Hey luitjes,
Na jaren ASP te hebben geprogrammeerd toch maar besloten mijn eigen CMS om te zetten naar PHP. Ik gebruik een mysql database met adodb voor mijn data.
Ik ben gewoon 1-op-1 begonnen met het vertalen van de code. Zoals ik het zie, zitten er geen syntax fouten in... Echter blijkt dat een willekeurige request de waarde 1 krijgt... Dit terwijl er niets met de URL wordt meegegeven... Hierdoor klapt de volgende code eruit met:
Fatal error: Call to a member function Execute() on a non-object in E:\Wamp\www\JB2008\Includes\common_functions.php on line 105
Deze functie wordt opgeroepen door de volgende code...
Help iemand?
edit: Heb even het bovendste deel van de pagina er ook in geplakt.
Ik include wel een paar bestanden naar daar staat echt niets van een var declaratie in... alleen maar functies.
Na jaren ASP te hebben geprogrammeerd toch maar besloten mijn eigen CMS om te zetten naar PHP. Ik gebruik een mysql database met adodb voor mijn data.
Ik ben gewoon 1-op-1 begonnen met het vertalen van de code. Zoals ik het zie, zitten er geen syntax fouten in... Echter blijkt dat een willekeurige request de waarde 1 krijgt... Dit terwijl er niets met de URL wordt meegegeven... Hierdoor klapt de volgende code eruit met:
Fatal error: Call to a member function Execute() on a non-object in E:\Wamp\www\JB2008\Includes\common_functions.php on line 105
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| //dit komt uit common_functions.php Function Getvalue ($table, $field, $IDfield, $value) { $sql = " SELECT " . $field . " FROM " . $table . " WHERE " . $IDfield . " = " . $value . " "; $RSGetvalue = $conn->Execute($sql); // <--- regel 105 if ($RSGetvalue->recordcount > 0) { return $RSGetvalue($field); } else { return ""; } } |
Deze functie wordt opgeroepen door de volgende code...
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| <?php echo $_REQUEST["site_id"]; include ("includes/connection.php"); include ("includes/common_functions.php"); include ("includes/CMS_functions.php"); if ($_REQUEST["content_id"] != "" && is_numeric($_REQUEST["content_id"])) { //Content_id overrules site_id $content_id = $_REQUEST["content_id"]; $site_id = Getvalue("content","site_id","content_id", $content_id); if ($site_id == null) { $site_id = 1; $content_id = ""; } } else { $content_id = ""; if ($_REQUEST["site_id"] != "" && is_numeric($_REQUEST["site_id"])) { //check if the site requested is the database if (Getvalue("sites", "site_id", "site_id", $_REQUEST["site_id"]) != null) { $site_id = $_request["site_id"]; setcookie("site_id", $_request["site_id"], time()+3600); } else { setcookie("site_id", 1, time()+3600); $site_id = 1; } } else { if ($_cookie["site_id"] != null) { $site_id = $_cookie["site_id"]; } else { setcookie("site_id", 1, time()+3600); $site_id = 1; } } } |
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| //ook nog even connection.php erbij :) include("adodb/adodb.inc.php"); $sHost = "localhost"; $sUser = "root"; $sPassword = ""; $sDatabase = "JB2008"; $conn = &ADONewConnection('mysql'); $conn->Connect($sHost,$sUser,$sPassword,$sDatabase); $conn->SetFetchMode(ADODB_FETCH_ASSOC); |
Help iemand?
edit: Heb even het bovendste deel van de pagina er ook in geplakt.
Ik include wel een paar bestanden naar daar staat echt niets van een var declaratie in... alleen maar functies.
[ Voor 17% gewijzigd door kalechinees op 28-02-2008 21:01 ]