Citrix Prs. Srvr 4.5: PDF openen met IE

Pagina: 1
Acties:

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-02 21:43
Hallo,

Ik heb wat uitdagingen op mijn Citrix Presentation Server 4.5 servers

Ik heb een applicatie gepubliceerd op 2 Citrix servers. Namelijk Brio, een reporting tool. Wij gebruiken dit pakket om rapportage's te generen met data uit ons ERP pakket Agresso Wholesale van Unit 4.
Het resultaat van de rapportage wordt getoond in een PDF bestand. We hebben het rapport zo geprogrammeerd dat hij de PDF opent via de standaard webbrowser.
Dat is voor ons de enige mogelijkheid om 100% zeker te weten dat elke pc / laptop binnen ons bedrijf het resultaat van de rapportage kan openen. Als we de PDF via Adobe Reader willen laten openen hebben we te maken met verschillende versie's en dus ook verschillende installatiepaden.
(ja, ik weet het, daar zijn andere oplossingen voor, neem maar van mij aan dat we helaas wel zo moeten werken :P )

Nu het echte probleem:

Als ik dit rapport open via een Citrix sessie en vervolgens het rapport laat genereren. Dan geeft hij zelf aan het eind, het volgende commando:
Application.OpenURL("file:///P:/ABI/MARGES.pdf","_blank")

Op deze manier geef je als het ware opdracht aan windows om een URL te openen (in dit geval gewoon een lokaal bestand, maar toch) met de op dat moment standaard ingestelde browser. (mag alles zijn, IE of Firefox, maakt niet uit) Dit werkt echt perfect! Op alle pc's en ook op onze oude Citrix server.
Echter, nu gebeurt er niets!

De reden:

Als ik via een omweg, binnen dezelfde sessie IE open, en bij "Internet Options" tabblad "Programs" kijk, dan zie ik dat IE niet de standaard browser is (Voor Firefox geldt hetzelfde). Zodra ik op "Make Default" klik, en terugga naar mijn rapportage, dan werkt het ineens wel.
Je zou verwachten dat dit het probleem oplost omdat je ervanuit gaat dat deze setting wordt onthouden. Niet dus! De eerstvolgende sessie loop je weer tegen hetzelfde probleem aan, en moet je weer eerst een default browser aangeven.

Hoe zorg ik ervoor dat IE de standaard browser wordt en blijft, voor alle huidige en nieuwe gebruikers? Een policy op gebruikersnaam nivo zal niet werken, want men logt met dezelfde naam in op de Citrix als op hun eigen pc. Lokaal sta ik het wel toe dat ze zelf bepalen welke browser ze default willen gebruiken. Dus ik wil dit niet afdwingen met een policy.

Ter info:

Het betreft 2 x een Citrix Presentation server 4.5 op Windows 2003.

Ik heb tevens een topic lopen op de forums van Citrix:
http://support.citrix.com...orumID=137&threadID=99835

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:17

BFS

Rude awakening

wicked1980 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 11:11:

Hoe zorg ik ervoor dat IE de standaard browser wordt en blijft, voor alle huidige en nieuwe gebruikers? Een policy op gebruikersnaam nivo zal niet werken, want men logt met dezelfde naam in op de Citrix als op hun eigen pc. Lokaal sta ik het wel toe dat ze zelf bepalen welke browser ze default willen gebruiken. Dus ik wil dit niet afdwingen met een policy.
Toch een policy gebruiken en dan met loopback processing of een WMI filter werken?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• wicked1980
BFS schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 11:39:
[...]

Toch een policy gebruiken en dan met loopback processing of een WMI filter werken?
Dus de policy alleen toe laten passen in een vooraf gedefinieerde Username / Computername combinatie?

Toch vraag ik me ook nog steeds af waarom die setting niet onthouden wordt

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

wicked1980 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 11:44:
[...]
Toch vraag ik me ook nog steeds af waarom die setting niet onthouden wordt
Mandatory profiles voor Terminal Servers?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je gebruikt niet toevallig content redirection van Citrix waardoor Citrix probeert de PDF file lokaal te laten openen? :)

• wicked1980
elevator schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:56:
Je gebruikt niet toevallig content redirection van Citrix waardoor Citrix probeert de PDF file lokaal te laten openen? :)
Heb het even gecheckt, het stond wel aan. Maar ook na uitschakelen geen verschil helaas.

Het begint er op te lijken dat er toch ergens een mandatory profile zweeft, ik ga nog even verder wroeten

• wicked1980
Inmiddels heb ik geprobeerd het probleem te versimpelen, maar duidelijker wordt het nog niet echt.

Ik heb IE7 gepublished als applicatie, maar elke keer dat ik connect moet ik aangeven dat hij de standaard browser is, hij onthoudt het alleen maar binnen de sessie.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-02 00:58

ajhaverkamp

gewoon Arjan

wicked1980 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:50:
[...]
Heb het even gecheckt, het stond wel aan. Maar ook na uitschakelen geen verschil helaas.

Het begint er op te lijken dat er toch ergens een mandatory profile zweeft, ik ga nog even verder wroeten
Enig idee wat een mandatory profile is? Zo te lezen niet. Dan heb je dus in je profiel een ntuser.man bestand staan ipv ntuser.dat
Daar hoef je dus niet echt voor te wroeten om dat uit te zoeken, tevens is het iets wat je zelf bewust zo ingericht moet hebben.

This footer is intentionally left blank

• wicked1980
ajhaverkamp schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:30:
[...]

Enig idee wat een mandatory profile is? Zo te lezen niet. Dan heb je dus in je profiel een ntuser.man bestand staan ipv ntuser.dat
Daar hoef je dus niet echt voor te wroeten om dat uit te zoeken, tevens is het iets wat je zelf bewust zo ingericht moet hebben.
Ik heb het nooit gebruikt, maar inmiddels wel een aardig beeld wat het is.
Daarom is het zo raar, hij gedraagt zich wel alsof er een mandatory profile draait, maar dat is gewoon niet zo

• wicked1980
Het vreemde is ook dat een veranderde startpagina wel onthouden wordt...

Misschien ligt ie7 wel overhoop, ik ga ze op allebei de servers verwijderen. kijken wat er gebeurt

• wicked1980
Iemand nog suggesties?
Pagina: 1