dvd's is misschien je dvd-rom speler/brander naar z'n grootje?

Hoe snel kun je een dvd kopieren met dvd-decrypter?

Mijn YouTube Channel

• pinojo123
  • Laatst online: 30-11 10:36
Als je in het "Backup DVD" schermpje zit kijk dan eens onder Quality Settings.
Misschien stonden hier vroeger de 2 opties uitgevinkt terwijl ze nu aangevinkt staan.
Afhankelijk van de snelheid van je systeem (die hier niet vermeldt staat) kan het een heel stuk langer duren.
Ik zou altijd voor kwaliteit gaan.

@ Sjaak volgens mij kan shrink niet recoden.
Recoden is met een encoder en shrink heeft alleen een transcoder.
Recoden doe je met Cinema Craft Encoder of HC enc. i.c.m.DVD Rebuilder

• jsr
Ter info:

Alleen het verkleinen naar een folder op de harde schijf of externe harddisk duurt erg lang en niet het maken van een kopie. Het lijkt dus niet aan de interne DVD-recorder te liggen.
Bij gebruik van de DVD-recorder of Harddisk als bron blijft de verkleintijd gelijk (soms wel 20 uur).

Wat betreft de tab Prestaties: CPU geeft tijdens verkleinen aan 100%
Wat betreft de tab Processen: Vrijwel alle processen geven aan 00, enkele springen op 01,02 of 03
E.e.a. lijkt dus in orde in Windows Taakbeheer.

Er zijn tevens geen vreemde tijdrovende opties aangevinkt bij DVD-Shrink bij de folder backup > de tab quality settings en de tab options.

Misschien dat iemand nog een andere optie/oplossing weet?

JS

• Snowwie
Kan het misschien zijn, dat je een dual layer dvd probeert te encoden? Aangezien je dan 8,5 gig naar 4,3 gig moet proppen...

Mijn YouTube Channel

• jsr
Het is consequent bij iedere DVD. Het betreft geen dual layer DVD's.
Wellicht zijn er misschien ook andere vergelijkbare (gratis) programma's welke ik zou kunnen proberen? (Cloon DVD is niet gratis en duurt ook nog vrij lang, ongeveer 1,5 uur)

JS

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Is Nero Recode iets voor je?

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• jsr
Is Nero Recode ook een vergelijkbaar (gratis) programma als DVD-Shrink
(verkleinen, decoderen etc)?

JS

• Snowwie
Hoe snel gaat het als je AnyDVD gebruikt?

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1