WD My Book Studio en Leopard

Pagina: 1
Acties:

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-01 14:05
Ik erger me aan het felle lampje dat op en neer gaat wanneer de schijf bezig is. Ik had gelezen dat je met Buttonmanager dit soort dingen in kon stellen. Dit pakketje stond ook op de drive toen ik hem kreeg. Ik heb dat geinstalleerd, maar heb nooit een spoor kunnen vinden van de buttonmanager. Vandaag kwam ik erachter de Western Digital een firmware upgrade beschikbaar heeft voor Leopard. Ok die heb ik geinstalleerd. Ook zag ik dat er een Drivemanager beschikbaar was. Dit zou Drivemanager moeten doen: This installer - WDDriveManager.dmg installs the Drive related light and button functionality program for Mac OS 10.4.x or higher. This is a replacement program for the WD Button Manager program.

Aha! Een icoontje in de menubalk. Daar bleef het ook bij. Het enige wat ik met dat gare icoontje kan is kijken hoeveel ruimte er vrij is (percentage)
Dit is het icoontje:

Afbeeldingslocatie: http://xs224.xs.to/xs224/08094/afbeelding_1853.png

Verder dus niets te vinden van het geinstalleerde programmaatje. Niks onder systeemvoorkeuren, niets in de map programma's of waar dan ook.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Volgens mij heeft Button Manager nooit de sterkte van het lampje kunnen instellen? Het enige dat de Button Manager deed was voor zover ik weet iets met powermanagement (onder andere zorgen dat de schijf weer opspint als je je Mac uit sluimer haalt) en de gebruikte schijfruimte (en vrije schijfruimte) tonen op de LEDjes voorop.

Dit zal voor de Drive Manager niet anders zijn. Mocht je er wat mee willen prutsen, hij staat in Library/Application Support/WesternDigital als ik me niet vergis.

[ Voor 33% gewijzigd door Frietsaus op 28-02-2008 22:46 ]