Laserprinter - Wel verbinding, geen opdrachten

Pagina: 1
Acties:

• Teeno
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-02 17:04
Beste mensen,

Ik ben nu een goed anderhalf jaar in het ebzit van een Konica Minolta 2210, deze heeft een jaar goed gedraaid. Een half jaar geleden gewisseld van provider, kreeg een router met maar 2 LAN poorten ipv 4, de printer is vanaf die dag op non-actoef gegaan.

Nu wilde ik hem vandaag weer eens proberen, heb hem nodig om wat flyers te printen.

Printer aangezet, LAN-ip ingesteld op nieuwe router (192.168 ipv 10.0) en onder een nieuwe tcp/ip poort toegevoegd aan mijn printerlijstje.

Nu kan ik, als ik naar http://192.168.1.10 ga, wel alle gegevens van de printer bekijken, maar als ik er een printopdracht heen stuur doet ie niks, hij stuurt de opdracht niet over het netwerk naar de printer. Ik dacht dat het in eerste instantie aan de tcp/ip poort lag, maar na nader onderzoek blijkt dit toch wel in orde te zijn.

Iemand een suggestie?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je moet de printer aan je nieuwe poort hangen.

In XP doe je:

Start -> Settings -> Printers & Faxes

Daar rechtermuisknop -> Add printer

Daar kies je de 1ste optie: Lokale printer, vervolgens maak je een nieuwe Standard TCP/IP Poort, en daarna vul je het IP adres in. Kies voor een Generic Network Port.

Daarna kan je de installatie afbreken, want de juiste poort is al gemaakt.

In de eigenschappen van de bestaande printer kan je hem aan de nieuw gemaakt poort koppelen, en klaar ben je.

Ey!! Macarena \o/

• Teeno
RaZ schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 18:19:
Je moet de printer aan je nieuwe poort hangen.

In XP doe je:

Start -> Settings -> Printers & Faxes

Daar rechtermuisknop -> Add printer

Daar kies je de 1ste optie: Lokale printer, vervolgens maak je een nieuwe Standard TCP/IP Poort, en daarna vul je het IP adres in. Kies voor een Generic Network Port.

Daarna kan je de installatie afbreken, want de juiste poort is al gemaakt.

In de eigenschappen van de bestaande printer kan je hem aan de nieuw gemaakt poort koppelen, en klaar ben je.
Mijn excuus, vergeten te vermelden dat ik dit ook al gedaan had :X

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Komt er wel iets in de wachtrij? De opdracht moet ergens heen.

Misschien per ongelk de printer op pauze hebt gezet (ben ik ook een keer een paar uur zoet meegeweest tot ik erachter kwam).

Ey!! Macarena \o/

• Teeno
Hij wordt wel in de wachtrij geplaatst, maar na enige tijd geeft ie een fout, verder geen specifieke melding.. alleen dat het document niet afgedrukt kan worden (duh, dat zie ik zelf ook wel)

Ik heb het idee dat de opdracht helemaal niet naar de printer wordt gestuurd, omdat er ook geen netwerkactiviteit plaatsvindt. De printer zelf geeft geen melding en blijft op inactief staan.

Zal toch nog eens in die poortinstellingen gaan neuzen, maar kon er gisteren niet echt veel vinden

• Teeno
update: als ik vanuit de opdrachtprompt een opdracht stuur, zie ik wel dat er een kleine 25 KB naar buiten gaat.. de printer doet helaas nog niks (ook geen melding)

Deze regel gebruik ik
echo HELLO ^L dir > ip_192.168.1.10

Verwijderd

Wat ik hier het vaakste tegenkom met een zelfde probleemomschrijving is dat de standaard gateway verkeerd ingesteld staat.

• Teeno
Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:01:
Wat ik hier het vaakste tegenkom met een zelfde probleemomschrijving is dat de standaard gateway verkeerd ingesteld staat.
Printer maakt gebruik van DHCP, die instellingen staan goed.

Ik kwam in de printerinstellingen wel een poort tegen, die stond op 0035.. Toen ben ik gaan kijken naar de poortconfiguratie in mijn PC en daar stond het poortnummer op 9001 ofzo, deze heb ik veranderd naar 0035 en nu werkt ie prima. _/-\o_

Allen bedankt voor de ondersteuning
Pagina: 1