DIS Hosting .com domain transfer

Pagina: 1
Acties:

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11 14:55
Zoals de meesten weten is DIS hosting failliet gegaan.
Blijkbaar was het niet belangrijk om de klanten in te lichten zodat deze over kunnen stappen.

Nu is het helaas zo dat ik een drietal domeinen bij hun heb geregistreerd.
2 .NL domeinen en 1 .com domein. De NL domeinen kan ik wel overzetten als het moet.

Maar voor het .com domein heb ik een EPP Key nodig. Verder moet het domein zijn vrij geschakeld voor transfer.

Daar DIS hosting op geen enkele manier meer bereikbaar is vraag ik me af wat nu de mogelijkheden zijn om het domein te redden.

Wanneer iemand tips heeft hoor ik het heel erg graag!

Verwijderd

Als dat domeinnaam op jouw naam staat dan kan je toch kenbaar maken bij Sidn?

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

DizzyWeb

Ondertiteld

Sidn heeft niets met .com domeinen temaken afaik.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wordt die toko niet gewoon voor een prikkie overgenomen door een andere hoster? Denk niet dat alles zomaar in rook op gaat, de aasgieren vliegen al rondjes denk ik ;)

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 19:05
Maar wie zegt dat je daar op wilt wachten...
Voordat alles weer geregeld is heb je waarschijnlijk heel wat downtime.

Wat betreft dat domein, probeer in ieder geval de nameservers om te zetten zodat je niet afhankelijk bent van hun server. Vervoglens zou je even moeten nalezen op de site van de Verisign wat je in dit geval moet doen.

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:19
Misschien is het raadzaam om de whois gegevens op te vragen (www.who.is) en dan te kijken via welk registratie orgaan dishosting de .com domeinen heeft geregistreerd. Als je dan contac opneemt met dat registratieorgaan dan kun je bij hun wellicht de epp-code/auth-id opvragen of een andere regeling treffen.

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Wij hadden ruim 800 domeinnamen via Dis-hosting geregistreerd. In samenwerking met een andere partij zijn we nu nog druk bezig alles te verhuizen.. De auth-codes verkrijgen is inderdaad een probleem.. ik vraag me af wat er gebeurt als Dis-hosting officieel niet meer bestaat.. Vervallen de auth-codes daarmee gewoon?

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

NG schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 11:20:
Wij hadden ruim 800 domeinnamen via Dis-hosting geregistreerd. In samenwerking met een andere partij zijn we nu nog druk bezig alles te verhuizen.. De auth-codes verkrijgen is inderdaad een probleem.. ik vraag me af wat er gebeurt als Dis-hosting officieel niet meer bestaat.. Vervallen de auth-codes daarmee gewoon?
Miscshien kun je via een domaincheck (www.centralops.net) controleren waar de .com ECHT staat, en met die partij contact opnemen?

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik zou inderdaad contact opnemen met de registrar waar je domein geregistreerd is.
Als je dan geen authorisatiecode van DIS kan krijgen kan je misschien direct contact opnemen en op die manier een authorisatiecode krijgen.
Ik begrijp dat er een lock op zit? (is ook te zien in de whois)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• KBDE
Ja er zit inderdaad een lock op.
Ik heb contact opgenomen met www.networksolutions.com waar het domain geregistreerd is.
Nu is het wachten op een antwoord.

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 23:09

The CarNagE Man

SüperG33K

KBDE schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 11:46:
Ja er zit inderdaad een lock op.
Ik heb contact opgenomen met www.networksolutions.com waar het domain geregistreerd is.
Nu is het wachten op een antwoord.
Als de domeinnaam op jou naam en emailadres staat kan je bij Network Solutions gewoon je wachtwoord aanvragen en de authcode krijgen via hun webinterface..
Controleer dat eens..

-TCM

• KBDE
The CarNagE Man schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 11:50:
[...]

Als de domeinnaam op jou naam en emailadres staat kan je bij Network Solutions gewoon je wachtwoord aanvragen en de authcode krijgen via hun webinterface..
Controleer dat eens..

-TCM
Staat helaas niet op mijn naam.... maar op die van een medewerker van www.cobweb.nl (bedrijf dat is overgenomen door isd-holland enz)

Maar goed, er is nog wel hoop in elk geval :)

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 13:41
Ik heb ook mijn .nl domein bij hun lopen, incl. een email interface, nu werkt dus behalve mijn site ook mijn email niet meer. Daarbij ben ik vorig jaar verhuisd en hebben ze mijn nieuwe adres ook nog niet aangepast.

Weet iemand hoe ik dit nu het beste aan kan pakken?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 16:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Een .nl domein is makkelijk. Mits deze op jouw naam staat kun je gewoon naar een nieuwe hoster toestappen en aangeven dat je het domein wilt verhuizen. Zij zullen de verhuizing in gang zetten en klaar (nou ja, na 3 dagen). Na de verhuizing kun je door je nieuwe hoster je adres laten aanpassen (heel officieel hoort dat adres altijd te 'kloppen' maar daar zul je geen problemen mee krijgen).

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

D'r is een bedrijf die de hele handel van DIS heeft overgenomen. Die hebben de hele handel qua servers verhuisd (of zijn er nog mee bezig). Zie http://www.webhostingtalk...dis-hosting-failliet.html. Dan weten de gedupeerden waar ze zijn moeten ;)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Wij hebben al onze domeinen vorige week ook verhuisd toen we het hoorden, maar liggen er ook nog allemaal uit. Gaat om iets van 45 sites. Kan inderdaad enige dagen duren, wij hebben ze vrijdag verhuisd.

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:21
Authkeys gaan in 99% van de gevallen naar het contact mailadres in de WHOIS info, of de afnemer kan het opvragen in het Controle Panel van zijn/haar registrar.

Je zult dus echt met DIS-Hosting in contact moeten komen, of met de partij waar zij je domein geregistreerd hebben, tevinden via de WHOIS.

• Bigfoot
IceStorm schreef op maandag 03 maart 2008 @ 08:52:
Een .nl domein is makkelijk. Mits deze op jouw naam staat kun je gewoon naar een nieuwe hoster toestappen en aangeven dat je het domein wilt verhuizen. Zij zullen de verhuizing in gang zetten en klaar (nou ja, na 3 dagen). Na de verhuizing kun je door je nieuwe hoster je adres laten aanpassen (heel officieel hoort dat adres altijd te 'kloppen' maar daar zul je geen problemen mee krijgen).
Dat zou wel fijn zijn op die manier, nu nog een nieuwe hoster vinden! Mijn .com domein heb ik bij Directnic lopen, dat ging altijd erg fijn, helaas doen die geen .nl domeinen. Hebben jullie nog een tip voor waar ik het .nl domein kan laten lopen? Ik heb het domein nu geforward naar mij Tiscali homepage, dus hosting heb ik niet nodig. Wel heb ik POP3 email en webmail nodig bij dit domein. Bij io/ dis-hosting betaalde ik hiervoor iets van 30 euro per jaar.

edit: bovenaan deze GOT pagina nu een slimme ad van Yourhosting.nl, is dat wat?

[ Voor 4% gewijzigd door Bigfoot op 03-03-2008 11:37 ]

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Dis Hosting is overgenomen door Realhosting. Deze zullen binnenkort wel contact met je opnemen over de verhuizing. Ik zou dus even geduld hebben.

• Bigfoot
Er is idd wel iets gebeurt, als ik nu op mijn domeinnaam klik dan zie ik

www.*******.nl/apache2-default/

en dan als inhoud "IT WORKS"

• MADG0BLIN
  • Nu online
Heineken schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:43:
Dis Hosting is overgenomen door Realhosting. Deze zullen binnenkort wel contact met je opnemen over de verhuizing. Ik zou dus even geduld hebben.
Contact heb ik niet gehad met ze, maar ze hebben in ieder geval het lef om een aantal domein namen die ik al had verhuisd weer terug te halen. Zonder de bijbehorende werkende instellingen... :(
Gaat erg fijn zo. :/

• Bigfoot
Mijn domein en email werkt nog steeds niet, zo moeilijk kan dat toch niet zijn?

• MADG0BLIN
  • Nu online
Hebben ze je niet verhuisd naar Realhosting? Ik heb gelukkig alles weer werkend, maar er liepen er een paar bij Realhosting, die hebben de boel volgens mij overgenomen.
Pagina: 1