Toon posts:

Gaat deze verbinding lukken: PC / LCD / audio?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag over het aansluiten van mijn apparatuur beneden op mijn PC boven...??

Mijn PC boven draait met:
- XP
- Asus AEX 1950 pro videokaart (2x DVI uitgang)
- HP 22 inch monitor met 1680 x 1050 resolutie

De volgende TV en audioset koop ik hoogstwaarschijnlijk voor beneden:
- Samsung full HD LE40F86 (3x HDMI ingang) met uiteraard 1920 x 1080 resolutie.
- Harman Kardon HS200 (1 x HDMI uitgang).

Wat wil ik gaan doen?
Ik wil de TV aansluiten op mijn PC via een DVI naar HMDI kabell. De audio lus ik via de TV en de PC. Via het clonen van het beeldscherm (via de videokaart) kan ik dan vermoedelijk HD kijken op de TV.
Daarnaast wil ik via een USB hub ook een (tweede) muis beneden halen, zodat ik op mijn TV beneden met de muis video's en dergelijke kan selecteren om te gaan kijken / luisteren.

Mijn vragen:
1. Ik vermoed problemen met het verschil resoluties van de samsung TV en de HP monitor, of is hier een oplossing voor?

2. Is de oplossing met de muis een goede? Of is er een betere? Ik ben niet zo'n voorstander van 'media streaming' omdat ik ten eerste nog met XP draai en ten tweede lees ik op forums dat de beschikbare streamers (zoals de Kiss 1600 of de Netgear EVA 8000) te veel probelemen opleveren met bepaalde video-/ audiosoorten.

3. Verder vermoed ik dat ik iets niet helemaal goed in schat. Iemand een aanvulling of een betere oplossing?

Wie heeft er antwoorden op mijn brandende vragen?

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 12:53
Welk beeldscherm bedoel je met 'de lcd' want ze zijn allebei lcd ;)
Verder kan je prima twee verschillende resoluties doorsturen vanuit je videokaart, alleen kan je ze dan niet klonen. HIj kan ze wel apart aansturen en dan breidt hij het bureaublad uit. Dat maakt verder niet uit want je kan dan nog steeds op allebei een film kijken, maar niet op allebei tegelijk. Zo zit het tenminste bij Nvidia kaarten. De verschillende resoluties leveren dus geen probleem op.
Die muis kan ook, mits het signaal sterk genoeg is en/of de afstand van de pc (en dus de ontvanger) naar de muis niet te groot is.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie MAC. Ik begrijp dus dat ik dus via mijn videokaart twee schermen (LCD's idd :-)) kan aansluiten. Dus ik hoef niet moeilijk te gaan doen met klonen... Zit inderdaad wat in met twee DVI-outs!! Scheelt weer. kwartje valt al wat meer.

Ik begrijp dus dat ik op beide schermen (zowel boven (monitor) als beneden (TV)) hetzelfde beeld kan krijgen.
En ik kan ook twee muizen (en dus ook eventueel twee toetsenborden) aansluiten. Een voor beneden en een voor boven. Die van beneden creeer ik via een USB Hub met lange kabel van boven naar beneden.

Het klinkt mij iets te simpel, want waarom zijn er dan ingodsnaam van die mediastreamers, als de Kiss 1600 etc? Puur vanwege de wireless mogelijkheden en misschien dan een afstandbediening ipv een muis???

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 12:53
Omdat je daarmee door het hele huis media kan ontvangen. Je zit wel nog steeds met het probleem dat je een HDMI kabel niet oneindig lang kan maken. Voor meer dan 10 meter heb je een erg goede kabel nodig. Als de tv beneden dus bijv. 30 meter verder staat zul je óf een repeater ertussen moeten zetten óf zo'n media streamer moeten kopen. Bovendien zorgt zo'n media streamer er vaak voor dat alles in een overzichtelijk menuutje komt dat je met een afstandsbediening makkelijk kan bedienen. Op de manier waarop jij het wilt doen blijf je inderdaad met de gewone pc bediening zitten. Ik vind dat wel fijn omdat je dan alle opties houdt, maar sommige mensen houden alles graag zo simpel en basic als mogelijk.