+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
OK, 2-0 voor binnen. Maar kom, er moet toch iets te doen zijn buiten?
Heb ook nog geen macro-lens, dus dat houd ook op.
Hier zakt het ook in, en hoop dus dat we net als vorig jaar zo'n lekker warme periode krijgen in maart/april
This footer is intentionally left blank
Ik ga de uitdaging 's aan met mezelf.
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]
Ah fijn, 't mooie weer komt er weer aan. Ik neem dan geregeld de camera mee op weg naar de stage/werk. Levert geregeld mooie platen op met de zonsopgang. En straks weer lekker met de Aygo cruisen en waar het mooi is gewoon de auto aan de kant gooien. Zo heb ik me in Noorwegen prachtig vermaakt
[ Voor 36% gewijzigd door neographikal op 28-02-2008 22:59 ]
|>
Maar wat doe je op een grijze zaterdag, zoals afgelopen weekend?
Juist, dan stap je op je fiets
Proberen mooie platen te schieten, en meefietsend je verenigings-genoten aanmoedigen.
Dit is een schitterende foto, zo wil je ze hebben (deze is niet van mij, gebruikt op de verenigings-site als banner bovenaan)

en dit zijn mijn foto's van zaterdag, 's ochtends was het heel erg mistig:
Winterwedstrijden Delft 2008
[ Voor 4% gewijzigd door Wouter87 op 28-02-2008 23:08 ]
|>
je moet trouwens zaterdag niet in Delft zijn, maar volgend weekend, en de zondag erna moet je bij de Amstel in Amsterdam zijn, respectievelijk voor de `Heineken Roei Vierkamp` en de `Head of the River Amstel`..
maar het moet zeker niet.. het is ook niet bepaald warm kan ik je zeggen!
[ Voor 6% gewijzigd door Wouter87 op 28-02-2008 23:55 . Reden: factor kou toevoegen ]
Anoniem: 151313
Thuis blijven en oude apparatuur repareren/openschroeven.
Ik heb wat dat betreft uit fotografisch oogpunt liever lelijk/donker weer dan een grijze lucht zonder tekening.
Macro is een goede optie...
Nee, ik vind dat soort contrastloze dagen verder niet voldoenend genoeg om erop uit te trekken. Dan kan ik mijn tijd beter besteden denk ik.
Ik heb hetzelfde probleem constant.Wijnands schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 23:49:
Kijk, de ideeen komen los, fijn! Ook leuk om te lezen dat ik niet de enige ben hiermee,
's Morgens vertrek je naar het werk in de pikkedonker, 's avonds kom je thuis in het donker.
Blijft er niet veel licht over natuurlijk.
Dan moet je al met een statief gaan rondzeulen om wat gebouwen op de foto te zetten of zo. Laat er nou net geen mooi verlichte gebouwen in de buurt zijn bij ons.

En gebouwen kun je overigens beter fotograferen in de schemering. Dat is veel mooier dan dat het volledig donker is.Fire69 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 08:39:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem constant.
's Morgens vertrek je naar het werk in de pikkedonker, 's avonds kom je thuis in het donker.
Blijft er niet veel licht over natuurlijk.
Dan moet je al met een statief gaan rondzeulen om wat gebouwen op de foto te zetten of zo. Laat er nou net geen mooi verlichte gebouwen in de buurt zijn bij ons.
Anoniem: 176826
Oh, ja, op het ogenblik ook werk genoeg, dus dat doe ik tussendoor ook nog een beetje.
Macro is niet mijn ding, ik maak liever foto's van macro fotografen..

En tja, daarvoor heb je vrienden nodig. (Die heb ik niet

Maar goed, zoals gezegd, het weer inspireert mij niet en omdat fotografie echt een hobby is, is dat ook helemaal niet erg.
Zeker, maar dat vormt op zonnige dagen natuurlijk ook een uitdaging !gratis_vodka schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 17:20:
op grijze donkere dagen: spelen met flitslicht natuurlijk! Achtergrond stopje onderbelichten, onderwerp juist belichten, uiteraard niet frontaal, en game on!
Hmm, reminder to myself, dont wear orange clothing next timeAnoniem: 176826 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 09:15:
Naast mijn fotomachine gelukkig nog genoeg andere hobby's, dus als het weer te nietszeggends is om mooie foto's te maken, ga ik lekker wat anders doen.
Oh, ja, op het ogenblik ook werk genoeg, dus dat doe ik tussendoor ook nog een beetje.
Macro is niet mijn ding, ik maak liever foto's van macro fotografen..![]()
[afbeelding]
En tja, daarvoor heb je vrienden nodig. (Die heb ik niet) oh, ja en een beetje redelijk weer helpt ook wel.
Maar goed, zoals gezegd, het weer inspireert mij niet en omdat fotografie echt een hobby is, is dat ook helemaal niet erg.
Die foto die ik daar maakte was dan wel weer grappig doordat ik zoveel licht verloor door alle tussenringen, TC's etc, dat ik continu licht nodig had van een flitser (terwijl ik gewoon buiten ben) om te kunnen focussen. Volgens mij kwam er nog een behoorlijke vergroting uit en die foto heb ik vast nog wel ergens, maar dat doet nu niet zo ter zake verder.
Anoniem: 176826
Maar je was niet de enige die wat moeite had met de belichting......
Anoniem: 28443
Haha, mooi om mijn foto langs te zien komen hier op Tweakers!Wouter87 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 23:03:
Absoluut mee eens, het weer bepaalt hoe je foto's worden (als je buiten fotografeert dan.)
Maar wat doe je op een grijze zaterdag, zoals afgelopen weekend?
Juist, dan stap je op je fietsen ga je daarmee de trein in.. naar Delft!
Proberen mooie platen te schieten, en meefietsend je verenigings-genoten aanmoedigen.![]()
Dit is een schitterende foto, zo wil je ze hebben (deze is niet van mij, gebruikt op de verenigings-site als banner bovenaan)
[afbeelding]
en dit zijn mijn foto's van zaterdag, 's ochtends was het heel erg mistig:
Winterwedstrijden Delft 2008
Echt een prachtplaat Marc!Anoniem: 28443 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 10:27:
[...]
Haha, mooi om mijn foto langs te zien komen hier op Tweakers!
Eindelijk eens die batch foto's uitzoeken, bewerken, afdrukken, inplakken.Wijnands schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 20:17:
Wat kun je op zo'n dag?
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Anoniem: 28443
Thanks! Tip voor je foto's: ik weet niet met wat voor camera je schiet, maar probeer wat aan de sluitertijd te doen (zorg voor een snellere). Met zulke donkere dag betekent dat je op iso 800 of misschien soms wel op 1600 moet zitten. Dan bevries je de actie beter.
Herkenbaar. Schiet luchtvaart dus meestal geen series. Zorgt ervoor dat er altijd wel wat te editten is!BugBoy schreef op maandag 03 maart 2008 @ 18:31:
[...]
Eindelijk eens die batch foto's uitzoeken, bewerken, afdrukken, inplakken.