Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-10 08:33
Heeft er hier iemand kennis over LCD panelen?

Ik vraag me af of je een ccfl display in een notebok makelijk kunt upgraden naar een LED display.
Het is een mod, die ik wel wil doen binnen 2 jaar, als blijt dat CCFL verlichting redelijk roze gworden is.

de bedoeling is dat ik een 1440x900 13.3" scherm vind, net zoals in de lenovo x300 laptop, en dan inbouw in een macbook.

Eerste probleem is dat ik geen enkele reseller kan vinden die dit panel verkoopt.
Sowiso zijn er nog maar weinig fabrikanten van LED backlit LCD panels, doch zijn ze nogal obscure.
huidige fabrikanten zijn LG PHILIPS, TMD (tochiba) CMO (chimei..) Samsung
Over sony twijfel ik , maar heb mijn vermoedens dat ze panels toch niet van hun komen.

tweede probleem is dus dat ik dan met een heel ander type display zit. Invertor kan ik al achterwegen laten, maar hoe sluit ik dat dan aan? Aangezien je bij sommige fabrikanten (DELL, XPS M1330) de optie krijgt om wled te instaleren, vermoed ik dat het toch niet zo ingewikkeld is. (alllessinds niet onmogelijk.)

Any1?

http://www.softfocus.be/

Verwijderd

"Het is een mod, die ik wel wil doen binnen 2 jaar, als blijt dat CCFL verlichting redelijk roze gworden is."

Over 2 jaar zijn die LED verlichte panelen wel mainstream hoor :')

Maar over het algemeen worden LCD schermen ook niet roze maar neemt het contrast gewoon af (halfwaardetijd word snel bereikt met die goedkope CCFL's)

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:14
g4wx3 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 01:11:
de bedoeling is dat ik een 1440x900 13.3" scherm vind, net zoals in de lenovo x300 laptop, en dan inbouw in een macbook.
Euhm... En dat gaat zomaar werken? Is van beide de LVDS interface en backlight regeling compatible etc.?
Sowiezo, modden aan notebooks als een macbook, lijkt me alles behalve makkelijk.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Hier kan je alvast mee uit de voeten:

http://spritesmods.com/?art=ledbl

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
Niet om je af te schrikken ofzo, maar displays in laptops zijn niet gemaakt volgens een standaard. dat wil zeggen dat een even groot display uit een andere laptop,wellicht helemaal niet past. hetzelfde geldt voor de aansluitingen en de backlight.
maw als je binnen x jaar iets dergelijks overweegt, informeer hje dan goed voor je voor veel geld componenten koopt!