Toon posts:

[Macbook] Volume erg hoog

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb sinds een week een nieuwe macbook aangeschaft.
Deze wil ik gaan gebruiken voor het draaien met traktor en ableton.

[Ik heb nog geen midicontroller] maar ik heb de laptop wel aangesloten op mijn huidige mengpaneel (VMX300)... maar het volume is overdreven hard.
De lage tonen zijn zo hard dat het geheel heel hard klinkt.

Zelf op een volume wat mijn boxen normaal wel aankunnen is het met het geluid van de out van mijn macbook extreem hard.... als ik de lage tonen uitzet klinkt het wel goed.
Als ik het algemene volume van de macbook zachter zit wordt het minder maar is het niet goed genoeg om te draaien.

mijn gewone (windows XP) computer geeft wel gewoon fatsoenlijk geluid

Waar kan dit aan liggen en hoe kan ik dit oplossen?

amen :+

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-02 02:34
Ik raad je sowieso al aan om een andere geluidskaart te kopen voor het mixen.

Verwijderd

Topicstarter
en wat voor eentje raad je aan?

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

De audiochip in de MacBook is een vrij simpele Intel High Definition Audio oplossing met doorgaans een Realtek of Broadcom A/D chip. Wanneer je serieus met mixen aan de slag gaat wil je toch liever een dedicated geluidsoplossing. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de externe oplossingen van M-Audio. Voor recording gebruik ik zelf een M-Audio Firewire Solo, maar voor mixing is er ook aardig wat te krijgen.

Launching containers into space

Verwijderd

Ik heb even voor je gekeken, maar ik gok dat er iets mis is met de andere apparatuur die je gebruikt, of dat je ergens een instelling verkeerd hebt staan. Luisterend naar de output van mijn macbook zou ik niet durven zeggen dat op een bepaald deel van het spectrum nadruk legt. Heb je in traktor of live niet een rare eq boost ergens staan of zo? Als ik 0 dBFS ruis uit mijn macbook stuur, komt die namelijk mooi op 0 dB mijn mixertje binnen :)

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-02 02:34
ik heb zelf de http://www.native-instruments.com/index.php?id=audiokontrol1 vooral met traktor is deze kaart ideal door de 4 gescheiden kanalen.

Verwijderd

Is dit niet omdat het een koptelefoon uitgang is? En dat je beter de optical out kunt gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb uiteindelijk wat liggen stunten met het mengpaneel en heb het dus kunnen verhelpen
blijkbaar is het linkse kanaal niet goed genoeg (ik heb het vroeger nooit gebruikt omdat ik de draaitafels in het midden en rechts had)... of iets dergelijk voor de laptop...

echter nu ik deze op het middelste kanaal heb aangesloten doet hij het gewoon goed :)

dankjewel voor de hulp!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
Was de linkse aansluiting dan niet voor een platenspeler? Die hebben doorgaans een lage output namelijk..

• wallie-s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-01 12:25
Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:41:
Ik heb even voor je gekeken, maar ik gok dat er iets mis is met de andere apparatuur die je gebruikt, of dat je ergens een instelling verkeerd hebt staan. Luisterend naar de output van mijn macbook zou ik niet durven zeggen dat op een bepaald deel van het spectrum nadruk legt. Heb je in traktor of live niet een rare eq boost ergens staan of zo? Als ik 0 dBFS ruis uit mijn macbook stuur, komt die namelijk mooi op 0 dB mijn mixertje binnen :)
hmm, dat is gek, want 0dBFS zou in theorie iets van -12dBm moeten zijn op je mixer/meter ;)

Verwijderd

wallie-s schreef op maandag 03 maart 2008 @ 15:55:
[...]

hmm, dat is gek, want 0dBFS zou in theorie iets van -12dBm moeten zijn op je mixer/meter ;)
offtopic:
Dat ligt aan waar je 0 referentie ligt. Bij mijn mixer geldt (zoals bij de meeste mixers) 0dB= +4dBu. -12dBm = -23 dBu = 0,06V RMS. Lijkt me wat weinig.
Pagina: 1