Ik heb een Cooler Master Cosmos 1000 en wil de Thermalright IFX-14 op mijn processor monteren. Daarmee komt de IFX-10 cooler, wat aan de onderkant van de moederboard gemonteerd moet worden. Het probleem is, er moet 7 cm ruimte zijn tussen de bovenkant van de case en het moederboard om die IFX-10 te kunnen instaleren. Heeft iemand dat geprobeerd? is het uberhaupt mogelijk??
Chovav, ik heb de IFX-10 ook kunnen passen in mijn kast door deze vrij voorzichtig te buigen, ik zat met tekort ruimte door de voeding, ik heb dus voorzichtig de metalen arm ervan (het is heel buigzaam metaal) te verbuigen naar rechts.
link naar een (vrij grote) foto van mijn kast:
http://img220.imageshack.us/img220/7494/megakoeling5lw6.jpg
link naar een (vrij grote) foto van mijn kast:
http://img220.imageshack.us/img220/7494/megakoeling5lw6.jpg
Verwijderd
7 cm ruimte tussen de bovenkant van de case en het moederboard
Bedoel je dan 7cm tussen het moederbord en het linker zijpaneel als je recht op de case kijkt? Of bedoel je in dezelfde view echt de hoogte van de cooler, dus 7cm vanaf het centrum van de socket tot tegen de voeding aan?
In beiden gevallen is 7cm echt klein.. Lijkt me zeker geen probleem.. normaal gesproken heb je wel 15~20cm ruimte tussen de socket en de linker zijpaneel.

Waar is dat losse coolertje voor, ik begin te vermoeden dat je vraag daarmee temaken heeft??
Bedoel je dan 7cm tussen het moederbord en het linker zijpaneel als je recht op de case kijkt? Of bedoel je in dezelfde view echt de hoogte van de cooler, dus 7cm vanaf het centrum van de socket tot tegen de voeding aan?
In beiden gevallen is 7cm echt klein.. Lijkt me zeker geen probleem.. normaal gesproken heb je wel 15~20cm ruimte tussen de socket en de linker zijpaneel.

Waar is dat losse coolertje voor, ik begin te vermoeden dat je vraag daarmee temaken heeft??
Daar heeft het mee te maken, als je kijkt naar mijn foto is het dat kleine ding rechts op de foto, die hoort recht boven mijn meest rechter fan te zitten, maar met het draaien van de voet (wat normaliter al kan) en nog wat verbuigen zit deze niet meer in de weg.
het is trouwens een backplate cooler, deze houdt de hele achterkant van het mobo en ook de backplate zelf nog eens koel.
het is trouwens een backplate cooler, deze houdt de hele achterkant van het mobo en ook de backplate zelf nog eens koel.