Probleem: Creative X-Fi i.c.m. ASUS M2N 1394 (nFroce4)

Pagina: 1
Acties:

• Niorun
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-01 19:55
Mensen,

Ik ben waarschijnlijk de zoveelste met dit probleem. Ik heb hier al gezocht op Tweakers.net. (Echter niet echt veel wijzer geworden) Bij deze wil ik mijn probleem met jullie delen! :9 Misschien dat jullie hier een oplossing voor hebben, ik ben ten einde raad.

Ter info: Het heeft wel gewerkt, maar sinds een format niet meer. Daarvoor had ik hetzelfde probleem ook al, echter was het toen opgelost maar ik weet niet meer hoe. Heb alles tot op heden al geprobeert.

SPECS:
Motherboard: Asus M2N 1394, nForce 430 MCP (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)
CPU: AMD Athlon 64 X2 4000+ (AM2, 2x2.1GHz, 2x512KB, 400MHz Bus, 65W, Boxed)
Memory: Corsair 2GB DDR2 (2x1GB) PC6400 800Mhz CL4 (TWIN2X2048-6400C4)
Grafische Kaart: Asus Radeon X1950 Pro 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) EAX1950PRO⁄HTDP⁄256M
Monitor: Samsung SyncMaster 206BW (20", 2ms, D-sub⁄DVI, Zilver⁄Zwart)
PSU: Zalman ZM500-HP, 500W (ATX12V 2.2)
HDD1: WD 320GB SATA II 7200RPM 16MB Caviar RE16 (WD3200YS)
HDD2: WD 250GB SATA II 7200RPM 8MB Caviar (WD2500JS)

Ter info voor jullie hoe ik mijn systeem heb draaien.
Clean Windows Install - Chipset drivers installeren vanaf CD, aangezien ik geen Internet heb. LAN Driver van de nForce chipset - Windows Update volledig - Updates van Motherboard gedownload, en geïnstalleerd - Reboot - Creative X-Fi drivers geïnstalleerd (Blijft hangen tijdens installatie. En hierna beginnen de problemen.

Andere problemen die ik ondervind tijdens installatie van de drivers.
Windows XP Boot scherm blijft hangen.
1 lange piep, 3 korte (Ik weet niet meer precies wat dit inhoud, ik dacht het geheugen)
Wat mij wel opvalt is dat na elke keer dat het systeem hangt, ik 3x op de reset knop moet drukken voordat hij weer doorstart naar Windows.

De installatie die wordt beschreven in een handleiding hier op Tweakers.net (GoT) volledig uitgevoerd. Dit bied geen oplossing.

Als jullie nog meer willen weten, laat het dan even weten.

EDIT: De installatie/systeem crashed zodra hij bezig is met het installeren/plaatsen van sfman32.dll in C:\Windows\System32.

[ Voor 3% gewijzigd door Niorun op 29-02-2008 12:35 ]

• Niorun
Update: Ben nu alles van SoundMAX en Creative uit het register aan het flikkeren.

• Niorun
Nog een update: Alles wat te maken heeft met Audio verwijderd uit het register.
Via Device Manager de bestanden geselecteerd die geïnstalleerd moesten worden.

Nu heb ik alleen de MIDI geïnstalleerd. Na een herstart de CD van Creative gestart. En de drivers geinstalleerd. Installer kwam met de volgende melding, dat er al drivers geïnstalleerd waren en dat ik moest rebooten. ( Echter heb ik dit ook al eerder gezien ook na 10x herstarten! :9 )

Ik zal zo nog eens rebooten, en de drivers nogmaals installeren. Kijken of er verbetering is.

EDIT: Geen verbetering, hij geeft aan dat de device die benodigd is voor de applicaties niet aanwezig is. Als ik thuis ben zal ik de kaart even in een ander PCI slot rammen! Tevens de handleiding raadplegen aangaande het IRQ gebeuren. :)

Heb het gevoel dat het nu de goeie richting op gaat! _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door Niorun op 29-02-2008 16:49 ]

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Vriendelijk verzoek om in het vervolg je post te editten, en geen 3 posts onder elkaar te maken :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Niorun
Ik zal het in het vervolg, doen. Maar het topic kan gesloten worden!!!

Ik ben waarschijnlijk een van de weinigen die X-Fi werkend heeft gekregen @ nForce4 chipsets motherboards!

Ik kan wel janken! :D
-----
EDIT: Wat ik dus uiteindelijk heb gedaan, bovenstaande is allemaal gebeurd remote vanaf mijn werk.
Vervolgens nog aantal dingen gedaan wat ik niet gepost heb, BETA driver geinstalleerd - Reboot - Niks - BETA driver eraf geflikkerd - Eerdere versie van de drivers geinstalleerd - Alsnog niks na een reboot - Ik kwam thuis, drivers eraf geflikkerd - X-Fi kaart in ander PCI slot gestopt - Bekabeling los getrokken - PC geboot - Drivers geinstalleerd (via de installer) - Kwam hij nog met een melding dat er een oudere audio console op stond - De ouder verwijderd - Nieuwe geinstalleerd - Reboot (ik dacht het afsluit deuntje te horen van Windows XP) Maargoed, ik dacht dat ik me dat verbeelde - Na de herstart hoorde ik wederom Windows XP opstart deuntje - Twijfelachtig Winamp opgestart - En ik had geluid.

Misschien hebben sommigen hier wat aan! :9~

[ Voor 67% gewijzigd door Niorun op 29-02-2008 21:09 ]