Toon posts:

2e hd WD320 traaaag

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 2e harddisk ( WD: 320 GB) in mijn pc gezet (xp-home). Deze disk is als slave gehangen achter een master. De masterdisk is 80 GB.

Performance van de 2e disk is in mijn ogen naadje. Maar ik wil het graag kunnen kwantificeren.
Met welke software kan ik performance van mijn disken meten? (toegangssnelheid, datadoorvoer etc)
Ik heb een 2e pagefile op de slave gezet. Is dat eigenlijk wel een slim plan?

Hans

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Benchmarken, zou ik zeggen. Staan zat tooltjes beschreven op GoT, dingen als HDtune etc. Google zal je een lange lijst van mogelijkheden geven.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

[google=hdtach]

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
Wat voor schijf is je PATA Master schijf dan. Hou in de gaten dat de snelheid van je PATA wordt bepaald door het langzaamste apparaat op de kabel.....

En ja SATA is ff wat sneller dan PATA..... Voor 15 eurie heb je een SATA controller ingebouwd. Kijkend naar de SATA schijven is het prijsverschil dusdanig dat het soms wel handiger is om voor SATA te kiezen in combo met een extra kaartje....

Carpe Diem

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:01

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Even een vraagje tussendoor: staat je schijf op dit moment op PIO modus ipv DMA?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Dit soort vragen kun je zelf makkelijk beantwoorden door even wat te zoeken.
Als je hier in wat topics kijkt zul je inderdaad programma's als hdtach en atto tegenkomen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.