Toon posts:

acer 5920 vs toshiba a200, max geheugen? (ivm toekomst)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heei

Ik loop nu al een week intensief door reviews etc heen te bladeren op zoek naar een nieuwe laptop. Ik zal niet zeggen dat ik een intensieve gamer ben maar ik wil wel de mogelijkheid hebben om fatsoenlijk te kunnen gamen. Dus viel er al een heel leger aan notebooks af.

Uiteindelijk was mun shortlist ongeveer dit:

acer aspire 5920G-60
toshiba satellite A200-1k6
dell xps 1530
zepto znote 6224W
asus G1S

Zoals je ziet ben ik geen voorstander van grote lompe 17 inch schermen die mijn zielige 1 persoons bed in beslag nemen.

Toen kwam ik op het volgende, web toelie....
Zowel dell als zepto verspreiden hun notebooks enkel via internet en ik ben simpelweg een voorstander van een 3e partij die het moet hebben van service en dergelijke ipv een monopoly bedrijf wat in principe kan doen en laten wat ze willen.

Dan was er nog dat bakbeest van asus, geweldig apparaat, wat un brute kracht! Maar.. mijn god wat un oerlelijk ding is dat zeg. Om nog maar te zwijgen over de glossy palm rests of hoe die dingen dan ook mogen heten waar je pols op rust. Dat gaat toch zwaar smerig worden met mun zweet handen of niet?

In ieder geval, mijn probleem.....

Beide notebooks zijn ongeveer gelijkwaardig imho. De acer net wat sneller en meer dedicated ram op de gpu, de toshiba harman kardon speakers en grote hdd als ik me niet vergis.

Nu is mijn kritieke punt het geheugen!

Beide notebooks hebben 2gb aan geheugen maar de toshiba valt met het oog op de toekomst uit te breiden naar 4gb en de acer zit al aan zun max.

In hoeverre speelt geheugen een rol ten opzichte van snellere cpu en meer dedicated ram op gpu???

Kan me namelijk indenken dat als proggies zwaarder worden je meer hebt aan ram dan aan ghz (denkend aan vista en zun 1gb)

• Flipside
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2024
Dells, Zeptos en Apples zul je ook wel in winkels kunnen kopen als je dat wilt. Bvb. Carrefour verkoopt Dell laptops maar de XPS 1530 hebben ze volgens mij niet.
Alle laptops gebaseerd op het Santa Rosa platform kunnen max. 4 GB RAM aan dus ik snap niet waarom dat een punt is.
Persoonlijk zou ik wel wachten tot de laptops beschikbaar zijn met de nieuwe precessoren van Intel (C2D T8X00, T9X00). Duurt denk ik nog maar een paar weken.
Zelf heb ik een Acer 5920G en ben er erg tevreden over. Het feit dat bij deze de grafische kaart uitwisselbaar is (MXM-II) kan misschien voor jou een voordeel zijn. Het zijn volgens mij alle 5 heel goede laptops maar de graka kan niet bij elke uitgewisseld worden.
De Asus is wel lelijk maar misschien iets leuker speelgoed omdat de FSB (en daarmee ook de CPU) overclockt kan worden. Dat lukt bij de andere 4 bij mijn weten niet.
Nu is er ook wel een groot prijsverschil in je lijst, ze staan zo te zien al op volgorde van prijs.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Tjs, dat MXM-II zou ik niet te zwaar aan tillen. Zo'n beetje elke nieuwe serie van mobile grafische kaarten levert je een nieuwe MXM standaard op. Meest notebooks doen idd gewoon 4GB geheugen. Dat is geregeld in de chipset. De PM965 welke in de acer en de dell zitten hebben deze iig. Om 4 GB aan te spreken heb je wel een 64-bit OS nodig.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:18

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

MXM-II bestond ten tijde van de nVida 6-serie en ATi x00-serie ook al en bestaat nu nog steeds. Dus dat zal niet zomaar worden uitgefaseerd :)

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik weet niet hij lang je van plan bent om met die laptop te gaan doen, maar over 2-3 jaar zijn waarschijnlijk toch alle huidige laptops verouderd. Die 2 of 4 GB ram maakt dan vrij weinig meer uit. Verder weet ik niet wat het prijs verschil tussen die twee is. Als het verschil erg klein is dan zou ik wel gewoon 4GB nemen, maar als het verschil groter is... tja. Ik zou zeggen. Koop gewoon wat je nu nodig denkt te hebben.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Zepto's zijn gewoon te testen, te bekijken, te bevoelen en te kopen bij Zeptoshop.nl, in Den Bosch :)

EDIT: De Acer zit niet aan z'n max, kijk maar in het topic en houd er rekening mee dat als je de 4GB volledig wil benutten je een 64 bit OS moet draaien (wat vaker problemen geeft dan 32 bits OS'n)

@ Flipside: Zepto bv verkoopt al een maand Penryn-procjes :)

EDIT II: Kijk ook naar de resolutie van het scherm! Die Acer bv 15,4" met 1280x800 pixels.. tsjaa

[ Voor 69% gewijzigd door CLB op 01-03-2008 14:19 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:49
Misschien nog een Asus optie: M51Sn met de nieuwste Core 2 Duo, GeForce 9500 512MB? Hetzelfde als de G1Sn, maar dan een normale uitstraling ipv Gaming ultra uber lichtjes onzin design :P

Verwijderd

Topicstarter
De acer zit dus aan zun max met 2gb volgens specs op de site van acer is max geheugen 2gb.... vandaar dat bij mij un belletje gaat rinkelen dat het mobo in de acer veroudert is en ik dus beter kan gaan voor de toshiba

• GENETX
Die Acer wordt tegenwoordig al uitgerust met 3GB volgens mij.. Ik denk dat iedere willekeurige laptop die je vandaag koopt met Core 2 Duo gewoon 4GB aan kan. De meeste laptop bouwers kiezen gewoon save omdat ze het zelf niet testen en geen boze klanten willen. Alle laptops in deze kjlasse hebben toch een 965-chipset welke prima 4GB aankan.

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-01 10:52
Vergeet ook vooral het kwaliteitsverschil niet. Qua robuustheid/betrouwbaarheid steekt toshiba toch wel een stuk boven Acer uit.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 15:36
kemphaas schreef op zondag 02 maart 2008 @ 14:55:
Vergeet ook vooral het kwaliteitsverschil niet. Qua robuustheid/betrouwbaarheid steekt toshiba toch wel een stuk boven Acer uit.
Deze Acer niet hoor! Het is een degelijke notebook, mn vriendin heeft em. Erg stevig gebouwd, en supersnel (COD4 op High settings vloeiend).

Vista rating: 4,7.

Dus, ik zou voor die Acer gaan als ik jou was! (5920G-60)

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

• GENETX
Mwhoah, de eerste 3 gescheurde scharnieren zijn al gemeld.. Acer is verbeterd, maar echt robuust wil ik hem niet noemen. Een toshiba overigens ook niet meer tegenwoordig.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

ik vind die 9500M GT nou ook niet bepaald je van het... is eigenlijk een GO8600M GT dus..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• GENETX
klopt CLB. Maar de Penryn op 2.4GHz is dan wel weer leuk :)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:26

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

GENETX schreef op zondag 02 maart 2008 @ 15:58:
Mwhoah, de eerste 3 gescheurde scharnieren zijn al gemeld.. Acer is verbeterd, maar echt robuust wil ik hem niet noemen. Een toshiba overigens ook niet meer tegenwoordig.
Wijzelf hebben thuis een Acer staan van januari 2005. Deze doet het na al die jaren misbruik nog steeds prima en vertoond helemaal geen schade what so ever. Hij word 3 dagen in de week verplaatst naar mijn moeders werkplek en ook zeer regelmatig zit hij bij mij of mijn vader op schoot om er eventjes wat werk op uit te voeren. De laptop leeft nog prima. Zit alleen wat stof in de koeling :+

Ikzelf als ik kijk naar welke laptop wat is zou ik gaan voor de Toshiba en wel om de reden dat ik heb hem in mijn handen gehad afgelopen week maar wat een stevig en geil uitziende laptop is dat. De specs liegen er ook niet om en is voorlopig snel genoeg om alle taken uit te voeren.

Als je echt je laptop zou willen uitbreiden met iets behalve ram of hardeschijf zeg ik koop geen laptop maar een desktop met een kleine speellaptop erbij( desnoods de laptop tweede hands) Want als je een laptop wilt uitbreiden op grafisch gebied kost je dat de prijs van een nieuwe laptop.

Maar voor een laptop zou ik een Toshiba aanschaffen :9~

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Hoi,

Ik dacht, laat ik eens een update plaatsen...

Ik heb eindelijk mijn besluit gemaakt en een laptop besteld. Ik heb gekozen voor de toshiba, met als doorslag de support op XP die toshiba nog geeft. Drivers bijvoorbeeld (ben van plan een downgrade te doen)
Pagina: 1