[php/mysql] Dropdowns dynamisch vullen en toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Ik ben bezig met een stuk code voor een inventaris beheer systeem,
Hierin heb ik producten, deze producten bevatten "properties" (zoals, Merk/Kleur/Snelheid),
deze properties zijn variabel kwa aantal (niet ieder product heeft er even veel).

De properties staan in 2 databases, 1 met de properties zelf(Merk/Kleur), en 1 met de waardes.(Foundry,Cisco/Rood,Groen).

Ik heb een stuk code gefabriceert om dit doormiddel van dropdowns op te halen, wanneer in het 1e dropdown een propertie wordt gekozen, dan haalt hij deze op van de database, en vult de 2e dropdown met de waardes hiervan.

Het punt waar ik nu op vastloop is dat deze "dupliceerbaar" moet wezen,
met andere woorden, ik wil met een knopje '+', een 2e rij toevoegen, welke ook weer 2 dropdows bevat, zodat er nog een propertie kan worden toegevoegd, etc.

Google bood helaas geen soelaas, alleen uitleg hoe je een dropdown kan vullen :/ , of extra velden met static content (via een javascript array).

Ik dacht in 1e instantie aan onderstaand, alleen het probleem hiermee is, dat wanneer ik meerdere dropdowns heb, ze allemaal wijzigen, wanneer ik er 1 aanklik :P .
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
function reload(form, amount)
{
var val = form.cat.options[form.cat.options.selectedIndex].value;
self.location='index.php?cat=' + val + '&amount=' + amount ;
}
</script>

Verderop op de pagina, haal ik met php en een simpele query de waarde van $_GET['cat'] op, Welke op deze manier voor alle dropdowns hetzelfde wordt, het lijkt me dat dit anders moet kunnen, (voor ieder veld een get meesturen wordt gekkenwerk met 20+ properties)

Kan iemand een zetje in de goede richting geven over hoe ik dit het beste kan doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
ik zou denk ik (als ik je probleem goed begrijp), aan het begin van je script alle mogelijke combinaties van product met properties ophalen en in een (aantal) javascript arrays zetten... vervolgens zou ik alles met javascript afhandelen. Zo kun je eenvoudig de juist dropdowns vullen met de waarden uit de arrays die je in het begin gedefinieerd hebt...
jouw probleem zit hem nu namelijk in dat je de hele pagina refresht en vervolgens al je dropdowns van de $_GET['cat'] laat afhangen... en die bevat maar 1 waarde... dus alle dropdowns nemen die waarde aan...

[ Voor 22% gewijzigd door P.O. Box op 29-02-2008 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Nu online
Edwardvb schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 09:04:
ik zou denk ik (als ik je probleem goed begrijp), aan het begin van je script alle mogelijke combinaties van product met properties ophalen en in een (aantal) javascript arrays zetten... vervolgens zou ik alles met javascript afhandelen. Zo kun je eenvoudig de juist dropdowns vullen met de waarden uit de arrays die je in het begin gedefinieerd hebt...
jouw probleem zit hem nu namelijk in dat je de hele pagina refresht en vervolgens al je dropdowns van de $_GET['cat'] laat afhangen... en die bevat maar 1 waarde... dus alle dropdowns nemen die waarde aan...
hmm, nu ik het zo lees denk ik inderdaad dat dat de beste oplossing is,
Ik ga er zodirect weer even mee stoeien. Alvast bedankt :)