[iTunes] Muziek verplaatst. iTunes kan niets vinden.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Ondanks dat ik redelijk mijn weg kan vinden hier in APL, zit ik nu met een raar probleem. Ik heb onlangs een andere externe HDD gekocht, waar ik al mijn muziek op wil zetten. Dus heb ik alle muziek van Externe HDD1 naar Externe HDD2 gekopieerd.
So far so good.

Nu wist ik dat ik dan ook 'even' de iTunes Library.xml moest updaten, ik had ergens gelezen dat dit kon met een simpele search & replace. Zo gezegd zo gedaan.

file://Volumes/Lacie HD veranderd in file://Volumes/Music

Bestand opgeslagen en gaan met die banaan (dacht ik) alleen helaas geeft iTunes mij nog steeds de uitroeptekentjes. Heb ik iets over het hoofd gezien? Volgens mij zou dit toch gewoon moeten werken?

Een nieuwe library aanmaken is op zich geen probleem ware het niet dat ik dat liever niet doe vanwege de omvang, alles netjes gerate, geordend etc. etc.

Iemand die mij uit de brand kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De .itl gewist? Alleen dan gaat iTunes zijn library herbouwen met de info in de .xml namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
Waar vind ik dat bestand dan? Of is dat het iTunes Library bestand zonder extensie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Staat alle muziek op HDD1 in een iTunes folder en wordt de muziek ook door iTunes beheerd? In dat geval hoef je alleen de iTunes folder (met daarin de o.a. het bestand iTunes Library en de folders Album Artwork en iTunes Music) naar HDD2 te kopieren en iTunes vertellen dat z'n bibliotheek op HDD2 staat (opstarten met option ingedrukt).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
iTunes Library.itl

Heeft een iTunes logootje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
@ Daedalus: nee, de library staat op mijn interne schijf, de daarwerkelijke MP3's en AAC's staan 99% op de externe hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red, zet alles weer terug, in de iTunes prefferences je nieuwe HD als basismap instellen, je library even consolidaten en alles staat weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
@ Geqxon: Wat bedoel je precies met alles terugzetten. De XML ook weer terugzetten naar origineel? En alle bestanden ook weer naar de oude HDD?

Betekent dit dan dat mijn library op mijn externe schijf komt te staan? Dit wil ik namelijk niet.....

[ Voor 9% gewijzigd door Red op 29-02-2008 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
Even een subtiel schopje. Ben van het weekend er nog mee bezig geweest, maar heb het met geen mogelijkheid voor mekaar gekregen. De XML aangepast, het .itl bestand getrashed etc. etc.

Iemand nog een andere suggestie om toch mijn library te kunnen updaten?
Pagina: 1