Toon posts:

ervaringen met MB: Gigabyte GA-MA770-DS3 AM2 ATX DDRII 1066

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
geachte tweakers!

Ik wil een systeem samenstellen dat niet al te duur is en vooral stil en stabiel.
Mijn oog is gevallen op de volgende componenten (voorlopig):

Antec solo kast met Antec NeoHE 430 voeding
Samsung Spinpoint of WD Caviar HD
ATI 3850 512 MB
mijn processor wordt vermoedelijk de extra zuinige Athlon64 X2 Dual Core BE-2400.
Daar moet een stil en stabiel moederbord bij, ik ben niet van plan te overclocken en SLI is zeker geen must, links en rechts heb ik wel goede dingen gelezen over de ATI 770 chipset die op de 'Gigabyte GA-MA770-DS3 AM2 ATX DDRII 1066' zit. Ik ben benieuwd of mensen ervaringen hebben met deze chipset en/of moederbord en eventueel een enkel goed alternatief weten.

NB.Ik gebruik de pc vooral als jukebox en voor mijn studie, daarnaast speel ik WoW. Uiteindelijk moet er een 24" of 27" scherm bijkomen, waarop ik WoW in 1900x1200 kan draaien (vandaar de 512 MB op de gekozen videokaart).

Bij voorbaat dank.

Verwijderd

Als jij gewoon zorgt dat je een moederbord neemt zonder actieve chipsetkoeling dan zit je qua stilte wel goed, samsung maakt de stiltste HD's en let alleen wel op de actieve koeling van je videokaart. Als cooler voor je Athlon64 kan ik je de Zalman 9500 serie aanraden, erg stil, erg mooi, koelt goed. Kijk eens op www.ikbenstil.nl voor écht stille apparatuur of als je budget het toelaat een PC zonder enige vorm van geluid... edit: typo

Verwijderd

Topicstarter
Dank je, Ik check regelmatig silentpcreview.com voor 'stilte-informatie'. Ik ga voor een stil systeem, een enkele fan is geen probleem echter, ik wil uiteindelijk wel een aftermarket cooler op CPU and GPU plaatsen.

Het moeilijkst vind ik het kiezen van de combi CPU-moederbord-geheugen, tot 3 jaar geleden was ik aardig op de hoogte. Het aanbod op het moment is zo ontstellend groot, met productspecificaties die nauwelijks op een regel passen. Ik heb nu de volgende 3 componenten uitgezocht als het 'kloppend hart':

- AMD Athlon64 X2 Dual Core BE-2400 AM2 2.3GHz (want energie zuinig)
- Gigabyte GA-MA770-DS3 AM2 ATX DDRII 1066
- Kingston KVR533D2N4K2/2G ValueRam/2GB 533MHz DDR2 Kit CL4 DIMM x2 (dus 4GB totaal) (240-pins, non-ecc, unbuffered DIMM..volgens mij klopt dat)

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Alle AMD chipsets uit de 700 serie hebben volgens mijn geen actieve koeling nodig, het top model de AMD 790FX heeft een TDP van 8watt. :)

Ik heb een Asus M3A (ook een AMD 770 chipset) en die heeft een klein passief blokje en is ruim voldoende.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:58:
Als cooler voor je Athlon64 kan ik je de Zalman 9500 serie aanraden, erg stil, erg mooi, koelt goed.
Waarom zon veel te dure zalman? Je betaald bij zalman echt te veel voor wat het leverd. Ik zou er een coolermaster Hyper TX2 of een artic cooling freezer op zetten. Die zijn niet duur maar koelen wel erg goed. Zeker met het lage verbruik van de BE proc die er in zit.

Als je stil neemt, zou ik kijken naar deze coolermaster voeding. Niet duur, stil en modulair. NeoHE is wel goed, maar een beetje aan het verouderen.

De HD3850 is er ook in passief te krijgen, maar die zijn wel iets prijziger.
pricewatch: Sapphire Radeon HD 3850

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2008 16:21 ]

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik raad je ook de Zalman 9500 af, want dat ding is te duur, voor dat geld zijn er vele beter koelers te krijgen.

Zalman 9500 is zeker niet het beste wat je kan kopen voor dat geld, hij is zelfs slecht als je kijkt naar, prijs/prestatie verhouding.

Hou er wel rekening mee dat als je een passieve HD 3850 wilt dat je wel weer meer airflow nodig heb, ook bij veel ander passieve kaarten heb je een flinke airflow nodig.

[ Voor 25% gewijzigd door mad_max234 op 29-02-2008 17:31 ]

• Annihlator
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-05 17:48
passief klinkt idd vaak leuk, helaas betekent het wel dat je soms je airflow aan moet passen, of er zelfs achter moet komen dat je een bagger airflow hebt, vaak heb je dan weer algeheel meer/grotere fans nodig, wat weer geluid geeft en soms het doel van de passieve koeling verslaat.

Mijn specs

Pagina: 1