Ambulance achter je op semi drukke autoweg, wat doe je?

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-05 23:23
Stel je rijd op een autoweg waar het redelijk druk is. Niet overdreven druk maar wel om de 50 tot 100 meter een auto, vrachtwagen of motor die je tegemoet komt en ook voor je op tientallen meters wat auto's.

Je rijd keurig 100 km p/uur en dan gebeurt het: EEN AMBULANCE MET ZWAAILICHTEN EN LOEISIRENE'S doemt op in je binnenspiegel en zit binnen no time achter je.

Wat moet je dan doen?
■ Uitwijken kan niet, want er staan bomen langs de weg en je kunt ook niet met 100km uur het gras is.
■ Gas bijgeven? Heeft geen zin, want dan zit je in notime in de kofferbak van je voorligger
■ De 1e de beste parkeerhaven of noodparkeerplaats in duiken? Maar die moet er wel net zijn. En met 100 km/u zo'n parkeervakje inknallen is ook niet gezond en rustig afremmen om daarin te gaan vinden de ambulance mensen denk ik ook niet leuk.
■ Gewoon normaal blijven rijden en wachten op het juiste moment om uit te wijken via een afrit ofzo?

Het gaat hier om een rijksweg waar geen vluchtstrook is.

Mijn YouTube Channel

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:08

Duinkonijn

Huh?

laatste..

punt 1 blijf rustig.
punt 2 kijk naar een oplossing

je voorganger heeft ook wel die ambulance door als het goed.

overigens hebben vele rijkswegen zonder vluchstoken, een speciale berm, waar betonnen tegels met gaten der in, waardoor gras loopt

geef aan wat je gaat doen. btw..

[ Voor 66% gewijzigd door Duinkonijn op 28-02-2008 20:53 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:43

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En rechts houden. Vooral geen onverwachte dingen doen, die ambulance chauffeur heeft het al druk genoeg. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-05 18:57

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Ik denk eerlijk gezegd niet dat die ambulance zijn sirene zal gebruiken als er geen inhaalmogelijkheden zijn. Ze zien al genoeg mensen die stompzinnig reageren op een sirene.

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Juist.. gewoon niets doen. Rustig blijven rijden en rechts houden. Geen paniek reacties of andere ongein. Hij haalt jou wel in als hij de kans ziet. Dus ook niet bumper op je voorganger gaan rijden en met de stroom mee.

Hij heeft het liefst dat jij gewoon blijft rijden zodat hij niet op jou paniek gedrag hoeft te reageren.
Ergo, niet versnellen, tenzij dat makkelijk kan en ook niet vertragen tot hij er voorbij is.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:12
Punt 3: Je muziek zachter zetten en je beter concentreren. Als een ambulance opeens in je binnenspiegel opdoemt en vrijwel daarna meteen achter je zit terwijl er om de 100m een auto is dan kijk je wel erg slecht in je spiegels :)

Verder inderdaad gewoon zo ver mogelijk aan de rechterkant gaan rijden en gewoon doorrijden. Als de auto's op de andere rijbaan ook netjes rechts aanhouden dan kan de ambulance er meestal makkelijk tussendoor. Doe vooral geen domme dingen want die ambulance rijdt niet achter je om jou zo snel mogelijk naar het ziekenhuis te brengen :+

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
offtopic:
SG->VV en meteen ook maar de [Semi drukke] tag verwerkt in de titel tot iets zinnigs

• Duinkonijn
  • Laatst online: 14:08

Duinkonijn

Huh?

kwam hier trouwens een site tegen die er over gaat..

hij is overigens niet van de overheid..

http://www.112spoed.nl/site/content/view/14/32/

NIET :
Wat je nooit moet doen is onverwachts en plotseling op de rem gaan staan, dan maak je kans op schade aan je eigen en aan een ander voertuig erg groot. Zo'n hulpverleningsvoertuig komt met een redelijk snelheidsverschil aanrijden, en is dus meestal eerder bij je dan je denkt. En hoewel de chauffeurs op en top getraind zijn, is het gauw BOEM!

Raak ook niet in paniek, maar ga uiterst rechts rijden, om de hulpverlenende instantie ruimte te geven zodat deze rustig kan passeren.

Zoek, indien mogelijk, snel een uitwijkplaats of parkeerhaven op om het hulpverleningsvoertuig vrij baan te geven.

Probeer zeker niet het hulpverleningsvoertuig voor te blijven door je snelheid te verhogen. Hiermee breng je jezelf en andere weggebruikers in gevaar!

Achtervolg ook nooit een hulpverleningsvoertuig. Zij zijn gewoon aan het werk op weg naar een spoedgeval. Ook hiermee breng je jezelf en anderen in gevaar.
WEL:
En als een hulpverleningsvoertuig achter je zit,.......
Laat zien dat je de hulpverlener in de gaten hebt, geef duidelijk aan wat je gaat doen: geef richting aan met je richtingaanwijzer!!!.Let daarnaast ook eens op de richtingaanwijzer van dat voorrangsvoertuig. Zij geven ook aan welke richting zij uitgaan. Vaak door de schrikreactie en de aanwezigheid van de overige verlichting, wordt dit vaak over het hoofd gezien.

Een ambulance geeft altijd ruim van tevoren aan welke richting hij kiest!
jou situatie: http://www.112spoed.nl/site/content/view/16/34/
onder aan de pagina

[ Voor 97% gewijzigd door Duinkonijn op 28-02-2008 21:11 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:42

Cyphax

Moderator LNX
Het lijkt mij ook verstandig dat je jezelf niet in gevaar brengt, kan je beter doorrijden op een normale manier. Als je tegen een boom rijdt moeten die ambulance immers weer terugkomen. :P
Het is ook niet alsof ze helemaal geen middelen hebben in de ambulance voor de patient

Saved by the buoyancy of citrus

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2023

911GT2

en blazen maar!

Cyphax schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 21:23:
Het is ook niet alsof ze helemaal geen middelen hebben in de ambulance voor de patient
Maar als die 2 kilometer verderop nog ligt te bloeden wel ;)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:42

Cyphax

Moderator LNX
911GT2 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 21:28:
[...]
Maar als die 2 kilometer verderop nog ligt te bloeden wel ;)
Da's ook weer zo. :+
Dan nog is het verstandiger om het bij die ene te houden ipv jezelf op 2km afstand van slachtoffer 1 bloedend op te stellen. :+

Saved by the buoyancy of citrus

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Bij alle hulpvoertuigen, blijf gewoon rustig rijden en geef hem kans jou in te halen als de situatie zich voor doet. Dus zo ver mogelijk naar rechts en als ze je inhalen, zorg dan dat het zo snel mogelijk kan door het gas los te laten als de wagen naast je zit (niet eerder!). Bij een stoplicht kun je langzaam vooruit rijden, waarbij je direct opzij dient te gaan, waardoor de rijbaan vrij komt.
Maar de grootste uitdaging heb je al overwonnen, want je hebt hem namelijk al opgemerkt. Dat is voor veel mensen al moeilijk genoeg lijkt het.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:47

steveman

Comfortabel ten onder

Ik heb een keer iets vergelijkbaars gehad, ik zag die ambulance al een tijdje aankomen (spiegels checken ftw!) en ook steeds veel tegenliggenrs.

Ik heb "flink" gas gegeven (oude mitsubishi colt had niet zoveel pit meer) ~130 gereden, bij een gaatje ging de ambulance naar links, ik redelijk hard in de remmen, ambulance kon dus snel weer naar rechts. Op deze manier was er dus maar een kleiner gaatje nodig. Ik had wel 't voordeel dat er voor me nog niemand in zicht was op m'n eigen helft.

Achteraf vraag je je af of het de amulancechauffeur ook opgevallen is allemaal... maargoed hij kon weer door en daar ging 't om.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:41

Reptile209

- gers -

Uiteindelijk hoef je in een situatie met maar één rijbaan en druk verkeer niet eens zo veel te doen. Zo'n bak kan ook op een vrije weg niet opeens 180 rijden (haalt 'ie vast niet met al die ballast en is levensgevaarlijk). Als hij jou voorbij is, zit er dus vlak voor je de volgende auto. En dan nog een, en nog een...
Door te zorgen dat hij zo ongehinderd mogelijk 100-120 kan rijden, help je ze volgens mij het meest. En als er dan een gaatje op de andere weghelft komt, kan je prima wat meer rechts gaan hangen en hem er snel langs helpen. Die mannen (& vrouwen) weten ook best dat ze niet kunnen vliegen hoor. :)

Zo scherp als een voetbal!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Gewoon knipper naar rechts, uiterst rechts rijden en dan kan zo'n ambulance er echt wel voorbij op een op een autoweg. Als je er 100 mag rijden is het asfalt waarschijnlijk zo breed dat er twee auto's naast elkaar op kunnen rijden.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Femme schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 22:40:
Gewoon knipper naar rechts, uiterst rechts rijden en dan kan zo'n ambulance er echt wel voorbij op een op een autoweg. Als je er 100 mag rijden is het asfalt waarschijnlijk zo breed dat er twee auto's naast elkaar op kunnen rijden.
Ambulance gaat je dan echt niet inhalen hoor. Tegenliggers zullen ondanks de ruimte toch schrikken. Beste is denk ik om gewoon door te blijven rijden normaal op de rijstrook. Als je uiterst rechts gaat rijden zul je onbewust ook wat langzamer gaan en veroorzaak je volgens mij alleen maar meer oponthoud.

Ik denk sowieso dat het met 100km/u wel hard genoeg gaat voor een ambulance. Pas als ie kan of gaat inhalen (of het aangeeft door te claxoneren/extra sirene erbij te zetten) zou ik naar rechts gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 28-02-2008 22:51 ]

Anoniem: 58485

Femme schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 22:40:
Inderdaad. Ambulance zoekt zelf zijn weg wel op :) En natuurlijk zijn impulsieve reacties het meest gevaarlijkst :X

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
doet me denken aan dat fragment in Blik op de Weg waarbij zo'n malloot in paniek de berm in schiet met 80km/h

why.. 8)7 gewoon rustig blijven rijden en je niet opgefokt voelen door de ambulance. die chauffeur zoekt zelf zijn weg wel door het verkeer (dat werd in die uitzending ook als tip gegeven door een ambu-chauffeur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Nu online

deepbass909

Toch kan een ambulance soms wat vreemd tevoorschijn schieten...
Op deze Google Maps link is een stukje te zien van de N210 bij IJsselstein. De grijze strook in het midden is ongeveer een meter breed met ribbels om te voorkomen dat mensen daar inhalen. Een vriend van mij heeft dus meegemaakt dat een ambulance precies midden op die strook reed (wielen links en rechts naast de obstakels). Daar is ook genoeg ruimte voor, maar dan moeten wel alle weggebruikers het doorhebben en extreem rechts gaan rijden. Aangezien dit een weg is van een ambulance kazerne richting plaatsen als Benschop, Lopik en Montfoort, kan ik me voorstellen dat ze vaker zo rijden en dat ze graag harder willen rijden dan de rest van het verkeer.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46
Ik had vorige week een auto van het arrestatie team achter me rijden, zolang het duurde... reed op de N36 tussen Almelo en Hardenberg. Die vent dubbelt je gewoon, uiterst rechts rijden, en er gewoon langs. Die man was zo ziekelijk snel uit het zicht verdwenen :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:39
Snowwie schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 20:49:
Stel je rijd op een autoweg waar het redelijk druk is. Niet overdreven druk maar wel om de 50 tot 100 meter een auto, vrachtwagen of motor die je tegemoet komt en ook voor je op tientallen meters wat auto's.

Je rijd keurig 100 km p/uur en dan gebeurt het: EEN AMBULANCE MET ZWAAILICHTEN EN LOEISIRENE'S doemt op in je binnenspiegel en zit binnen no time achter je.

Wat moet je dan doen?
■ Uitwijken kan niet, want er staan bomen langs de weg en je kunt ook niet met 100km uur het gras is.
■ Gas bijgeven? Heeft geen zin, want dan zit je in notime in de kofferbak van je voorligger
■ De 1e de beste parkeerhaven of noodparkeerplaats in duiken? Maar die moet er wel net zijn. En met 100 km/u zo'n parkeervakje inknallen is ook niet gezond en rustig afremmen om daarin te gaan vinden de ambulance mensen denk ik ook niet leuk.
■ Gewoon normaal blijven rijden en wachten op het juiste moment om uit te wijken via een afrit ofzo?

Het gaat hier om een rijksweg waar geen vluchtstrook is.
Ik mis nog de optie:
■ uitwijken en daarna gas erop en gaan bumperkleven bij de ambulance :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 28-05 21:40

LauPro

Prof Mierenneuke®

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 22:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

overigens een geniaal stukje van Ronald Goedemond.
Ik zag die dikke bak al van verre aankomen veels te hard natuurlijk dus ik knipper aan en naar links en rustig inhalen En die vent maar seinen en doen. Nou dat trek ik heel slecht hoor zulk gedrag
Zo'n gast met zo'n dikke vette ambulance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

_o-
ephymerous schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 00:29:
Ik had vorige week een auto van het arrestatie team achter me rijden, zolang het duurde... reed op de N36 tussen Almelo en Hardenberg. Die vent dubbelt je gewoon, uiterst rechts rijden, en er gewoon langs. Die man was zo ziekelijk snel uit het zicht verdwenen :)
arrestatie team is toch net wat anders hè die rijden meestal niet in een logger busje met eventueel een patiënt achterin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 20:09
steveman schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 21:57:
Ik heb een keer iets vergelijkbaars gehad, ik zag die ambulance al een tijdje aankomen (spiegels checken ftw!) en ook steeds veel tegenliggenrs.

Ik heb "flink" gas gegeven (oude mitsubishi colt had niet zoveel pit meer) ~130 gereden, bij een gaatje ging de ambulance naar links, ik redelijk hard in de remmen, ambulance kon dus snel weer naar rechts. Op deze manier was er dus maar een kleiner gaatje nodig. Ik had wel 't voordeel dat er voor me nog niemand in zicht was op m'n eigen helft.

Achteraf vraag je je af of het de amulancechauffeur ook opgevallen is allemaal... maargoed hij kon weer door en daar ging 't om.
Na je verhaal 3x gelezen te hebben begrijp ik er nog steeds geen hol van. De ambulance ging naar links (doordat jij een gaatje maakte?) jij gaat remmen en hij kan weer naar rechts :S? Leg anders ook even uit wie waar reed ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

TrailBlazer schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 13:53:
overigens een geniaal stukje van Ronald Goedemond.

[...]
Ronald Goedemond _/-\o_ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 13:30

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

In duitsland gaan ze tussen de auto's door. Dus linkerrijbaan houdt links en de rechter rechts. Op die manier komt er een mooi groot gat in het midden waar hij door kan. Maar ja daar zijn de wegen veel breeder :/

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
De auto's zijn er ook wat dikker. Hebben ze er trouwens vluchtstroken of niet? Een dedicated strook voor ambulance enzo lijkt me net wat makkelijker dan tussen al die auto's door moeten. Er hoeft er maar 1 niet op te letten en daar sta je met je ambuziekenwagen. Bij gebrek aan vluchtstrook natuurlijk wel ideaal dat iedereen opzij gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-05 17:19
Dancing_Animal schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 14:26:
[...]
Na je verhaal 3x gelezen te hebben begrijp ik er nog steeds geen hol van. De ambulance ging naar links (doordat jij een gaatje maakte?) jij gaat remmen en hij kan weer naar rechts :S? Leg anders ook even uit wie waar reed ofzo.
logisch als wat toch?

Hij gaf gas bij zodat de ambulance achter hem ook harder kon rijden. toen er op de tegemoetkomende baan een plekje was kwam de ambulance naar links. zodra hij er naast reed trapte de betreffende tweaker op de rem zodat de ambulance voor hem reed en de ambulance weer veilig naar de goede baan kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Heb ik dus net gewoon 3 x over 'tegenliggers' heen gelezen. Bedankt, ik snap 'm nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:55

Maximus

There is no substitute

Dancing_Animal schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 18:55:
De auto's zijn er ook wat dikker. Hebben ze er trouwens vluchtstroken of niet? Een dedicated strook voor ambulance enzo lijkt me net wat makkelijker dan tussen al die auto's door moeten. Er hoeft er maar 1 niet op te letten en daar sta je met je ambuziekenwagen. Bij gebrek aan vluchtstrook natuurlijk wel ideaal dat iedereen opzij gaat.
Los van het feit dat de auto's in Duitsland wat groter zijn zijn ze in het verkeer ook een stuk socialer als NL-ers. Heb meerdere ervaringen in duitsland waar ze gewoon rekening houden met een onbekende en buitenlandse bestuurder. In grotere Nederlandse steden (Adam / Rdam / DenHaag) heb ik dit niet mee gemaakt, een toeterconcert wel als je niet snel genoeg door rijdt.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 13:30

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Dancing_Animal schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 18:55:
De wagens in dld zijn niet breder dan in nederland. ER zijn in Nederland ook plaatsen zat waar bordjes staan dat de hulpverlening door het midden moet. In Zoetermeer bijvoorbeeld.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 22:52
Snowwie schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 20:49:

Wat ik ooit hebt gehoord van een ambulance personeel was. In dergelijke situaties kalm blijven, waarschuwingslichten aanzetten (zodat zowel tegemoet komende verkeer als achterkomende verkeer gewaarschuwd wordt), vervolgens langzaam gas verminderen. (niet abrupt remmen, anders vorm je een obstakel voor hun), langzaam proberen in de berm te sturen en blijven rijden. Het voertuig hoeft niet geheel in de berm, maar voor een deel is al voldoende om zicht te creeren voor de tegemoet komende verkeer en de ambulance personeel.

Deze advies heb ik dus meerdere keren gevolgd, vreemde is dat mensen achter je ook dezelfde gaan doen en de tegemoet komende verkeer ook. Uiteindelijk wurmt die ambulance zich er wel tussen door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Laatst online: 12:55

unclero

MB EQA ftw \o/

sweetdude schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 13:37:
Ik mis nog de optie:
■ uitwijken en daarna gas erop en gaan bumperkleven bij de ambulance :+
Was dat niet Youp van 't Hek die zei dat hij zich de pleuris schrok toen hij merkte dat al die auto's niet uit beleefdheid of 'je zou er zelf maar liggen' uit de weg gaan voor de ambulance, maar alleen maar omdat ze in diens kielzog een filetje willen skippen? ;)

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Maximus schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 19:55:
[...]

Los van het feit dat de auto's in Duitsland wat groter zijn zijn ze in het verkeer ook een stuk socialer als NL-ers. Heb meerdere ervaringen in duitsland waar ze gewoon rekening houden met een onbekende en buitenlandse bestuurder. In grotere Nederlandse steden (Adam / Rdam / DenHaag) heb ik dit niet mee gemaakt, een toeterconcert wel als je niet snel genoeg door rijdt.
So true. Ik rijd vaak in duitsland voor mijn werk. Men is daar veel en veel meer beleefder. In NL heb je al snel mensen die opgefokt raken omdat ze 1 minuut later thuis zijn.
Toegegeven, ik heb door te rijden in duitsland geleerd om ook in NL wat socialer te rijden. wat niet wil zeggen dat er in DLD geen aso's rondrijden. Die heb je overal. Het gaat om de algemene indruk

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Eusebius schreef op maandag 03 maart 2008 @ 10:30:
[...]

So true. Ik rijd vaak in duitsland voor mijn werk. Men is daar veel en veel meer beleefder. In NL heb je al snel mensen die opgefokt raken omdat ze 1 minuut later thuis zijn.
Toegegeven, ik heb door te rijden in duitsland geleerd om ook in NL wat socialer te rijden. wat niet wil zeggen dat er in DLD geen aso's rondrijden. Die heb je overal. Het gaat om de algemene indruk
duitsland is niet de uitzondering, helaas is het andersom dat in NL de mensen asocialer rijden dan in de rest van europa (wereld?)..
Als iemand die al bijna 8 jaar niet meer in NL woont en meer rijervaring buiten dan in NL heeft valt het me elke keer weer op als ik in NL rij....
En het ergste is dat ik me vaak aanpas aan de locale rijstijl en in NL ook onbewust meer aso ga rijden :/

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Nu online

deepbass909

De rijstijl van de gemiddelde nederlander is opzich raar... Het is vaak duwen, en opgefokt, maar tegelijk wel vrij netjes (Nederland is het veiligste land ter wereld als het gaat om het autoverkeer). Maar er zijn teveel mensen die hun plekje willen claimen... Afgelopen weekend had ik daar ook last van... iemand achter mij zat met groot licht te knipperen, terwijl ik zelf ook vast zat achter iemand anders. Doe eens normaal...

Het probleem in Nederland is volgens mij vooral het gebrek aan respect voor elkaar (inc. hulpdiensten). En mensen die geen idee hebben hoe ze moeten reageren.

Wat betreft de hulpdiensten, hou die auto gewoon in de gaten, kijk wat hij doet en anticipeer daarop. De bestuurders van die wagens weten donders goed wat ze doen en zullen dat ook zo aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

AkroBatik schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 18:48:
In duitsland gaan ze tussen de auto's door. Dus linkerrijbaan houdt links en de rechter rechts. Op die manier komt er een mooi groot gat in het midden waar hij door kan. Maar ja daar zijn de wegen veel breeder :/
Gebeurt in Nederland ook wel hoor :) Ik reed laatst op de N34, spitsuur, komt de ambulance gewoon over de middenstreep langs gereden en het overige verkeer gaat netjes opzij om ruimte te maken.

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Pagina: 1