Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252438

Topicstarter
Hallo iedereen.
Dit vond ik onlangs op internet.

Goedkoop sim-only bellen?
Simpel is slimmer, duidelijker en goedkoper bellen.
De voordelen van Simpel:

Een sim-only abonnement voor maar €2,50 per maand.
Voor € 2,50 abonnement krijg je bij Simpel elke maand:

- 100 gratis minuten naar alle bestemmingen binnen Nederland (m.u.v. 0900-nummers)
- 20 gratis minuten naar andere Simpel gebruikers
- 10 gratis smsjes
- Betaal maximaal voor 10 min per gesprek.
- Bellen met een kpn netwerk
- Controle op de belkosten
Met Simpel maak je gebruik van het hoogwaardige mobiele netwerk van KPN. De oudste aanbieder van mobiele telefonie in Nederland. Betaal maximaal 10 minuten per gesprek Maximaal 10 minuten
Simpel brengt je nooit meer dan 10 minuten per gesprek in rekening. Als je dus een gesprek van een uur hebt zal Simpel je maar 10 minuten in rekening brengen!
Controle op je belkosten door een slim belplafond Slim belplafond

Bepaal zelf je belplafond vanaf € 15,- en heb meer controle over de kosten.
Ideaal voor ouders met kinderen die het gemak van een abonnement wensen met de controle van prepaid!
Als het belplafond bereikt is, je krijgt een sms bij 90% van het belplafond, kan er niet meer uitgaand gebeld worden. Het belplafond kan tussentijds worden aangepast.
Makkelijk overstappen met nummerbehoud.
Het is mogelijk om naar Simpel overstappen met behoud van het oude nummer. Simpel handelt dan de volledige overstap af. De kosten hiervoor worden doorberekend op de eerste factuur en bedragen € 9,-.
En: geen beperkingen of creditcheck!
(ps. Je hebt ook de 5 euro variant p/m)

Alleen het enige nadeel is:
Contractsduur 2 jaar

Dit lijkt me Mischien te mooi om waar te zijn :D .
Heeft iemand ervaring hiermee??

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 252438 op 29-02-2008 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben van plan het te bestellen maar ben bang dat er tog een adder onder het gras zit!

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 252438 op 29-02-2008 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-10-2024

BachW

Tweaker in Noorwegen

offtopic:
Ik wist niet dat U2 ook op de telefoniemarkt te vinden is...

BOINC stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 14:20

Sick Nick

Drop the top!

De adder is hierbij natuurlijk dat ze hopen dat je buiten je bundel komt, dan betaal je ineens 25 cent per minuut of sms. 10 minuten bellen is dan net zo duur als heel je abo voor 100 minuten en 10 smstjes. Stuur je meer dan die 10 berichten die je erbij krijgt mag je ook flink bijbetalen uiteraard en met die 25 cent per bericht gaat dat hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sick Nick schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 11:04:
De adder is hierbij natuurlijk dat ze hopen dat je buiten je bundel komt, dan betaal je ineens 25 cent per minuut of sms. 10 minuten bellen is dan net zo duur als heel je abo voor 100 minuten en 10 smstjes. Stuur je meer dan die 10 berichten die je erbij krijgt mag je ook flink bijbetalen uiteraard en met die 25 cent per bericht gaat dat hard.
Ahaa, maar dr stond tog dat je het zo kan instellen dan als je aan de 90% komt dat ze dan een sms sturen of dat je kan instellen om niet meer te kunnen bellen als je over de 90% gaat??
Of las ik dat nou verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hahha thanx.
Ik zat ook al te denken, is er niet iets fout aan de titel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:00
Anoniem: 252438 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 11:06:
[...]

Ahaa, maar dr stond tog dat je het zo kan instellen dan als je aan de 90% komt dat ze dan een sms sturen of dat je kan instellen om niet meer te kunnen bellen als je over de 90% gaat??
Of las ik dat nou verkeerd?
Dat is wel bij een minimaal bedrag van 15 euro, dus niet bij die 2,50. En je krijgt een sms bij 90%, je kunt niet meer bellen als je aan de 100% zit.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmmm, maar dan nog lijkt het me wel interesant om te doen ondanks dat je ook in 1 x de baonomentskosten en de inschrijfkosten van 70 euro moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modalen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:21
Ook qua privacy zitten er nogal wat adders onder het gras:

Simpel gebruikt persoonlijke gegevens voor:

# Ten behoeve van het (doen) uitgeven van (al dan niet elektronische) gidsen en het aanbieden van abonnee-informatiediensten.
# Het doen van marktonderzoek en marketing- en verkoopactiviteiten (ook na beëindiging van het contract) ten behoeve van de dienstverlening en de verkoop van producten en diensten van SIMPEL.
# De verstrekking aan derden voor direct marketing doeleinden voor zover SIMPEL u in het kader van de betreffende dienst heeft geïnformeerd (hier wordt dus niet gerept over evt. opt-out).
# Het doen van automatische telefonische oproepen aan uw telefoonnummer (voice broadcasts) met aanbiedingen voor producten en diensten van SIMPEL.
# Het aan u verzenden van elektronische berichten met aanbiedingen voor en informatie over producten en diensten van SIMPEL (zoals bijvoorbeeld SMS, e-mail en IM boodschappen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Modalen schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 10:26:
Ook qua privacy zitten er nogal wat adders onder het gras:

Simpel gebruikt persoonlijke gegevens voor:

# Ten behoeve van het (doen) uitgeven van (al dan niet elektronische) gidsen en het aanbieden van abonnee-informatiediensten.
# Het doen van marktonderzoek en marketing- en verkoopactiviteiten (ook na beëindiging van het contract) ten behoeve van de dienstverlening en de verkoop van producten en diensten van SIMPEL.
# De verstrekking aan derden voor direct marketing doeleinden voor zover SIMPEL u in het kader van de betreffende dienst heeft geïnformeerd (hier wordt dus niet gerept over evt. opt-out).
# Het doen van automatische telefonische oproepen aan uw telefoonnummer (voice broadcasts) met aanbiedingen voor producten en diensten van SIMPEL.
# Het aan u verzenden van elektronische berichten met aanbiedingen voor en informatie over producten en diensten van SIMPEL (zoals bijvoorbeeld SMS, e-mail en IM boodschappen).
Dat er kwa privacy een adder onder het gras zit is niet zo'n punt.
Er zijn zoveel bedrijven die hetzelfde doen als simpel.
Alleen is het gewoon raar dat ze voor zo weinig geld zoveel belminuten aanbieden.
Heeft iemand verder dit abonoment gehad??
Zo ja, wat is zijn/haar ervaring ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 252438 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 09:53:
[...]

Dat er kwa privacy een adder onder het gras zit is niet zo'n punt.
Er zijn zoveel bedrijven die hetzelfde doen als simpel.
Alleen is het gewoon raar dat ze voor zo weinig geld zoveel belminuten aanbieden.
Heeft iemand verder dit abonoment gehad??
Zo ja, wat is zijn/haar ervaring ermee?
up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:45
Ik bel zelf met Simpel, althans, ik heb het als tweede abonnement voor de lange gesprekken.. Anyway, bellen gaat prima. Zolang je binnen de bundel belt verdient Simpel simpelweg niets aan je, sterker nog, dan maken ze verlies, als je al je minuten op belt naar niet-Simpel nummers. De winst zit hem in het buiten de bundel bellen, maar dat geldt eigenlijk voor de meeste simonly's.
Simpel berekent voor een gesprek buiten de bundel nooit meer dan 2,50. Door een foutje in hun systeem wordt dit overigens wel verkeerd weergegeven op MijnSimpel. Ik heb al meerdere gesprekken van langer dan 2 uur gevoerd, en deze lijken 2x te worden aangeslagen. Ik heb hier echter contact over gehad met de eigenaar van Simpel, en die verzekerde mij dat dit niet zo gefactureerd wordt. Het had iets te maken met de manier waarop KPN de gespreksgegevens aanlevert, op de factuur wordt dit gecorrigeerd.

Als dit abonnement goed aansluit bij je belgedrag kan je het gerust afsluiten. Let er wel even op dat gesprekken altijd op hele minuten worden afgerond. Uitgaande van een gemiddelde gespreksduur van 2 minuten verlies je 25% op je bundel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-11-2023
Ik heb eens zitten rekenen aan de belkosten die ik verstook via mijn SIM-box. Als iemand mij belt terwijl ik niet thuis ben, belt die SIM-box weer uit naar mijn mobiel. Dat gaat Simyo - Simyo en kost 7 cent per minuut (1e minuut altijd, dus minimaal 7 cent per gesprek).

Kijk ik naar de afgelopen maanden dan was januari het goedkoopst met 31 belminuten (uitgaande van de Simpel afronding naar boven) voor 2,46. En februari het duurst met 77 belminuten voor 6,33. Maart zat daar iets onder met 68 belminuten voor 5,61. Over die drie maanden zou ik met Simpel iets meer dan de helft betaald hebben dan wat ik nu aan Simyo kwijt ben.

Onder de 36 minuten per maand is Simyo-Simyo goedkoper en boven de 125 minuten per maand ook (bij het Simpel abo van 2,50). Toch iets om in de gaten te houden. En tegen de tijd dat mijn Simyo beltegoed op is nog eens gaan rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05 04:58
@ hierboven, reken dan ook even de € 70 afsluitkosten mee die Simpel (eenmalig) berekend....

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 20:02
waarom zou je nou voor dit abo gaan... €70/24 is bijna 3 euro... dan ben je alsnog 5.50 kwijt per maand... dat is toch niet zo bijzonder? kijk dan ook eens naar vodafone scherp, zeker als je een abo wilt van 12mnd en evt meer smst. vodafone scherp heeft geen afsluitkosten en kost bijv €8.95 voor 250min en 75 sms... mss net zo aantrekkelijk en het vodafone netwerk doet niet onder voor kpn hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Wobcat schreef op donderdag 24 april 2008 @ 05:36:
@ hierboven, reken dan ook even de € 70 afsluitkosten mee die Simpel (eenmalig) berekend....
Je bedoelt de €10,00 administratie/aansluitkosten? Bij simpel betaal je de abonnementskoten vooruit, voor het €2,50 abonnement betekent dat in één keer €60 ophoesten voor de abonnementskosten, en €10,00 administratiekosten (=toaal €70,00). Bij het €5,00 abonnement betaal je het abonnementsgeld in twee termijnen, de eerste aan het begin van het eerste jaar (€60) en de tweede aan het begin van het tweede jaar (wederom €60). Ook hierbetaal je eenmalig €10,00 administratie kosten. Totale kosten: €130.

Simpel brengt geen afsluitkosten (kosten bij het beeindigen van je contract) in rekening voor zover mij bekend. Zou wel erg dom zijn als ik daar overheen heb gekeken :P Maar zo even snel door de voorwaarden bladerend zie ik dat nergens staan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JJapie schreef op donderdag 24 april 2008 @ 07:57:
[...]

Je bedoelt de €10,00 administratie/aansluitkosten? Bij simpel betaal je de abonnementskoten vooruit, voor het €2,50 abonnement betekent dat in één keer €60 ophoesten voor de abonnementskosten, en €10,00 administratiekosten (=toaal €70,00). Bij het €5,00 abonnement betaal je het abonnementsgeld in twee termijnen, de eerste aan het begin van het eerste jaar (€60) en de tweede aan het begin van het tweede jaar (wederom €60). Ook hierbetaal je eenmalig €10,00 administratie kosten. Totale kosten: €130.

Simpel brengt geen afsluitkosten (kosten bij het beeindigen van je contract) in rekening voor zover mij bekend. Zou wel erg dom zijn als ik daar overheen heb gekeken :P Maar zo even snel door de voorwaarden bladerend zie ik dat nergens staan :Y)
Ik denk dat ik tog maar eens een simpel abonoment ga nemen.
Ik bel niet vaak maar als ik met mijn vriendin bel dan zijn we zo 25 a 30 min kwijt.
Ik gebruik tijdelijk pre-paid en daar ben ik per maand meer dan 30 euro aan kwijt :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Misschien een interessante aktie voor mensen die Simpel overwegen. Bij bestelmaar is er een aktie dat je SIMPEL kan afsluiten voor in totaal 25,-. Je krijgt dan 2 jaar 100 belminuten. Aktie op basis van sponsoring.

Daarnaast wordt gevraagd jaarlijks een enquête over het netwerk in te vullen. Bij de aktie staat niet vermeld dat het om een Simpel abonnement gaat. Maar de specificaties komen overeen en het is ook aan users van een ander forum bevestigd,

Zelf heb ik hier geen ervaringen mee. Ik heb wel goede zaken met het moederbedrijf gedaan. (Ik test een van de andere netwerken). Deze akties gaan op basis van cashback. (Het is dus handig als je hiermee bekend bent). De actie kan tussentijds beëindigen of wijzigen. Als je op zeker wilt spelen, raad ik aan om het netwerk per e-mail te laten bevestigen. P.S Geen spam, check me posthistory maar ;) Gewoon een goede deal. Ik heb zelf trouwens geen voorkeur voor Simpel, vanwege het normaliter vooraf betalen van de abokosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
De actie van bestelmaar gaat zeer waarschijnlijk zonder medeweten van Simpel, anders zouden ze het niet zo 'verborgen' op hun site zetten. Op cashbacks rust tegenwoordig een taboe, jammer genoeg..
Overigens moet je bij deze actie nog steeds zelf de abonnementskosten voorschieten ;) Je krijgt de cashback van €45,00 pas na 4 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-11-2023
Als dat zonder medeweten van Simpel gaat vraag je je af wat de beweegredenen van bestelmaar zijn om 45 euro cashback te geven. Ik snap sowieso al niet dat er bij zo'n abo nog cash overblijft om back te geven, maar zonder medeweten van Simpel wordt het al helemaal raadselachtig.

Waar zit de adder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jan-E schreef op zondag 27 april 2008 @ 13:51:
Als dat zonder medeweten van Simpel gaat vraag je je af wat de beweegredenen van bestelmaar zijn om 45 euro cashback te geven. Ik snap sowieso al niet dat er bij zo'n abo nog cash overblijft om back te geven, maar zonder medeweten van Simpel wordt het al helemaal raadselachtig.

Waar zit de adder?
Inderdaad, er moet tog wel een adder zitten want dit lijkt me wel onwaarschijnelijk.
Dat je alleen 25 euro moet betalen voor 2 jaar 100 belminuten p/m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Daar is niks onwaarschijnlijks aan, zo werkt de telecombunsiness al jaren. Dealers ontvangen bonussen van de providers voor het aanbrengen van nieuwe klanten. Bestelmaar kiest ervoor om een deel van de bonus door te geven aan de klant om zo een extra scherpe aanbiedingen te kunnen doen. Voordeel voor Bestelmaar is dat ze op deze manier extra veel klanten binnen halen, wat a) goed is voor de omzet, en b) mogelijk een hogere bonus voor ze oplevert per aansluiting. In veel gevallen is het zo dat providers aan dealers een extra hoge bonus geven wanneer er een bepaald target behaald is.. Genoeg redenen dus voor Bestelmaar om een dergelijke actie neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152545

Bij Simpel betaal je ook kosten om aangesloten te worden, iets wat bij andere providers vaak niet het geval is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-05 21:01

BertV

Handgemaakt

Ik zie veel administratiekosten en ingewikkelde constructies bij "Simpel".

Bij Debitel betaal je 2,95 (nu weer 3,95) voor zo'n Simonly.

Hierbij zijn er geen voorwaarden, behalve dan dat je moet zorgen dat je niet over de 15,- bundel heen belt.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-03 20:52
Zo, dit lijkt echt te goed om waar te zijn. Waar zit het addertje? 100 minuten voor 2.50 is maar 2.5 eurocent per minuut. Ik zat op internet rond te kijken om over te stappen van mijn prepaid. Die is 25 cent per minuut, dit zou dan dus een factor 10 (!) goedkoper zijn.

Wat ik dus niet vertrouw is dat bij hun vraag/antwoord op simpel.nl heel toevallig bij de vraag: 'waar worden mijn persoonsgegevens voor gebruikt?'' (categorie klantenservice) en de vraag 'Toelichting eerste rekening' (categorie facturatie) er dus geen antwoord staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:32

timovd

Voorsprong door techniek

Even een flinke kick.
Mijn contract bij Telfort loopt over 3 maanden af (opgezegd; had een goede deal gesloten voor 2 jaar).
Geldt maximaal 10 minuten per gesprek binnen de bundel? VB: Als ik 10 gesprekken van een uur voer, heb ik precies 100% van de bundel gebruikt aan belminuten (bij een abo van €2,50).
Ik zie nergens iets over belminuten (of sms'jes) meenemen naar de volgende maand. Weet iemand hier iets over? Dit zal natuurlijk ook één van de nadelen van Simpel zijn.

Is er al iemand overgestapt die zijn ervaringen kan delen? Met name ben ik wel benieuwd naar de procedure van het nummerbehoud.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:15
Belminuten kan je niet meenemen naar de volgende maand; ze zijn maar 1 maand geldig.

Ik heb voor mijn ouders 2 abo's afgesloten. Beide nummerbehoud en dat is gewoon goed gegaan. Verder is het nog moeilijk om conclusies te trekken na 2 weken ofzo.

Wat ik tot nu toe als 'addertje' heb gezien is dat bellen naar Voicemail niet binnen de bundel valt.

[ Voor 17% gewijzigd door heuker op 23-06-2008 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
De 'betaal maximaal 10 minuten per gesprek'-regel geldt niet binnen de bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Ferry, Met mijn "oude" abo van Telfort is het gratis. Bij de meeste (alle?) providers gaat het van de belminuten af. Het is wel een vast tarief per gesprek.
JJapie, jammer. Dan heb je er dus niet zo veel aan, aangezien je zuiniger bent als je al over je bundel bent.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-04 14:53
Mwah, ik heb ook een Simpel abbonement en je betaalt per gesprek standaard 1 minuut. Dus het is altijd 1 minuut + gespreksduur wat natuurlijk naar boven wordt afgerond. Als je net als mij, veel korte gesprekken heb, dan ben je wel heel erg snel door je minuten heen :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

1+minuut gespreksduur klopt niet helemaal; tijdsduur wordt naar boven afgerond ;)
da's wel het grootste pluspunt, praktisch direct erna is een gesprek in de Lopende Kosten te zien.

overigens is die voicemail een drama. uitzetten met sms UIT naar 1233 leverde na 2x bij m'n vader nog steeds een voicemail op. toen ik mijn 2e nummer activeren wilde en dat niet lukte (inlogcode werkte niet) gebeld. na 2 minuten lijn verbroken, en keer erna ruim 8 minuten later iemand aan de lijn die zorgde dat ik kon inloggen.

voicemail zouden ze uitzetten op beide nummers. 1e nummer heeft nog voicemail dag later, 2e nummer per sms uitgezet en je krijgt nu 'n bandje dat voicemail is uitgezet als je er naar belt (of dat kosten voor beller oplevert moet ik met prepaid eens checken).

mailen kun je ze niet en je telefoonteller qua tijd is niet echt betrouwbaar.

kleine catches: sms ontvangen in buitenland kost 0,01 per keer (nooit elders gezien); elke wijziging via de site zoals waarschuwing belplafond levert smsje op dat buiten je (sms)bundel berekend wordt; die saldoherinnering kost ook een sms'je.

heb die bestelmaaraanbieding genomen, maar weet wel dat ik het plaatje samenvattend liever paar euro voor simonly van een andere toko ga na de 24 maanden.

[ Voor 4% gewijzigd door tweaktubbie op 01-08-2008 16:39 ]

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Hoe kunnen ze nou kosten in rekening brengen voor het ontvangen van een sms (in het buitenland)? :s
Ik ga het ook maar "proberen" voor 24 maanden. Als ik over mn bundel heb, pak ik de telefoon van de zaak. Dit wordt dan van mn (netto) loon ingehouden.
Ik had < 2 jaar geleden een goede deal bij Telfort 100 + 50 minuten voor 2,95 en gratis voicemail. Ze waren toen nog een van de weinigen waarbij je voor elke seconde betaalt. Volgens mij heeft geen enkele club dit meer. De eerste minuut betaal je volledig. Omdat ik een telefoon van de zaak heb, kan ik dit risico nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Ik snap er echt niets meer van. Gisteren is ineens alles weer tot de 13e bijgewerkt. Overzicht van 01-08 t/m 15-08 opgevraagd, 00:59:00 gebeld en als Bedrag 5,25 (excl BTW) staan??? Maandfactuur juli van 0,00 is op 6/8 aangemaakt, dus saldo zou per 01/08 weer op 100 minuten enzovoorts moeten staan. Komt dit bij anderen wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:30
Voor mensen die het interessant vinden om te kijken hoeveel duurder/goedkoper ze uit kunnen zijn bij Simpel heb ik een 'Simpel Generator' in elkaar geschroefd. Je vult gewoon het aantal belminuten & smsjes per maand in en mijn eenvoudige scriptje rekent even uit wat voor rekening je kunt verwachten. Ik ga wel altijd uit van het €5,00 abonnement omdat in mijn optiek die van €2,50 waarschijnlijk voor niemand interessant is maar als er vraag naar is wil ik dat ook wel even inbouwen (dat je gelijk ziet welk abonnement interessanter is).

Het script houd overigens geen rekening met het feit dat je nooit meer dan 10 minuten per gesprek betaald (tot maximaal 60 minuten). En het houd ook geen rekening met de gratis belminuten naar andere Simpel gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-05 21:01

BertV

Handgemaakt

timow schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 19:28:
Hoe kunnen ze nou kosten in rekening brengen voor het ontvangen van een sms (in het buitenland)? :s
Dat kan blijkbaar maar zo.
Ik zag dat ze bij Debitel schermen met het feit dat ze het niet in rekening brengen.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Van het weekend uit onverwachte schoonfamiliehoek geconfronteerd met Simpel. Zij hadden in mei Simpel genomen en dat ging goed. Totdat zij nu hun beide nummers in Italie niet kunnen gebruiken, nergens blijken ze een connectie te kunnen maken. (En ja, eerder debitelsim erin met autoselect van provider). Pas na 2 maanden kun je in het buitenland bellen, maar nu dus *niet* automatisch. Vervelend, aangezien ze voor een ziektegeval hier onbereikbaar zijn.
En dan merk je weer hoe goedkoop goedkoop kan zijn; geen klantenservice buiten maandag-vrijdag van 9-17 die dit kan rechtzetten. Pas maandag een mogelijkheid door ons hier te regelen. Mocht je nog op vakantie gaan, check je MijnSimpel en de servicedesk, hoe moeilijk je er ook doorkomt

Simpel heeft vandaag via de mail van m'n schoonouders wel gereageerd op het niet kunnen bellen in het buitenland, er stonden bij Simpel een paar "instellingen" verkeerd. Het werkt nu weer, maar slordig dat het verkeerd stond (iedereen met Simpel komt er op 1 manier achter).

Wat kwalijker is: ik heb vier dagen daarvoor (!!!) naar zelfde mailadres een mail gestuurd over de verkeerde/onjuiste Lopende Kosten-info (59 minuten gebeld dus binnen 100-bundel, echter meer dan 6 euro lopende kosten). En DAAR reageert men niet op.

Oja, gisteren meerdere keren proberen te bellen naar ze, maar na 3 minuten wordt je connectie verbroken. Tijdje terug kon je door 1 of ander getal in te drukken in de wacht blijven. Nu ook niet meer... Helaas google ik meer klachten en frustraties.

[ Voor 5% gewijzigd door tweaktubbie op 20-08-2008 20:46 ]

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Wat mailde simpel eind augustus terug:
Van: Simpel [mailto:info@simpel.nl]
*knip*
Het overzicht op de persoonlijke pagina kan afwijken van de werkelijke kosten. Dit zal op de factuur gecorrigeerd worden. Dit probleem is bij ons bekend en er wordt hard gewerkt dit op te lossen.
Vorige week vrijdag weer gemailed bij telefonische onbereikbaarheid van de helpdesk, geen reactie. Vandaag dus maar deze mail erachteraan gestuurd.
Ik constateer dat gisteren onderstaande afschrijving per machtiging heeft plaatsgevonden. Deze is voor elke eurocent onterecht en incorrect. Reeds 15 augustus heb ik per mail (bij telefonische onbereikbaarheid door overbelasting/drukte) gesignaleerd dat uw administratiesysteem onjuiste informatie weergaf. Hierop bevestigde u dat de problemen bekend zijn en gecorrigeerd zouden gaan worden.

*KNIP*

Het moge duidelijk zijn dat in augustus 69 minuten gebeld is en u daar 7,35 excl / 8,76 incl btw in rekening brengt, terwijl er 100+20 belminuten+10 sms’jes beschikbaar gesteld worden zonder dat daar kosten voor worden berekend.
Ik betreur dat Simpel na bijna weken nog onmachtig is gebleken het probleem op te lossen en te corrigeren. Binnen 14 dagen verzoek ik u dan ook de creditering uit te voeren en mij per mail of post daarvan te berichten. Mocht ik –over drie weken- op de factuur over september 2008 geen creditering aantreffen, dan zie ik mij genoodzaakt de incasso te laten storneren.

Gezien de tot nu toe ontoereikende serviceverlening en minimale telefonische beschikbaarheid van uw klantenservice (meer dan 15 keer ervaren op wisselende tijdstippen dat na 3,5 minuut de verbinding wordt verbroken a 0,10 per minuut) geef de voorkeur aan het contract te ontbinden, waarbij u de door mij vooruitbetaalde factuur van 70 euro (voor 24 maanden) naar verhouding terugbetaalt. Uiteraard voor de nog niet gebruikte circa 20 maanden. Het is maar een suggestie.
De tijd, kosten en moeite die ik tot nu toe heb moeten steken in het PROBEREN te bereiken van de telefonische helpdesk en diverse mails steekt schraal af bij de korte antwoorden en het niet oplossen van voortdurende fouten in de administratieve systemen van Simpel.
Was juist bij Debitel weggegaan na allemaal administratief gedoe omdat ik bij Kassa (Vara) had gezien dat Simpel een goedkoop alternatief zou zijn. Heb het echt met die lowbudget-belbedrijven gehad. Liever een bereikbaar bedrijf dat fouten ook corrigeert en dan maar een paar euro meer kost.

Ook leuk detail, met 2 aansluitingen vorige week gebeld en sms't in nederland.
Op ene nummer zijn de sms'jes online niet te zien in het lopende kosten overzicht. Op het andere zie ik 4 telefoongesprekken van afgerond 11 minuten en 2 smsjes. Simpel maakt in hun overzicht daarvan: 6 gesprekken met een duur van 11:02 minuten 8)7

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Gezien de problemen met onjuiste facturen/onlineoverzichten in een ander draadje was ik Simpel verder aan het onderzoeken, en kwam het volgende tegen.

De AV van 1 januari 2006 zijn per 1 augustus/september 2008 aangepast. Naar je mag aannemen alleen voor nieuwe abonnementen geldend. Belangrijkste wat ik in eerste blik zie aan geschrapte zaken:
16. Simpel klachtencommissie
16.1. Indien Klant een klacht heeft omdat zijn schriftelijke klacht niet
tijdig wordt behandeld, of indien Klant bezwaar wil aantekenen
tegen een beslissing van Simpel op zijn klacht, kan Klant dit indienen
door een brief te sturen naar Stichting Simpel t.a.v. Klachtencommissie,
Randstad 22/149, 1316 BM Almere. Deze afdeling zal binnen
een redelijke termijn op het bezwaar inhoudelijk reageren. Een
beroep op de Simpel Klachtencommissie laat onverlet een beroep op
de rechten voortvloeiend uit artikel 18.
17. Klachten en geschillen
17.1. Geschillen tussen de Klant die natuurlijk persoon is en niet handelt
in de uitoefening van een beroep of bedrijf, en Simpel, als bedoeld
in artikel 12.9 van de Wet Implementatie Europees Regelgevingskader
voor de elektronische communicatiesector 2002, kunnen door
Klant worden voorgelegd aan het college van de Onafhankelijke
Post en Telecommunicatie Autoriteit, Postbus 90600, 2509 LP te
Den Haag.
17.2.
17.2.1. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling
genomen, indien de Klant zijn klacht eerst schriftelijk aan
Simpel heeft voorgelegd.
17.2.2. Simpel reageert hierop binnen dertig dagen na ontvangst van de
klacht schriftelijk inhoudelijk, tenzij dat redelijkerwijs niet mogelijk
is. In dat geval wordt aan Klant binnen die termijn schriftelijk
kenbaar gemaakt wanneer de inhoudelijke reactie uiterlijk aan hem
wordt medegedeeld.
17.3. Binnen dertig dagen na ontvangst van de inhoudelijke reactie van
Simpel, dan wel binnen dertig dagen na het verstrijken van de
datum waarop volgens het bepaalde in het tweede lid onder b had
moeten worden gereageerd, kan de Klant het geschil aanhangig
maken bij de Geschillencommissie Telecommunicatie.
17.4. Wanneer de Klant een geschil voorlegt aan de Geschillencommissie,
is Simpel aan deze keuze gebonden. Indien Simpel een geschil aan
de Geschillencommissie wil voorleggen, moet Simpel de Klant
schriftelijk vragen zich binnen vijf weken uit te spreken of hij
daarmee akkoord gaat. Simpel dient daarbij aan te kondigen dat zij
zich na het verstrijken van voornoemde termijn vrij zal achten het
geschil aan de gewone rechter voor te leggen.
17.5. De Geschillencommissie doet uitspraak met inachtneming van de
bepalingen van het voor haar geldende reglement. Het reglement
van de Geschillencommissie wordt desgevraagd toegezonden. De
beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wege van
bindend advies. Voor de behandeling van een geschil is een
vergoeding verschuldigd.
17.6. Klachten over een factuur moet de Klant voor de vervaldatum
van de factuur schriftelijk melden bij de Klantenservice van
Simpel. Is de vervaldatum verstreken, dan wordt de factuur als aanvaard
beschouwd. Simpel doet bij consumenten doorgaans
geen beroep op overschrijding van deze termijn als zij redelijkerwijs
de bezwaren niet tijdig kenbaar konden maken. Betaling van het
gedeelte waartegen bezwaar bestaat, mag niet worden opgeschort.
Kennelijk is Simpel uit de Geschillencommissie (URL) gestapt. Zeer opmerkelijk en roept vraagtekens op. Heb ook geen commmunicatie gehad dat de voorwaarden ook voor bestaande contracten gaan gelden, maar je krijgt zelfs geen sms of mailtje als er een facuur wordt afgeschreven.

Oja, om het NOG simpeler te maken: op de SIMPEL-url van PDFje:
Algemene Voorwaarden Simpel BV voor een Abonnement van Simpel (hierna:
"Algemene Voorwaarden"). Ingangsdatum: [1 september 2008]]
Op de Simpelsite (tekst, geen PDF) staat echter:
Algemene Voorwaarden Simpel BV voor een Abonnement van Simpel (hierna: "Algemene Voorwaarden"). Ingangsdatum: [1 augustus 2008]
:(

[ Voor 7% gewijzigd door tweaktubbie op 10-09-2008 22:10 ]

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Contract eenzijdig aanpassen mag niet zomaar... Meer juridisch materiaal geeft te denken...

Simpel:
1.2. Simpel mag de Algemene Voorwaarden of de Aanvullende, Bijzondere of Actie Voorwaarden wijzigen. Deze wijzigingen gaan vier (4) weken na de bekendmaking in, of op een latere datum die Simpel op de bekendmaking vermeldt.
Juridisch hebben ze dat slim aangepakt, maar...
Ten eerste moet in de oorspronkelijke overeenkomst zijn afgesproken dat de partij in kwestie het recht heeft om de voorwaarden eenzijdig aan te passen. Staat dat nergens, dan mogen de voorwaarden alleen worden aangepast als beide partijen daarmee instemmen.

Ten tweede moet de wederpartij in dat geval het recht hebben de overeenkomst op te zeggen. Dit blijkt uit de wettelijke regeling omtrent algemene voorwaarden: een beding dat een partij het recht geeft de overeenkomst zomaar te wijzigen, wordt vermoed onredelijk bezwarend te zijn (art. 6:237 sub C BW).

En natuurlijk moet je het wel meedelen aan de wederpartij. Je kunt ook in Nederland niet volstaan met een aanpassing op je website. Je zult echt de mensen individueel aan moeten schrijven met de nieuwe voorwaarden.
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
De nieuwe voorwaarden gelden alleen voor nieuwe klanten, en niet voor de bestaande :) Dus néé, er is hier geen sprake van een eenzijdige wijziging.

Simpel heeft overigens het tarief van de klantenservice aangepast naar lokaal tarief :)

Zijn je factureringsproblemen inmiddels opgelost spambam?

[ Voor 29% gewijzigd door JJapie op 14-09-2008 22:20 ]

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

JJapie schreef op zondag 14 september 2008 @ 22:06:
De nieuwe voorwaarden gelden alleen voor nieuwe klanten, en niet voor de bestaande :) Dus néé, er is hier geen sprake van een eenzijdige wijziging.

Simpel heeft overigens het tarief van de klantenservice aangepast naar lokaal tarief :)

Zijn je factureringsproblemen inmiddels opgelost spambam?
@JJ: via andere kanaal reeds contact ;)

Maar blijft curieus dat ze niet via een mailtje melden dat de AV voor nieuwe klanten zijn aangepast; en of het nou per 1 aug/sept ingaat is onduidelijk. Op de site staat ook nog oude tarief (0,10). En geen enkele reactie op de klacht gehad :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:58
Is dit nou nog een beetje aantrekkelijk?
Ik bel/sms voor +/- €5-10 bij tele 2 champion en wil eigenlijk dat vooral sms abbo van €2,50 nemen, opzich zou ik wel binnen de bundel blijven(als ik zo mijn gesprek specificatie bij tele2 zie).
Maar is het wel betrouwbaar?

Ik neem aan dat Belminuten onderling betekent van simpel naar simpel?
En als je dan die minuten opmaakt gaat het toch wel gewoon van je normale belminuten af?
Dit omdat dit abbo voor me vriendin toch ook wel mooi zal zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door kadooosh op 26-09-2008 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Hier wat problemen met Simpel.
Op het begin werd er snel (binnen 2 werkdagen) gereageerd. Nu heb ik afgelopen weken drie mails gestuurd waar ik nog steeds geen antwoord op heb ontvangen.
Onder andere heb ik een mail over de cash-backactie gestuurd. Ik ben inmiddels ruim drie maanden klant en nog steeds geen geld ontvangen (afgesloten via Bestelmaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

timovd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 09:28:
Hier wat problemen met Simpel.
Op het begin werd er snel (binnen 2 werkdagen) gereageerd. Nu heb ik afgelopen weken drie mails gestuurd waar ik nog steeds geen antwoord op heb ontvangen.
Onder andere heb ik een mail over de cash-backactie gestuurd. Ik ben inmiddels ruim drie maanden klant en nog steeds geen geld ontvangen (afgesloten via Bestelmaar).
Op mails heb ik soms binnen een uur, een dag, of [in meeste gevallen] nooit een antwoord ontvangen, na maanden niet. Dus illusies die kant op heb ik niet meer. Klachten over verkeerde facturatie zijn uiteindelijk (mede dankzij bemiddeling/doorsturen via Telecomvergelijker) opgelost. Maar online-status loopt achter, is onduidelijk en wat nou wel / niet bundel viel op facturen blijft puzzelen en niet simpel te zien. Dus Simpel doet op een hoop vlakken z'n naam geen eer aan, je wordt het er hoogstens van.

Bestelmaar heb ik echt maanden achteraan moeten bellen (=0900 duur) en mailen, maar uiteindelijk wel beide nummers het bedrag voor teruggekregen. Heb vooruitbetaald, maar na die 24 maanden hoop ik dat zoals nu Ben Ouderwets (2,50 voor 75 minuten of smsjes) een alternatief bestaat.

Loop geregeld nog aan tegen nummer dat als afgeschermd bij mensen die ik bel doorkomt (terwijl toestel staat op ID doorgeven). Misschien dat het allemaal groeistuipen waren, maar een schoonheidsprijs hebben ze nooit verdiend tot op heden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Net nog maar een mail gestuurd naar Bestelmaar.
Het merkwaardige van Simpel is, is dat voordat ik klant was heel snel een reactie kreeg en nu ik er uiteindelijk ben ingetrapt ik helemaal geen reactie krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
tweaktubbie schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 12:06:
Klachten over verkeerde facturatie zijn uiteindelijk (mede dankzij bemiddeling/doorsturen via Telecomvergelijker) opgelost.
Graag gedaan hoor :Y)

Met wat voor problemen zit jij timo? Misschien kan ik helpen.. Uitbetaling van cashback heeft op zich niks met Simpel te maken, dat is een afspraak tussen jou en bestelmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Weet iemand of het mogelijk is om alsnog (binnen een bep. tijd) van je abonnement af te stappen? Ik ben sinds oktober klant, maar ben ze nu al zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
timovd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 11:34:
Weet iemand of het mogelijk is om alsnog (binnen een bep. tijd) van je abonnement af te stappen? Ik ben sinds oktober klant, maar ben ze nu al zat.
Ik lees een stukje terug dat je problemen hebt met de cashback. Daarvoor moet je bij de winkel zijn en niet bij simpel zelf.

[ Voor 15% gewijzigd door SpiceWorm op 16-12-2008 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Een paar weken geleden heb ik contact opgenomen met Bestelmaar.nl, die mij vervolgens doorverwees naar Simpel zelf :s. Dit weekend heb ik nog een mailtje gestuurd naar Bestelmaar.nl met dezelfde vraag.

Los daarvan ben ik Simpel nu al zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Heeft simpel ook een email adres, heb niet veel zin om uren aan de tel te hangen.

Heb namelijk nummerbehoud aangevraagd en heb nu een mail gekregen dat de incasso is geluk maar kijk ik op mijn simpel.nl dan staat er bij mobiel: Gegevens van 06331602xx wat dus niet mijn nummer is..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
info [aap] simpel [punt] nl

[ Voor 7% gewijzigd door JJapie op 22-12-2008 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Je hebt waarschijnlijk een tijdelijk nummer. Jouw oude nummer gaat pas in als het oude contract is afgelopen.

Edit: Historisch moment: vandaag, om 14 uur 27 heeft Simpel op een mailtje van mij gereageerd.

[ Voor 31% gewijzigd door timovd op 23-12-2008 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
timovd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 13:45:
Je hebt waarschijnlijk een tijdelijk nummer. Jouw oude nummer gaat pas in als het oude contract is afgelopen.

Edit: Historisch moment: vandaag, om 14 uur 27 heeft Simpel op een mailtje van mij gereageerd.
Denk het ook idd, er staat nu Nummerbehoud Nummerbehoud in behandeling.
Duurt wel lang trouwens 8 dec is het geld van me rekening gehaald en het nummer is gekoppeld aan een prepay simmetje.

Nog geen antwoord op me mail, is nu al een week geleden :z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Heb nu me sim nu ontvangen en er staat op dat ie 14/01 naar mijn nummer wordt overgezet.
Heb nu een tijdelijk nummer maar als ik probeer te bellen dan zegt ie dat ik afgesloten ben ;(.
Moet misschien nog een dagje wachten...

Weet iemand toevallig nog een goed prog voor windows mobile om je belminuten bij te houden liefst freeware of voor $5 ofzo.
Gebruik nu phone dashboard maar die kost $15.

Hmm lees op mijnsimpel dat ik een activatiecode moet hebben... staat niks in de brief die ik heb gekregen bij me sim, maar neem aan dat ie apart wordt verzonden.. handig dat ze dat dan ff melden.

[ Voor 20% gewijzigd door kadooosh op 07-01-2009 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Twee maanden geleden heeft Simpel €0,26 te veel geïncasseerd. Omdat de communicatie daar zo traag gaat, heb ik nog steeds geen antwoord. Het gaat mij natuurlijk niet om die paar centen, maar om het feit dat ze verkeerd factureren. Voor mij nooit meer Simpel. Stelletje ***.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Op Telecomvergelijker en Trosradar heb ik ook al geklaagd, net als anderen. Het betreft de juli-factuur waarover ik dit mailde naar ze:
de factuur over de maand juli 2009 klopt niet. Zie hieronder de info van de site MijnSimpel.
Ik heb 100 minuten plus 20 minuten naar Simpel-nummers in de SimOnly zitten. Er is in totaal 116 minuten gebeld, waarvan 69 minuten naar andere Simpel-nummers. Het laatste gesprek van 19 minuten is conform de 'maximaal 10 minuten wanneer je buiten de bundel belt' getarifeerd voor 2,50. Graag dan ook dit corrigeren op de volgende maandfactuur.
Kreeg deze reactie terug:
Op uw factuur van juli zijn enkele gesprekken of sms-berichten 30 juni meegerekend.

Omdat er enige vertraging kan liggen tussen het moment van bellen of sms-en en het moment van registratie, zijn deze belminuten/berichten bij de maand juni gerekend.

In onze algemene voorwaarden heeft u kunnen lezen dat een vertraging mogelijk is en Simpel is hierdoor niet verantwoordelijk voor de eventuele kosten welke hieruit voortvloeien.
Dan moeten ze hun facturenrondje elke maand gewoon pas gaan draaien als alles binnen is van de maand ervoor! Dus gelijk teruggemailed:
Geachte Simpel, uw reactie klopt van geen kant. Pas op 11 juli is de factuur van juni aangemaakt, en wanneer na zoveel dagen Simpel de gegevens niet heeft ontvangen, dan heeft U een organisatorisch/technisch probleem met KPN. Ik doe zaken met Simpel, niet met KPN. Daarachter kunt u zich niet verschuilen.

Het betreft deze gesprekken van juni:
(knip)

In de genoemde algemene voorwaarden (http://www.simpel.nl/AlgemeneVoorwaarden.aspx) kan ik uw escape op uw aansprakelijkheid nergens terugvinden, dus verneem ik graag welk artikel u denkt hier op te laten gelden?

Derhalve blijf ik bij mijn standpunt dat u dit dient te corrigeren. Graag uw reactie binnen 14 kalenderdagen.
Kortom: bij Simpel is er een hoop om simpel van te worden. Als klant hou je je aan je afspraak, maar andersom maken ze er een zootje van

[ Voor 4% gewijzigd door tweaktubbie op 31-08-2009 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108327

Er zitten dikke cobra's onder het gras bij Simpel!

Lees ook even deze http://telecomervaring.nl/ervaringen-met-simpel/ en dit http://forum.www.trosrada...&t=60664&p=913076#p913076 draadje door, wat een ballenclub is dat Simpel zeg!

Hier vind je een verzamelpagina over die Simpele zielen http://simpel.sucks.nl/

Mensen, vergeet vooral niet om even naar Consuwijzer te bellen, ze nemen gelijk op en dragen je klachten over naar de OPTA die een onderzoek zal uitvoeren naar de creatieve boekhoud praktijken van Simpel.

1. Afgelopen donderdag (3/9) een smsje gekregen van Simpel, mijn account is geblokkeerd omdat ik de laatste - onterechte - factuur heb gestorneerd. De Simpel software werkt nl. letterlijk erg simpel, meld je je b.v. aan op 1/10, dan ontvangen zij dit verzoek op 2/10 en moet je per direct 12×5+10=70 euro betalen ONDANKS het feit dat je pas geporteerd kunt worden vanaf je vorige provider op b.v. 1/2 van het volgende jaar! En dan komt het nog sterker, het jaar erop wordt de abonnementsprijs van 12×5=60 euro gewoon weer ingehouden op de factuur van oktober, dus wéér 3 maanden te vroeg… In mijn geval ging het om een periode van 14 juli tot 20 november, ruim 4 maanden dus.

Ik heb dus i.m.o. terecht gestorneerd omdat ik er niet mee eens ben en prompt is mijn account geblokkeerd. Ik heb met Marieke (Simpel) en Anne (Directpay) gesproken, uiteindelijk heb ik het hele bedrag maar overgemaakt om van het gezeik af te zijn en moet maar afwachten of ik dit weekend weer kan bellen!

Simpel consumenten, klaag niet alleen op de diverse fora maar bel even Consuwijzer en geef je klacht door, zij zorgen ervoor dat het bij de OPTA terecht komt en er mogelijk een onderzoek komt naar het creatieve boekhouden van deze dubieuze club. En uiteraard ook bellen naar Radar, als een enkeling belt schiet het natuurlijk niet op!

Mocht het dit weekend niet mogelijk zijn te bellen dan overweeg ik Simpel aansprakelijk te stellen voor de administratieve janboel en probeer ik het abonnement voortijdig kan beëindigen.

2. Update op mijn laatste bericht. Omdat ik het bedrag gisteren (do) om 16:37 u heb overgemaakt en een printscreen heb gestuurd aan Directpay en Simpel, ging ik ervan uit dat ik dit weekend wel weer zou worden aangesloten.

Heb Yolanda van Directpay gebeld, zij krijgt veel meer klachten en zal Simpel op hun policy aanspreken, het ok naar Simpel zou worden verstuurd om 15:30 u waarna ik weer kan worden aangesloten.

Heb Marieke van Simpel gebeld, ze was druk maar heeft later teruggebeld. Alles nog eens uitgelegd en dat ze even naar de mail moet kijken waaruit duidelijk blijkt (ING afschrift) dat ik heb betaald t/m 20/11/2010! Ze zou ervoor zorgen dat ik dit weekend weer kan bellen want ze was toch tot 17:45 u op de zaak…

Nou, je snapt het al, ik ben dus niet aangesloten! Ze heeft niet eens de moeite genomen (was wel afgesproken) om terug te bellen laat staan te e-mailen dat het haar spijt dat het niet is gelukt.

Kortom, maandag is het afgelopen, vanwege de wanprestatie van Simpel eis ik dat mijn nummer wordt vrijgegeven zodat ik kan overstappen naar een echte provider, de rest van het abonnementsgeld (14,5 maand) mogen ze in hun a*s stoppen. Ik ga wel een pre-paid kaart kopen.

3. Update op ontereacte Simpel afsluiting. Ik ben zowaar op zaterdagavond weer aangesloten door Simpel. Hoewel ik nu tot 20/11/2010!!! heb betaald, tussen donderdag 16:37 u (ING bewijs gestuurd dat ik heb betaald) en zaterdagavond ca 20:00 u niet kunnen bellen. Heb er geen woorden voor, Radar/Kassa/Consuwijzer/OPTA wordt wakker en pak ze aan!!!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update voor mensen die denken dat er iets mis is met hun nota van Simpel...

Er is structureel iets mis bij Simpel, dat is me wel opgevallen toen ik Yolanda J. van Directpay aan de lijn had, dit incassobureau is ook niet gelukkig van alle telefoontjes (die trouwens wel 50ct/min kosten).

Vanwege Simpel's creatieve manier van boekhouden en Simpel's administratieve afsluiting van de lopende maand het volgende:

LET OP: Simpel is creatief met het moment van administratief afsluiten van de lopende maand. Als b.v. vrijdag op de 30e valt en de maand heeft 31 dagen, dan sluiten ze de maand gewoon een dag te vroeg af. Is de 31e een werkdag, dan sluiten ze de maand ergens gedurende de dag af.

De belgegevens komen vervolgens doorgaans enkele dagen later, heb je dus NA het afsluiten van Simpel's administratieve maand gebeld (jij weet natuurlijk niet wanneer de streep wordt gezet onder de lopende maand), dan schuiven deze belminuten door naar de VOLGENDE maand!!!

Concreet voorbeeld, je kijkt op 30 april 's morgens vroeg op je "Mijn Simpel" pagina bij "Lopende kosten" en ontdekt dat je nog maar 183 minuten hebt gebeld in de maand april. Simpel heeft de maand al afgesloten want het is Koninginnedag maar dat weet jij dus niet. De aanslag op het koningshuis wordt gepleegd en jij wilt met diverse mensen bellen of ze het al hebben gehoord. In totaal bel je 15 minuten. In de praktijk worden deze 15 minuten doorgeschoven naar de maand mei, bel je nu in deze maand precies 200 minuten en denk je dat je exact binnen de bundel bent gebleven, dan wacht je een surprise van 15 x 0,25 = 3,75 euro.

Dit voorbeeld is nog gunstig bedacht in jouw voordeel, het kan namelijk zijn dat je op de 31e 's morgens wel 183 minuten ziet, maar dat er nog belgegevens onderweg zijn welke nog bij het totaal moeten worden opgeteld. Kortom, het bedrag kan nog veel hoger uitvallen!

Ook het belplafond van minimaal 15 euro is een farce, vanwege de vertraagd ingevoerde belgegevens kun je er al met gemak op tientallen euro's boven zitten (b.v. bellen tijdens vakantie in het buitenland) voordat Simpel ingrijpt met een sms om je te vertellen dat je de belbundel van minimaal 15 euro hebt overschreden en dat je gsm per DIRECT is afgesloten, ook sms en telefoon ontvangen kan niet meer omdat je in het buitenland zit. Dit heb ik deze vakantie in Italië ervaren op 3/8 (en dan denk je dat de nieuwe maand toch is ingegaan?).

Gelukkig was er een mogelijkheid voorhanden op internet te gaan en heb ik in Mijn Simpel de limiet verhoogd, een kwartier later kon ik gelukkig weer bellen en gebeld worden.

Kortom, pas goed op wat je de laatste dagen van de maand verbeld, kijk of je wel ruim onder de 100/200 minuten blijft. In de praktijk zul je dus zelden de GRATIS 100/200 belbundel kunnen benutten...

OPROEP, mensen bel nu eens massaal naar Radar, pas dan zullen ze aandacht schenken aan deze boevenbende!!! Elke maandag v.a. 19:30u kun je gratis bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De "Lopende kosten" zijn alweer 10 dagen niet bijgewerkt!!! Het loopt alweer richting het einde van de maand dus je weet weer niet of je de belbundel al hebt overschreden en mensen vergeet niet dat Simpel op creatieve wijze de maand afsluit (administratief gezien), dat hoeft dus niet 30 september te zijn. Wordt de streep eerder onder de maand gezet dan schuiven je belminuten door naar de volgende maand waardoor je eerder over je bundel belt...

Anoniem: 319335

;) TIP.. Simpel consumenten BV heeft ruim 3 miljoen schuld.. het is maar dat je het weet voordat je twee jaar voorruit gaat betalen!!!!. dit gaat niet lang meer duren!!!!

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

En toevallig zie ik dit op bellen.com staan...

Schuldeiser | 23-9-2009, 16:59

Enorme groei... een hoop beloven... en een enorme schuld (meer dan drie miljoen) prutsers zijn het....en wie zijn uiteindelijk de dupe klanten en leveranciers van Simpel consumenten BV.. maar voor hoelang nog.. dus twee jaar voorruit betalen..hhmm lijkt me niet verstandig!

Need I say more... Nieuw profieltje, niet te googelen bericht - eerst zien geloven O-) en geen waar rook is is vuur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-snel
  • Laatst online: 08-03 13:24
Ondertussen is Simpel er nog steeds (en zit ik er ook al weer een jaar zonder problemen bij). Echter is het internetabbonement wel verschrikkelijk duur (EUR 10 voor 10 Mb). Hoop dat ze hier wat aan gaan doen, anders zal ik toch echt weg moeten daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:58

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

m-snel schreef op maandag 06 september 2010 @ 12:21:
Ondertussen is Simpel er nog steeds (en zit ik er ook al weer een jaar zonder problemen bij). Echter is het internetabbonement wel verschrikkelijk duur (EUR 10 voor 10 Mb). Hoop dat ze hier wat aan gaan doen, anders zal ik toch echt weg moeten daar.
Ik zit nu bijna een jaar bij Simpel en ben tot nu toe altijd tevreden geweest, nooit problemen gehad, overname van mijn 06 nr etc. ging allemaal prima.

Nu is Simpel bezig over te stappen van het kpn netwerk naar t-mobile en wordt ik toch minder enthousiast... een van de redennen om destijds voor simpel te kiezen was toch wel de dekking van het knp netwerk met t-mobile moet ik maar zien wat dat gaat worden.

Vandaag is dus oude sim-kaart gedeactiveerd en moest ik de nieuwe simkaart plaatsen, geen probleem, echter heb ik nu geen data/internet verbinding meer :(

kheb alle APN's eruit gegooid en een nieuwe APN aangemaakt volgens de instelling op de Simpel site... maar no-go toestel kan geen verbinding krijgen! hier baal ik aardig van, data verbinding op ht kpn netwerk ging altijd prima.... iemand tips?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huite
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-01-2023
Chaoss schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 22:08:
[...]
kheb alle APN's eruit gegooid en een nieuwe APN aangemaakt volgens de instelling op de Simpel site... maar no-go toestel kan geen verbinding krijgen! hier baal ik aardig van, data verbinding op ht kpn netwerk ging altijd prima.... iemand tips?
Alle ingevoerde instellingen nog eens goed controleren!
Had het zelfde probleem.
Had een "s" te weinig ingevoerd bij "internet.access.nl"
Hoop dat het bij jou ook zoiets "doms" is.
Simpel momenteel om hulp vragen heeft weinig zin.
De helpdesk is daar overbelast door alle shit na de netwerk wissel naar T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riuujin
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-05 13:25
Ook hier een probleem met geen internet. Alles 3 dubbel gechecked via die toestel hulp van hun maar hij wijgert gprs verbinding te maken. En als ik een MMS probeer te versturen krijg ik "onbekende abonnee" als fout melding. En de helpdesk kan natuurlijk niks doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakura
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-05 16:59
De adder is dat je vooruit moet betalen voor 2jaar dacht het hele bedrag kan ook de helft zijn, misschien is dat niet meer eerst wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Die helpdesk van simpel is echt extreem ruk! echt de allerdomste helpdesk die ik ooit meegemaakt heb.

ik stuur ze een mail "mijn internet doet het niet, ik heb de instellingen gecontrolleerd via het stappenplan op de site en deze staan dus goed"

wat krijg ik als reactie? juist een verwijzing naar de website om de instellingen te controleren!! echt dan lees je de mail niet of je kiest er heel erg bewust voor om je klanten niet te willen helpend! schandelijk gewoon! en dan deden ze er ook nog iets van een week over om dit compleet waardeloze antwoord te geven.

maargoed mijn internet deed het later ineens spontaan en die van mij vrouw ook... vermoedelijk heeft het na de omzettingen van kpn naar t-mobile gewoon bij heel veel mensen niet gewerkt, mijn probleem is dus opgelost maar ik heb wel 2 weken zonder data verbinding gezeten.

Gelukkig merk ik niet dat ik er qua ontvangst/bereik op achteruit ben gegaan sidns de overstap naar het t-mobile netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398349

Simpel is zo simpel nog niet. Stuur je via hun site een vraag (de enige mogelijkheid want simpelweg mailen kan niet) krijg je een stom computergelezen antwoord, want de vraag wordt gewoon niet goed gelezen, probeer je het nogmaals, dan kan dat niet want je hebt al een vraag gesteld en je credits zijn dan blijkbaar op. Wil ik via administratie@simpel.nl de hele handel opzeggen indien ze geen adequaat antwoord kunnen geven op mijn vraag, hoor ik vervolgens niets van hen.

Dit is mijn probleem:
Hoe stel ik het simpel netwerk in mijn Acer be touch E110 toestel? Ik zou met de nieuwe simkaart internet moeten kunnen ontvangen, maar mijn toestel kan geen Simpel internet vinden. In de toestelhulp is de Acer niet te vinden.

Is dit nu zo'n moeilijke vraag? Ik heb tot op heden nog steeds geen antwoord van sinpel gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

hahaha achja zie mijn reactie hierboven... denk dat ik als mijn abbo-periode afloopt dat ik snel overstap.

alhoewel de t-mobile dekking me niets tegnvalt zit ik toch leiver op ht kpn netwerk :P en ik weet nu wat voor lomp bedrijf "simpel" is.

Pagina: 1